آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

توکلی: در مبارزه با حقوق های نامتعارف پشت سر دولت بایستیم



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,توکلی

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، ضرر حقوقی نامتعارف را فقط مالی ندانست که با بازگرداندن آن خسارت وارده به کشور جبران شود و گفت: در مبارزه با این معضل همه باید پشت سر دولت بایستیم.

احمد توکلی روز شنبه در واکنش به فیش های حقوقی نامتعارف در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 90 آیین نامه ای تصویب شد که اختیارات زیادی به هیات عامل صندوق توسعه ملی داد. البته دولت فعلی در 30 خرداد این آیین نامه را اصلاح کرد.


وی با بیان اینکه نباید مشکلات را برای گذشته دانست و این دولت و آن دولت کرد، ادامه داد:این رفتارها اعتماد را کم می کند. همه باید پشت سر دولت بایستیم تا بتواند با این مشکلات مبارزه کند. البته دولت نیز خود مراقبت کند این اعتماد را بیشتر کند.


توکلی اضافه کرد: حل مشکل حقوق های نامتعارف تنها به استعفا دادن نیست بلکه کسی که خیانت در امانت کرده است به تعبیر امیرالمومنین(ع) باید مهر ننگ به پیشانی اش بخورد و طوق ذلت به گردنش آویزان شود.


وی افزود: وقتی مدیرانی اهل حیف و میل اموال عمومی شدند، تصمیماتشان هم جهت دار می شود، منابع به شکل کارا تخصیص داده نمی شود بلکه به انحراف کشیده شده و بهره وری سیستم پایین می آید.


رئیس سازمان شفافیت و عدالت اضافه کرد: سازمان شفافیت بین المللی سال 2007 گفته است که درجه فساد ایران در اقتصاد 34 میلیارد دلار هزینه داشت که 31 میلیارد دلار کاهش بهره وری و 3 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری یا نیامدن سرمایه است.


توکلی تاکید کرد: ضرر کسانی که پول اضافه گرفتند، فقط پولی نیست که دادگاهی شوند و خسارت وارده را به کشور پس دهند.


وی درباره این که می گویند این برداشت ها قانونی بوده است، گفت: ظاهر قانونی داشتن باعث صحت حقانیت این کار نمی شود. وقتی قانون در بخش عمومی می گوید مدیر مجاز است که به افراد براساس کارشان اضافه کار دهد، این از اختیارات مدیر است، چرا اختیارات می دهند برای این که مدیریت بدون اختیارات امکان پذیر نیست.


نماینده مجلس نهم افزود: بالطبع مدیر هم باید این اختیارات را برای سازمان و اهداف آن استفاده کنند. سوال اینجا است که اگر برای منفعت شخصی استفاده کرد آیا باز هم قانونی است؟ به هر صورت همه قانونی نبوده است و بعضی خیانت بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------