آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

انتقاد وکیل بابک زنجانی از افشای مطالب محرمانه پرونده موکلش



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,کوهپایه‌زاده

وکیل بابک زنجانی از وکلای شرکت ملی نفت جهت رسانه‌ای کردن توافق محرمانه‌ای که در جریان سفر هیأتی از شرکت ملی نفت و بانک مرکزی به یکی از کشورهای خارجی در راستای تلاش برای تسویه حساب‌ و پرداخت بدهی‌های بابک زنجانی صورت گرفته بود انتقاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد که در برخی این اراده وجود دارد که اجازه ندهند این پرونده به سرانجام برسد.

کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چندی پیش در راستای تلاش برای پرداخت و تسویه بدهی آقای زنجانی در معیت هیأتی از شرکت ملی نفت ایران و بانک مرکزی به یکی از کشورهای خارجی رفتیم و با نمایندگان برخی از بانک‌ها و شرکای خارجی آقای زنجانی برای پرداخت بدهی‌شان و انجام خدمات بانکی در این ارتباط صحبت کردیم.

وی با بیان این‌که «بر اساس این صحبت‌ها به نتایج خوبی رسیدیم و یکی از بانک‌ها برای انجام امور مربوطه اعلام آمادگی کرد»، گفت: ‌بعد از بازگشت به تهران من گزارش مبسوطی را به مقامات مربوطه ارائه کردم. البته در تمام این نشست‌ها و مذاکرات چه به صورت مکتوب و شفاهی تأکید شد آن‌چه که مطرح و توافق شده باید محرمانه بماند؛ چرا که شرکای خارجی و بانک‌های مربوطه که قرار است در این فرآیند همکاری کنند دارای ملاحظات سیاس، اقتصادی و امنیتی هستند.

وی افزود: در همین چارچوب بارها تأکید شد که این گفت‌وگوها و توافقات صورت گرفته باید محرمانه بماند ولی در تاریخ دوم مردادماه مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت مصاحبه‌ای را انجام داد و برخلاف توافق صورت گرفته قسمتی از این موضوع را رسانه‌ای کرد و نام برخی از بانک‌ها و شرکت‌هایی که در فرآیند این موضوع دخالت دارند بیان کرد. در همان مقطع من به مقامات مسئول و مافوق ایشان در شرکت ملی نفت این موضوع را اطلاع داده و تأکید کردم که بیان این اطلاعات به روند کار و پیشبرد پرونده ضرر می‌رساند.

وکیل بابک زنجانی با بیان این‌که «در همان مقطع دوستان در شرکت ملی نفت پذیرفتند که در این ارتباط قصور شده و تأکید کردند که دیگر چنین موضوعی تکرار نمی‌شود»، افزود: ولی متأسفانه باز هم امروز یکی دیگر از وکلای شرکت ملی نفت ایران مصاحبه‌ای را با یکی از خبرگزاری‌های داخلی انجام داده و مطالبی که قرار بوده محرمانه باشد را علنی کرده است.

وی افزود: من به عنوان وکیل بابک زنجانی و یک شهروند ایرانی که دغدغه استیفای حقوق بیت‌المال را دارد معتقدم که تکرار این موضوع نمی‌تواند صرفاً یک اشتباه باشد و به نظر می‌رسد که شاید اراده‌ای در برخی از افراد وجود داشته باشد که این موضوع به سرانجام نرسد.

وی با بیان این‌که «به عنوان یک فرد مطلع تأکید دارم که این‌گونه اقدامات به روند پرونده و استیفای حقوق بیت‌المال آسیب می‌رساند»، ادامه داد: من از مسئولان ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مراجع قضایی ذیربط درخواست دارم که این موضوع را پیگیری کنند و این‌که چرا آن‌ها مطلبی که قرار بوده محرمانه باشد را افشاء کرده‌اند؟

وکیل بابک زنجانی گفت: این افراد با بی‌درایتی محض مسائل محرمانه را افشاء کرده‌اند و نتیجه آن جز ضرر و آسیب رساندن به روند پرونده چیز دیگری نخواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------