آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

لاریجانی: در اجرای برجام هنوز بازخورد خوبی از طرف مقابل به ما نرسیده است



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران می تواند امنیت پایدار برای حوزه انرژی اروپا تأمین کند، گفت: این مسئله لوازم و شرایطی دارد که باید از سوی اروپا مورد توجه قرار گیرد

خانه ملت- علی لاریجانی در دیدار با بویکو بوریسف نخست وزیر بلغارستان با بیان این که امروز منطقه و حتی اروپا درگیر تروریسم هستند، تاکید کرد: مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری های بین المللی است،

لاریجانی در ادامه این دیدار به سابقه طولانی روابط میان ایران و بلغارستان اشاره کرد و یادآور شد: سفر هیأت بلغارستان به ایران می تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد و امروز زمان خوبی برای تقویت مناسبات است.

وی تصریح کرد: در ایران به طور سنتی تجارت با اتحادیه اروپا عمیق بوده و تجار ایرانی علاقمند به تعامل با اکثر کشورها هستند و ما نیز این مسئله را توصیه می کنیم البته در شرایط کنونی مانع و مشکلی بر سر راه وجود دارد و آن این است که روابط بانکی با اروپا هنوز شکل مستقر به خود نگرفته است.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که موانع گسترش روابط با ایران باید در درون اتحادیه اروپا بررسی شود و اروپایی ها باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

لاریجانی با بیان این که ایران می تواند امنیت پایدار برای حوزه انرژی اروپا تأمین کند، گفت: این مسئله لوازم و شرایطی دارد که باید از سوی اروپا مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در شرایط کنونی در بحث برجام نیز هنوز بازخورد خوبی از عملکرد طرف مقابل در اجرای توافق به دست ما نرسیده است.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به نقش روابط تجاری و بانکی تهران و صوفیه در گسترش مناسبات ایران با اروپا تصریح کرد: این روابط می تواند مدل خوبی برای همکاری های میان ایران با اتحادیه اروپا باشد.

بویکو بوریسف نخست وزیر بلغارستان نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد کنونی اروپا برای روابط تجاری با ایران و موانع موجود در این حوزه گفت: اروپا وضعیت موجود و رویکرد خود را با اقدامات آمریکا توجیه می کند و آمریکا نیز همین سیاست را دارد حال در این شرایط وجود کشوری مانند بلغارستان می تواند نقش موثری در گسترش روابط ایران و اروپا داشته باشد.

وی ادامه داد: به نظر من هر چه سریع تر باید یک هیأت بانکی از سوی ایران به بلغارستان اعزام شود تا موانع موجود تجاری شناسایی و برای رفع آنها تلاش شود البته رفع موانع تجاری در این حوزه نیازمند گذر زمان است از این رو با اراده و کار بیشتر می توان بر آن غلبه کرد.
نخست وزیر بلغارستان بحران تروریسم را یک مسئله مهم جهانی دانست و افزود: متأسفانه در کشورهای اروپایی میان تروریسم و اسلام دید یکسانی وجود دارد البته در بلغارستان مسلمانان زیادی در دولت و کشور کار و فعالیت می کنند.

بوریسف یادآور شد: به طور حتم هیچ مذهبی از اقدامات گروه های تروریستی حمایت نمی کند اما برخی کشورهای بزرگ از تروریست ها حمایت و پشتیبانی می کنند.

وی به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا اشاره و تصریح کرد: این موضوع این کشور را به دو قسمت تقسیم کرد و فرو ریختن ارزش پوند ملت انگلیس را 10 درصد فقیرتر کرده است البته خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 2 تا 3 سال طول می کشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------