آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

منتجب‌نیا: احدی نمی‌تواند انقلاب و نظام را منحصر به‌خود کند



اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,رسول منتجب‌نیا

قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: هیچ کسی جز مردم صاحب انقلاب نیستند و احدی نمی‌تواند انقلاب و نظام را منحصر به خود کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول منتجب‌نیا در نشست سراسری «اعتماد ملی، گفتمان امید» که در استان گلستان برگزار شد، با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س)گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که انقلابی بزرگ به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید. انقلاب اسلامی اهداف و آرمان‌های بلندی داشت که امروز باید دید پس از گذشت ۳۸ سال تا چه حد به آرمان‌های انقلاب دست یافته‌ایم و آیا مسیر ما به سمت تحقق این آرمانها بوده است یا نه و اگر خلاف جهت آن بوده و به بیراهه رفته‌ایم مقصر کیست؟! نمی‌شود تقصیر را مدام گردن دیگران یا دشمنان خارجی بیاندازیم، شاید مقصر خود ما بوده‌ایم. به قول امام خمینی(ره) نگویید انقلاب برای ما چه کرده است بگویید شما برای انقلاب چه کرده‌اید؟!

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه هیچ کسی جز مردم صاحب انقلاب نیستند، گفت: احدی نمی‌تواند انقلاب و نظام را منحصر به خود کند. این نظام مولود انقلاب اسلامی است و باید در همان راستا حرکت کند؛ لذا این نظام تا زمانی انقلابی است که در راستای اهداف عالیه انقلاب و در چارچوب قانون اساسی حرکت کند. هیچ کسی حق ندارد نه برای خودش و نه دیگران حقوق فراقانونی قائل شود. امروز سیره و خط مشی مرحوم امام خمینی(ره) می‌تواند نظام را اصلاح کند به شرط اینکه امام خمینی را به درستی بشناسیم و سخنان او را تحریف یا تفسیر به رأی نکنیم.

وی متذکر شد: برخورد دوگانه و فرصت‌طلبانه‌ای که سخنان امام خمینی (ره) را دست آویز قرار می‌دهد، مورد پسند نیست. امام خمینی (ره) نیامده بود تا مؤید هر عملکرد نادرست و هر مسئول نابخردی باشد، امام خمینی (ره) نیامده بود که عده‌ای از جملاتش برای تسویه حساب با گروه‌های دیگر سوء استفاده کنند. کلمات و سخنان امام خمینی (ره) باید برای ما به عنوان یک الگو باشد. در دانشگاه‌ها با اینکه وصیت ایشان تدریس می‌شود و سخنانشان بر در و دیوار نصب است‌ اما جامعه رنگ و بوی سیره امام خمینی (ره) را ندارد چرا اگر من مرتکب خطایی شدم باید برای فرار از زیر بار مسئولیت آن خطا، امام خمینی (ره) را زیر سؤال ببرم؟! انسان که با تکرار مداوم کلمه انقلاب، انقلابی نمی‌شود.

 منتجب‌نیا ادامه داد: نظام و جامعه ما نیاز به اصلاح دارد نه انقلاب دوم. میان اصلاحات و انقلاب تفاوت است. اصلاحاتی که ما می‌گوییم به معنای غربی آن و ساختارشکنی نیست بلکه هدف ما اصلاحات در بستر انقلاب اسلامی است. افراط و تفریط در هر جناحی مضر است اما چه افراط و تفریطی مضرتر از اینکه دم از اصلاح‌طلبی بزنیم اما به اندیشه‌های امام راحل بی‌توجه باشیم؟! باید خیلی مراقب باشیم که در رقابت‌های سیاسی از موازین فقهی و اصول اخلاقی عبور نکنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) پشتوانه نظام و عنصر مؤثر اجتماعی بعد از خدا، مردم هستند، گفت: مرحوم امام خمینی(ره) بر وحدت تأکید خاصی داشتند. البته وحدت نه به این معنا که دیگران بیایند و با من متحد شوند، بلکه به این معنا که منیت‌ها کنار گذاشته شود و یک وحدت دوجانبه ایجاد شود. یکی از عواملی هم که می‌تواند وحدت را در جامعه گسترش دهد، تحزب است. بزرگان انقلاب نیز همزمان با پیروزی انقلاب دنبال تأسیس حزب بودند و دیدیم سال‌های اول و دوم بعد از انقلاب حزب جمهوری اسلامی چه موجی در کشور ایجاد می‌کرد. با تحزب، خطر دیکتاتوری و استبداد برای همیشه از جامعه رخت برمی‌بندد.

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد وزارت کشور در قبال احزاب در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد:‌ تدوین حقوق شهروندی توسط دولت کار بسیار خوب و مفیدی بود اما نظارت بر اجرای آن مهم است.عده زیادی هستند که قصد سنگ‌اندازی در برابر موفقیت‌های دولت را دارند که دولت باید در برابر این قانون شکنان مقاومت و ایستادگی کند. ضربه‌ای که در دولت قبل به کشور وارد شد تا ده‌ها سال قابل جبران نیست. انصافا اگر این دولت نبود و دولتی مشابه به دولت قبل روی کار می‌آمد، معلوم نبود که امروز در چه شرایطی زندگی می‌کردیم.حالا برخی از همان‌هایی که با مدیریت غلط کشور را به نابودی کشاندند در گوش جامعه زمزمه می‌کنند که برجام عزت ما را لگدمال کرد؛ این درحالی است که برجام به عنوان یک تصمیم ملی، مال و آبروی کشور را نجات داد و اگر بدعهدی‌های آمریکا نبود کشور در وضعیت بسیار بهتری قرار داشت.

منتجب‌نیا حمایت خود و حزب اعتماد ملی را از دولت تدبیر و امید مطلق نخواند و گفت: ما بنابر وظیفه حزبی خود از دولت انتقاد هم می‌کنیم اما نه انتقاد تخریبی و غیرمنصفانه؛ بلکه انتقادی که به عملکرد بهتر دولت در عرصه‌های مختلف بتواند کمک کند. از زمانی که دبیرکل در حصرمان این حزب را با کمک همفکرانش بنیان نهاد، هدف این تشکیلات امید دادن به مردم و دلبندکردن هرچه بیشتر آنها به امام و انقلاب بود. هر چند نزدیک 6 سال است که از وجود دبیرکل‌مان در حزب محروم هستیم؛ اما به کمک خداوند و تلاش دوستان‌مان در حزب اعتماد ملی توانسته‌ایم این تشکیلات را همچنان زنده نگه داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ حزب اعتماد ملی هم در آئین‌نامه و هم در مشی و هم در اعضاء نشان داده که توجه ویژه‌ای به قومیت‌ها دارد. دبیرکل ما نیز همیشه از سلایق مختلف و قومیت‌ها دفاع می‌کردند. کسانی که بر قومیت هراسی تکیه می‌کنند باید بدانند قومیت‌ها نه تنها باعث از بین رفتن وحدت نمی‌شوند؛ بلکه اگر به درستی مدیریت شوند می‌توانند خود وحدت‌آفرین شوند. هر فرد ایرانی با هر قومیت و سلیقه‌ای صاحب این کشور و انقلاب است و نظام ما این ظرفیت را دارد که همه آنها را در بر گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------