آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

اصولگرایان برای فرار از دلواپسی‌‌هایشان به مصباح یزدی پناه می‌برند



اخبار,اخبار سیاسی,اصولگرایان

 

اخبار سیاسی - اصولگرایان برای فرار از دلواپسی‌‌هایشان به مصباح یزدی پناه می‌برند

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دهم فضای یاس و ناامیدی بین اصولگرایان بیش از گذشته نمایان شده‌ است به گونه‌ای که دلواپسی آنها امروز به حدی رسیده است که چاره کار خود را در عمل به سیاست‌های طیف تندرو می‌بیند برای همین طی روزهای اخیر برای ورود به انتخابات مجلس دست به دامان رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شده‌اند.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دهم فضای یاس و ناامیدی بین اصولگرایان بیش از گذشته نمایان شده‌ است به گونه‌ای که دلواپسی آنها امروز به حدی رسیده است که چاره کار خود را در عمل به سیاست‌های طیف تندرو می‌بیند برای همین طی روزهای اخیر برای ورود به انتخابات مجلس دست به دامان رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شده‌اند.

به گزارش ایلنا،‌ در حالیكه آیت الله مصباح یزدی به صراحت مخالفت خود را با وحدت همه طیف‌های اصولگرایی و ارائه لیست مشترك در انتخابات آتی اعلام كرده است، بیژن نوباوه نماینده حامی جبهه پایداری در گفت‌وگو با ایلنا از سردمداری آیت‌الله مصباح یزدی برای تشكیل جبهه متحد اصولگرایی خبر داد.

این عضو جبهه پایداری به ایلنا گفت: آیت‌الله مصباح همواره به عنوان یکی از علمای روشنفکر در جامعه ما نقش‌آفرینی کرده‌اند. الان هم همین است یعنی آیت‌الله مصباح در دیدارهایی که ما با ایشان داشتیم از وحدت کل جامعه صحبت می‌کنند. یعنی ایشان روشنفکر‌تر از این هستند و به این که باید از افتراق اصولگرایان کم شود و به وحدت برسند قائل هستند. ایشان تاکید دارند که اصولگرایان باید به وحدت برسند و باید یک جبهه مقتدر و متحد در این راستا تشکیل شود.

این اظهارات در حالی است كه پیش از این آیت‌الله مصباح یزدی در مقابل درخواست تقوی برای وحدت با اصولگرایان اعلام کرده بود همانطوری که توقع یکی بودن فتاوای همه مراجع در احکام شرعی بی جاست، توقع این که در مسائل اجتماعی نیز بین افراد وحدت نظر حقیقی حاصل شود، غیرواقع بینانه است."

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این جلسه این را هم گفته بود که "این که چند نفر در مجلسی خصوصی تصمیم بگیرند و بعد بگویند هر کس مخالفت کند، وحدت شکنی کرده است، نه روشی دینی است و نه عقلائی، بلکه نوعی فریب کاری است."

به عقیده آیت‌الله مصباح یزدی گاهی باید فرد اصلح ولو رأی آوری نداشته باشد مطرح شود تا حداقل مشخص شود هنوز بین مردم اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد.

اما حجت‌الاسلام تقوی كه مسوولیت انسجام بخشی به اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو را به عهده گرفته است مخالفت آیت‌الله مصباح یزدی با بحث وحدت اصولگرایان را علی‌رغم مطالب منتشر شده در سایت رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) رد می‌كند و به ایلنا می‌گوید: ما که با آقای مصباح جلسه داشتیم نشنیدیم که ایشان این حرف‌ها را زده باشد و نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا درآمده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آیت الله مصباح یزدی در این دیدار پذیرفته که با اصولگرایان متحد شود، گفت: هنوز به این جای بحث نرسیده‌ام که امیدواریم زودتر به این مسائل هم برسیم.

از طرفی بخش دیگری از اصولگرایان ارائه لیست مشترك با پایدارچی‌ها و لیدری مصباح یزدی را به صلاح این جناح نمی‌دانند.

چندی پیش ابوالقاسم رئوفیان در این زمینه به ایلنا گفته بود: آیت‌الله مصباح و جریان او به عنوان یک طیف تندرو در جریان اصول‌گرا شناخته می‌شود. در این میان جای سوال است که چرا آقای تقوی با این ویژگی‌ها چنین پیشنهادی را به این طیف داده است. قطعا آنها این پیشنهاد را برنمی‌تابند و در نهایت نیز شاهد خواهیم بود که نسبت به فهرست پیشنهادی و افرادی که برای انتخابات مجلس آینده معرفی می‌کنند، مستقل عمل خواهند کرد.

پایداری‌ها که از روز اول تاسیس خود یعنی در انتخابات مجلس نهم بنای اختلاف با اصولگرایان را گذاشتند در انتخابات ریاست جمهوری نیز بار دیگر ساز‌های مخالف خود را به رخ جریان‌های اصولگرا کشیدند تا ثابت کنند که در انتخابات مجلس دهم نیز بحث وحدت با اصولگرایان منتفی است.

به طور یقین بخشی از اصولگرایان تلاش دارند به هر طریق ممكن مانع تكرار انتخابات 24 خرداد و شكست اصولگرایان شوند به همین دلیل در غیاب آیت‌الله مهدوی کنی و با مدارا با فرزند ناخلف طیف خود یعنی پایداری‌ها، دست به دامان آیت‌الله مصباح یزدی برای برگشت به قدرت شده‌اند. امری كه نماینده جبهه پایداری در مجلس نیز بر آن تاكید دارد و عنوان می‌كند انتخابات مجلس دهم جای ریسك ندارد و اصولگرایان باید با یك لیست واحد به عرصه انتخابات بیایند و آیت الله مصباح هم به دنبال تشكیل جبهه واحد برای این منظور است.

مساله‌ای كه از نظر رئوفیان دور از ذهن است. وی می گوید  این افراد به همان میزان که جایگاه واقعی خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته دریافتند، امروز نیز جواب جدی‌تری خواهند شنید. البته شاید آنها بتوانند از طیف خود اقلیتی را راهی مجلس کنند.

حال باید منتظر ماند و دید دود سفید از دودكش جریان اصولگرا و پایدارچی‌‌ها بیرون می‌آید یا همچنان آیت اله با اعتقاد به اینكه "وقتی جنس ناب اصول‌گرایی طرفدار پیدا می‌کند، جنس قلابی هم زیاد می‌شود" و با تأسیس ضلع سومی در مقابل جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز مانع از ارائه لیست واحد خواهد شد.
اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------