آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

عارف: حزب اعتمادملی با فراکسیون‌ امید همکاری داشته باشد / تاکید منتجب نیا بر بازتولید ساختار حزب



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,عارف

رییس فراکسیون امید مجلس خواهان همکاری بیشتر حزب اعتماد ملی با این فراکسیون برای ارایه نظرات و پیشنهاد‌های مفید شد.

به گزارش روابط عمومی حزب اعتماد ملی، محمدرضا عارف با حضور در جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت مستمر و منظم و موثر حزب اعتماد ملی و ارائه تحلیلی از وقایع سیاسی دهه هشتاد و تحسین مواضع اصلاح طلبان در دهه 90، مبنی بر وحدت میان نیروهای اصلاح طلب و مشارکت و حضور موثر در عرصه سیاسی از نتایج به دست آمده در انتخابات 92 و 94 اعلام رضایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت های یک ساله این حزب ارایه کرد.


وی اظهارداشت: حزب اعتماد ملی در سال گذشته نسبت به بازتولید سازمان و ساختار حزب پس از مسایل و مشکلات وقایع سال 88 اقدام کرد.


وی ادامه داد: همچنین این حزب در راستای بازتولید تشکیلاتی توانست در سال گذشته تمامی دفاتر این حزب را در مناطق و استان ها دایر کند، به گونه ای که هم اکنون در همه استان ها، دارای دبیر مناطق و شورای حزبی است، در دفتر مرکزی این حزب نیز تمامی دفاتر و کمیته ها بازسازی شده و هم اکنون مشغول فعالیت هستند.


قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین گفت: نتیجه بازسازی ساختاری، تدوین مجموعه ای از آیین نامه های مربوط به دفاتر و کمیته ها و شاخه ها است که در این جلسه باید به سمع و نظر و تصویب اعضای شورای مرکزی برسد.


منتجب نیا یادآور شد: فعالیت دوم حزب، انجام فعالیت های حزبی اعم از فعالیت های انتخاباتی و تعامل با احزاب و نهادهای سیاسی بوده است، در حوزه فعالیت های انتخاباتی این حزب توانست 62 نامزد را به عرصه انتخابات وارد کند که 55 نفر از آنها از سوی دستگاه های نظارتی و شورای نگهبان تایید صلاحیت نشدند و از میان هفت نامزد تایید صلاحیت شده، پنج نفر توسط مردم برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی راه برگزیده شدند.


وی یادآور شد: این حزب در سال گذشته با حضور در شورای هماهنگی احزاب و به دنبال آن در شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، تلاش زیادی را در جهت هماهنگی و همبستگی و موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات به عمل آورد.


قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: در سال گذشته این حزب توانست جلسات فصلی شورای مرکزی و دبیران مناطق خود را با حضور اکثریت اعضا برگزار کند، ضمن آن که دفتر سیاسی این حزب با برگزاری جلسات منظم هفتگی در جهت ارائه تحلیل های علمی از وقایع سیاسی و اعلام مواضع مقتضی اقدام کرده است.


در ادامه جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی آیین نامه های تدوین شده برای دفاتر،شاخه ها و کمیته های حزب مرکزی و نیز ساختار و تشکیلات مناطق و شعب حزبی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و پس از سه ساعت گفت و گو و تبادل نظر، مقرر شد مفاد این مجموعه، پس از اعلام نظر دبیران مناطق و اعضای شورای مرکزی توسط کمیته مرکزی این حزب، تنظیم نهایی شود که متن مذکور، مصوب شورای مرکزی خواهد بود.


همچنین در این جلسه مسوولان دفاتر پنج گانه حزب و نیز سه عضو هیات منصفه توسط حضار انتخاب شدند.


در بخش دیگری از این جلسه، اعضا به بررسی و تحلیل وضعیت حزب اعتماد ملی، چالش ها و آسیب ها، فرصت ها و تهدیدها در شرایط کنونی پرداختند و خواهان تداوم و تقویت فعالیت تشکیلاتی و سیاسی این حزب به صورت فعال، موثر و پویا در جهت تقویت و نهادینه شدن احزاب و فعالیتهای حزبی بویژه شورای هماهنگی احزاب شدند.


اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از نخبگان سیاسی کشور، از آنان خواستند تا از هرگونه اقدامات موازی که موجب تضعیف جایگاه و نقش احزاب در عرصه سیاست می شود، پرهیز کنند. بنابراین خواهان آن شدند که حزب اعتماد ملی تحت پوشش هیچ کدام از این تشکل های تضعیف کننده احزاب قرار نگیرد و همواره مدافع بهبود شرایط و فعالیت حزبی در جامعه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------