آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

عارف: امیدوارم مساله حصر با تدیبر دولت حل شود



اخبار,اخبار سیاسی ,مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

اخبار سیاسی - عارف: امیدوارم مساله حصر با تدیبر دولت حل شود/ نباید نگران رد صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس بود/حوادث سال 88 باید بدون مچ گیری بررسی شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار امیدواری کرد مساله حصر آقایان موسوی و کروبی با تدبیر و محوریت دولت حل شود.

به گزارش نامه نیوز، محمدرضا عارف چهارشنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در تالار فردوسی این دانشگاه،  گفت: اگر به اختلاف نظر و تضارب آرا احترام گذاشته و تحمل یکدیگر را داشته باشیم، مشکلات حل می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه لازمه رشد و ارتقا نقد است، گفت: اگر مشکلات در فضای آرام و منطقی و فارغ از مسائل سیاسی صرفا بر اساس دیدگاه کارشناسی مطرح و بررسی شود، در مسیر رو به جلو و پیشرفت حرکت خواهیم کرد.

عارف که به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه آمار ناهنجاریهای اجتماعی نگران کننده است، دیدگاه شما چیست؟ ادامه داد: متاسفانه همین طور است، باید هزینه تقابل گروهها را به حداقل کاهش دهیم و بر اساس وجوه مشترک برای رفع مشکلات حرکت کنیم.

وی که به سوالات دانشجویان با گرایش های مختلف فکری پاسخ می داد، در پاسخ به سوالی درخصوص حصر آقایان موسوی و کروبی گفت: امیدوارم مساله حصر آقایان موسوی و کروبی با تدبیر و با محوریت دولت حل شود.

عارف، خطاب به دانشجویان گفت: لازمه رشد و ارتقای سیاسی انتقاد است، دانشجویان ما خط قرمزها را رعایت می کنند و البته خط قرمز ما چیزی جز قانون اساسی و ارزشها نیست.

وی در بیان ارزیابی شخصی خود از عملکرد دولت روحانی، گفت: قضاوت در این رابطه زود است چراکه این دولت در نیمه دوم سال گذشته در حالی روی کار آمد که جدای از مشکلات، وضعیت بودجه خوبی نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:شاید در اواخر امسال بتوان ارزیابی منصفانه تری نسبت به عملکرد دولت داشت اما اگر قرار باشد روندها را بررسی کنیم نمره کنونی قابل قبول است چراکه به رغم موانع موجود فضای آرام و معتدلی بر کشور حکم فرماست و قیمتها ثبات نسبی دارد.

عارف، علت انصراف خود از رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را برای جلوگیری از چنددستگی و تفرق آراء عنوان کرد و ادامه داد: برای حل مشکلات باید همه متحد و هم صدا باشیم چراکه در زمان حاضر دولت فقط به پیمانکاران 20 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به دانشجویی در خصوص نگرانی از رد صلاحیت ها در انتخابات دوره آینده مجلس شورای اسلامی، گفت: گرفتاری اصلی ما نداشتن سعه صدر است و اساسا نباید نگران بود زیرا همانطور که رهبر معظم انقلاب رای مردم را حق الناس فرمودند، به طور طبیعی دستگاههای نظارتی نیز بر اساس و محور قانون  باید حرکت کنند و امیدواریم اینچنین شود.

عارف ضمن توصیه به دستگاههای اجرایی کشور برای شفافیت در کارها خطاب به دانشجویان نیز گفت: با وجود بیش از سه دهه از عمر انقلاب و پیشرفت های حاصله هنوز نظام بوروکراتیک بر کشور ما حاکم است و بهتر است دانشجویان در کنار رسالت اجتماعی خود در تولید علم و شاخص های توسعه و نشر امید و نشاط در جامعه تلاش بیشتری به خرج دهند چراکه جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به نشاط و امید نیاز دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به  اظهارت یکی از دانشجویان که نظر وی را در خصوص اینکه آیا حوادث سال 88 فتنه بوده است جویا شد،گفت: درحوادث 88 فتنه صورت گرفت  اما باید دید که چه مسائلی و چه سخنانی قبل از برگزاری انتخاب 88 زمینه ساز این حوادث شد د باید ریشه های آن بررسی و سهم و نقش افراد و گروهها در پدید آمدن حوادث 88 مشخص شود.

وی ادامه داد: من در جریان  مناظره های انتخابات سال گذشته صراحتا گفتم که باید حوادث سال 88 در یک محیط علمی و البته نه برای مچ گیری بررسی شود تا دیگر چنین اتفاقاتی در کشور رخ ندهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی یکی از دانشجویان که درباره نظرات اخیر مصباح یزدی درخصوص جمهوریت نظام پرسید،گفت:هر کس در این کشور می تواند نظراتی خود را بیان کند اما قانون اساسی که فصل الخطاب است درباره رای مردم به صراحت و شفافیت تاکید کرده است و ملاک ما قانون اساسی است.

وی همچنین با انتقاد از برخوردهایی که در دولت قبل با دانشجویان و اعضای هیات علمی صورت می گرفت اظهار امیدواری کرد وزارت علوم در دولت تدبیر و امید به اصلاح رویه های پیشین اقدام کند.

عارف در همین زمینه خاطرنشان کرد:باید به مسئولان وزارت علوم فرصت داد که مشکلاتی که در گذشته در دانشگاه ها وجود داشت حل کند.

رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به جوان دانشجوی اهل استان سیستان و بلوچستان که اظهار داشت، دلواپسی ما جوانان معلوم است، شما دلواپس چه هستید، گفت: ˈدلواپس جوانانمˈ.

عارف همچنین در سخنان ابتدایی خود به سیر تاریخی جنبش دانشجویی و نقش آن در پیروزی انقلاب و دوران‌های مختلف بعد از انقلاب اشاره کرد.

حاشیه‌ها
به گزارش امید در این جلسه که تعدادی کمی از دانشجویان که در مقابل برگزار کنندگان مراسم یعنی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه سیستان بلوچستان بودند و قصد برهم زدن جلسه را داشتند با توصیه عارف مبنی بر تحمل یکدیگر و شنیدن همه نظرات و نیر صلوات فرستادن چندین باره حاظرین در جلسه، مراسم   بدون مشکل خاصی ادامه پیدا کرد.

عارف خطاب به دانشجویانی که پلاکاردهایی مبنی بر اعدام برخی افراد در داست داشتند گفت: من از همه دانشجویان که پلاکاردهایی در دست دارند خواهش می کنم این پلاکاردها را پایین بیاورند.

وی ادامه داد: مگر ما قاضی هستییم که بخواهیم حکم اعدام و آزادی صادر کنیم.

این سخن عارف با تشویق ممتد دانشجویان و شعار " عارف دوست داریم" همراه شد.

دانشجویان همچنین پلاکاردهایی درخصوص رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی و تصاویری از عارف،خاتمی،حسن روحانی و آیت الله سید محمود طالقانی در دست داشتند.

همچنین به دلیل پرشدن صندلی های سرسرای فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان، عده نسبتا زیادی ایستاده جلسه را به پایان بردند.
اخبار سیاسی - نامه نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------