آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

جابه‌جایی میلیاردی در حساب بابک زنجانی



اخبار,اخبار سیاسی , پرونده بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی - جابه‌جایی میلیاردی در حساب بابک زنجانی

پرونده زنجانی راکد است و پیش نمی‌رود اما انتشار خبر درباره ابعاد تازه تخلف صورت گرفته در این پرونده تمامی ندارد، تخلفی که حالا فرامرزی شده و از تاجیکستان و ترکیه تا مالزی را درگیر خود کرده است.

عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس تاکید دارد با وجود ادعاهای موجود درباره بلوکه‌شدن حساب‌های زنجانی پول‌های زیادی در حساب‌های شخصی و مرتبط با زنجانی جابه‌جا می‌شود که این مساله به تنهایی نشان‌دهنده فعالیت اقتصادی تیم‌های مرتبط با بابک زنجانی در داخل کشور است.


امیرعباس سلطانی که بنا به دلایلی چندان نمی‌خواهد وارد جزییات شود به «شرق» می‌گوید: «مدعی‌اند که حساب‌های داخل کشور زنجانی بلوکه شده، اما این چه بلوکه شدنی است که به همین تازگی هزارمیلیاردتومان به حساب یک خانم واریز شده است.»
او تاکید دارد که اگر بخواهد بیشتر درباره این موضوع وارد جزییات شود، احتمال دارد که اطلاعات درز شده، بیشتر به‌نفع آدم‌های اطراف زنجانی باشد و سرنخ‌های تازه‌ای در اختیار آنها قرار دهد.


سلطانی با اشاره به وضعیت پیچیده پرونده زنجانی از دستگاه قضایی و مسوولان می‌خواهد تا هرچه سریع‌تر نسبت به رسیدگی به این پرونده اقدام کنند. او می‏‌افزاید: «برخی نهادها و سازمان‌ها در پشت پرده قرار دارند که هم من نماینده آن را می‌دانم و هم شمای خبرنگار. ولی تا زمانی که قوه‌قضاییه به‌صراحت پشت‌پرده ماجرا را به افکار عمومی گزارش ندهد، به هزارویک‌ دلیل نه من می‌توانم اطلاعاتی درباره این شبکه پشتیبان به شما بگویم و نه شما می‌توانید خبری در این زمینه منتشر کنید.»


در همین حال حسین دهدشتی، دیگر عضو کمیته سه‌نفره پیگیری پرونده زنجانی از پیشرفت پرونده گله دارد و می‌گوید: «متاسفانه پرونده او در چند وقت اخیر هیچ پیشرفتی نداشته و زنجانی همکاری ضعیفی در این رابطه داشته است.»سلطانی نیز سخن او را تایید می‌کند: «نوع برخورد با این پرونده برای ما جای سوال دارد. مساله پرونده زنجانی تنها بدهکاری‌اش به وزارت نفت نیست بلکه در پرونده تامین ‌اجتماعی و ده‌ها تخلف دیگر پایش‌گیر است.»


تیم زنجانی به‌دنبال کودتای سیاسی و اقتصادی در ایران بود
سلطانی در همین زمینه به «نفتنا» گفته: «به تازگی نیز نزدیک‌ترین یار بابک زنجانی گزارشی 10صفحه‌ای برای ما آماده کرده، کسی که دست راست زنجانی بوده است. ما می‌خواهیم بگوییم خیلی به این افراد نزدیک شده‌ایم اما آنها خبر ندارند. ضراب و زنجانی تابلو یک گروه هستند. حامیان آنها برای ما مهم هستند.»


به‌گفته او «ما در این پرونده به نام‌هایی گردن‌کلفت‌تر از بابک زنجانی رسیده‌ایم. مسایلی را کشف کرده‌ایم که شاید به ذهن شما هم خطور نکند همان‌هایی که فکر می‌کنید در این پرونده نقشی ندارند در خط مقدم هستند. زنجانی و تیم او به‌دنبال کودتای سیاسی و اقتصادی در ایران بوده‌اند و حالا در بررسی این پرونده به اسامی گردن‌کلفتی رسیده‌اند و به‌زودی نام 15نفر از همکاران زنجانی افشا خواهد شد.»


وکیل زنجانی پیش از بازداشت او بارها به کمیسیون انرژی مجلس رفت‌و‌آمد داشت و بنا داشت هرطور شده نسبت به تطمیع نمایندگان اقدام کند، سلطانی در همین زمینه می‌گوید: «آنها موفق نشدند اما وعده وعید‌های اساسی می‌دادند و خوشبختانه درنهایت با جلسه‌های متعددی که با دستگاه‌های نظارتی برگزار شد و با ارایه مدارک و مستندات به دستگاه قضایی، حکم بازداشت زنجانی صادر شد.»


حمایت تاجر نزدیک به عربستان سعودی از زنجانی
نه‌تنها مجلس و قوه‌قضاییه که آدم‌های با پیشینه فعالیت در امور نفتی هم ‌این‌روزها در موضوع بابک زنجانی خبر سازند. نمونه‌اش حمید حسینی که به‌تازگی برای دیدار با رضا ضراب راهی ترکیه شد و بعدتر تصاویر جنجالی او با شخص ضراب روی سایت‌ها منتشر شد.

 

او چندی پیش خبر داد یک تاجر نفتی خواستار تصفیه بدهی‌های بابک زنجانی شده: «شاید پول بابک نزدش بوده یا فکر می‌کرده اموال زنجانی می‌ارزد، این تاجر نفتی ضمانتنامه بانکی از بانک H.S.C.B سوییس برای من فرستاد و من هم آن را به بانک مرکزی ارایه کردم بعد از دوماه بانک خبر داد که اصالت این ضمانتنامه مورد تایید است اما چون این ضمانتنامه یک‌ساله است نمی‌توانیم آن را قبول کنیم.» اما حالا حمید حسینی با صراحت بیشتری درباره هویت تاجر نفتی خواهان پرداخت بدهی‌های زنجانی خبر می‌دهد.

 

او به ایلنا گفته: «به‌هرحال ایشان رگ‌وریشه ایرانی داشت و از اتباع عربستان بود و با خاندان سعودی ارتباط نزدیک داشت.»بابک زنجانی و گوشه‌های مختلف پنهان‌مانده در پرونده او موجب شد تا او کماکان در راس اخبار رسانه‌های ایران باشد اما گویا آنطور که سلطانی توصیه می‌کند، باید مساله را از زنجانی دور کرد و اسامی تازه‌ای را به این پرونده افزود. همین‌که در ماجرای فساد به این بزرگی تنها اسم یک‌نفر رسانه‌ای شده، یعنی مساله ایراد دارد، مگر می‌شود یه جوان 40ساله این همه برای خودش جولان بدهد، اگر این‌طور است؛ پس خوش به حال ما که با این همه دستگاه نظارتی، یک‌نفر، یک‌تنه توانسته چنین بلایی سر اقتصاد کشورمان بیاورد.


بدهی دومیلیاردوهفتصد میلیارددلاری زنجانی روی دست دولت
بابک زنجانی، عزیز کرده برخی شخصیت‌ها در دولت گذشته بود، به‌گفته وزیر نفت، بدهی‌های او به خزانه همین حالا رقمی در حدود دومیلیاردوهفتصد میلیارددلار است.

 

این مبلغ هنگفت با امضای چند وزیر و رییس‌کل بانک مرکزی دولت دهم به حساب بانک جعلی بابک زنجانی در تاجیکستان واریز شد و کلا از بین رفت. به‌گفته زنگنه، زنجانی این مبلغ را به پشتوانه تاسیس یک بانک بی‌اعتبار که تمام دارایی‌اش شاید 500هزاردلار نبود از خزانه دولت سابق گرفت.

 

زنگنه همچنین تاکید دارد که زنجانی یک‌سری اموال در ایران دارد که قرار شده برای ارزیابی به دولت داده شود ولی این اموال خیلی کمتر از بدهی‌های هشت‌هزارمیلیاردتومانی است که بابک زنجانی به خزانه دارد. بابک زنجانی با پیگیری رسانه‌ها سرانجام دی‌ماه سال گذشته بازداشت شد و تا به امروز خبر تازه‌ای از پرونده او به گوش نمی‌رسد، جز اینکه تعدادی از رابطان او در خارج از کشور بازداشت شده‌اند و رابط زنجانی از زندان با شرکت‌ها و افرادش در داخل کشور.
اخبار سیاسی - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------