آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

تحریمهای نفتی لغو شده است



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,نوبخت

سخنگوی دولت گفت: افزایش ٢ برابری صادرات نفت خام ایران نشان دهنده لغو تحریمهای صنعت نفت است.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه، ١٨ خردادماه) در نشستی با خبرنگاران به موضوع لغو تحریمهای نفتی و بانکی مربوط به موضوع هسته ای اشاره کرد و گفت: ما در گذشته تنها اجازه صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت را داشتیم، در حالی که در پسابرجام صادرات نفت ما به بیش از ٢ برابر رسیده است.

وی افزود: افزایش سرمایه گذاریها در حوزه های مختلف نیز دلالت بر لغو تحریمها دارد، بنابراین باید عنوان کرد که تحریمهای مربوط به موضوع هسته ای لغو شده اند که البته باید اجرای آنها شتاب بیشتری داشته باشد.

نوبخت به موضوع قراردادهای جدید نفتی نیز اشاره کرد و گفت: وزارت نفت همه دیدگاههای مربوط به این قراردادها را دریافت کرده است و نتیجه نهایی مربوط به آنها با توجه به منافع ملی بزودی اجرایی و اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی دولت در ادامه به موضوع سرمایه گذاری مستقیم خارجی اشاره کرد و افزود: طی هفته گذشته قراردادی با موضوع ایجاد پنج هزار مگاوات انرژی الکتریکی با سرمایه گذاری حدود ٤,٢ میلیارد دلار در جنوب کشور نهایی شد که این مهم، آثار مثبتی بر اقتصاد کشور خواهد داشت، زیرا سالهاست که ما از سرمایه گذاریهای خارجی دور بوده ایم.

وی به رشد و توسعه اقتصاد کشور طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: دولت توانسته است رشد منفی اقتصادی را به مثبت بدل کند که این موفقیت بزرگی برای دولت است؛ زیرا پارسال با کاهش قیمت نفت و رکود عمیق اقتصادی روبرو بوده ایم اما توانستیم رشد مثبت ٢ درصدی را تجربه کنیم. امسال نیز برای رسیدن به توسعه، فعالیتهای مهمی از جمله رونق واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار داده ایم که سرمایه مناسبی نیز برای این امر اختصاص داده شده است. باید توجه کرد که فعال کردن واحدهای تولیدی، منجر به افزایش تولید و اشتغالزایی در کشور خواهد شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: کشور روسیه در مذاکراتی که با ما داشته اند، برای ایجاد خط اعتباری صادراتی اعلام آمادگی کرده اند. ما هیچ یک از تحریمهای غیرمنطقی و غیرعادلانه را که برخی کشورها از جمله آمریکا علیه ما ایجاد کرده اند را به رسمیت نمی شناسیم؛ البته به شرکتهایی نیز که قرار است با ایران مراوده و همکاری داشته باشند، عنوان می کنیم که نباید از این مشارکت ترس و واهمه ای داشته باشند.

نوبخت در ادامه عنوان کرد: اگرچه گرفتار اقدامهای اقتصادی دولت گذشته هستیم، اما باید به آینده نگاه کرد و بدون شک افکار عمومی نیز از این موارد قضاوت درستی دارد، همانطور که در انتخابات سال ٩٢ و مجلس شورای اسلامی دیدیم که مردم نسبت به واقعیتها درک درستی داشتند.

وی درباره برنامه های دولت در حوزه اقتصادی نیز گفت: دولت ٢٤ بند سیاستهای اقتصادی را در ١٢ برنامه دسته‌ بندی کرده و برای ارتقای تولید ملی و این که چه پروژه‌ هایی انجام شود، برای هریک، مدیر پروژه با برنامه زمانبندی مشخص کرده است که گزارش آن به مقام معظم رهبری تقدیم شد، بنابراین از این جهت که ایشان به فرزندان خود روحیه دادند، تشکر می‌کنیم.

سخنگوی دولت به موضوع ارائه تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی برای رونق بنگاههای غیرفعال و یا نیمه فعال اشاره کرد و افزود: صندوق توسعه ملی برای امسال، ٢٠ میلیارد دلار به صورت ارزی و ٦ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی، تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد داد تا بنگاههای اقتصادی غیرفعال در کشور بتوانند به رونق و توسعه دست یابند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------