سخنران همایش حامیان مذاکرات هسته ای چه کسی خواهد بود؟



اخبار,اخبار سیاسی ,تجمع حاميان مذاكرات هسته‌اي

 

اخبار سیاسی - ولايتي سخنران تجمع حاميان مذاكرات هسته‌اي

ما به هر حال اصرار داريم كه اين كار انجام شود. مجوز آن را هم از وزارت كشور گرفته‌ايم و طبيعتا در پي مكان ديگري براي برگزاري تجمع خود خواهيم بود.

اعتماد در گفت‌وگو با حکیمی پور درباره برگزاری یا عدم برگزاری همایش حامیان هسته‌ای سوال کرد.

وزارت امور خارجه در موضع‌گيري خود اعلام كرده كه موافق برپايي تجمع حاميان دولت در حياط اين وزارتخانه نيست. برنامه بعدي شما براي اين تجمع و تصميمي كه گرفته‌ايد، چيست؟
ما به هر حال اصرار داريم كه اين كار انجام شود. مجوز آن را هم از وزارت كشور گرفته‌ايم و طبيعتا در پي مكان ديگري براي برگزاري تجمع خود خواهيم بود. تلاش هم داريم تا در همان زماني كه از قبل اعلام كرده بوديم يعني ساعت 17 روز دوشنبه اين تجمع برگزار شود كه اين البته بستگي به ميزان موفقيت ما در پيدا كردن جاي جديدي براي اين تجمع دارد. ما به طور جدي تلاش خود را براي برپايي اين تجمع ادامه خواهيم داد و به نظرمان هم حق هواداران دولت هم اين است كه بتوانند همانند منتقدان موضع خود را نسبت به اقدامات و برنامه‌هاي دولت بيان كنند.

چرا در ميان همه محل‌هايي كه مي‌توانستيد انتخاب كنيد سراغ حياط وزارت امور خارجه رفتيد؟
ما اول تلاش داشتيم تا اين تجمع را جايي برگزار كنيم كه مزاحم نظم عمومي نباشد. در ارزيابي‌هاي خودمان هم بهتر ديديم كه به حياط وزارت امور خارجه برويم و آن را جاي مناسبي مي‌پنداشتيم.

در صورت برپايي اين تجمع چه برنامه‌هايي ضمن آن تدارك ديده‌ايد؟ آيا سخنران يا چهره خاصي براي شركت در اين تجمع دعوت شده است؟
قطعا ما سراغ چهره‌هاي زيادي رفته‌ايم. از نمايندگان مجلس و اساتيد دانشگاه و چهره‌هاي سياسي و ملي قرار است در اين تجمع حضور داشته باشند. از تشكل‌ها و گروه‌هاي سياسي نيز براي حضور دعوت كرده‌ايم و ارزيابي اوليه ما اين است كه اين تجمع با استقبال خوبي مواجه شود. ضمن آنكه آقاي دكتر ولايتي را هم به عنوان سخنران اصلي اين مراسم در نظر گرفته‌ايم كه به عنوان يك چهره معتدل و ملي در باب منافع و مزاياي مذاكراتي كه انجام شده و توافق ژنو نظرات خود را بيان كنند و به تبيين موضع بپردازند.

انتقادي كه تا الان صورت گرفته اين است كه حمايت از دولتي كه هم‌اكنون قدرت را در دست دارد و خود مجري امور است نمي‌تواند محلي از اعراب داشته باشد. اين البته نظر منتقدان دولت درباره اقدام شماست. چه توجيه يا پاسخي براي اين انتقاد داريد؟
اول اينكه حمايت از دولتي كه در موضع قدرت است در همه ساختارهاي دموكراتيك مرسوم است، همانقدر كه انتقاد از دولت مرسوم است. دوم اينكه وقتي منتقدان دولت دائم اصرار دارند كه نماينده بخش اعظم جامعه هستند و از اين موضع هم كوتاه نمي‌آيند، بالاخره بايد يك‌جا وزن هواداران دولت نيز مشخص شود. نكته مهم‌تر اينكه درست است كه دولت فعلا مجري امور است اما همه‌چيز سياست و حاكميت در كشور ما كه دولت نيست.

 

مشخصا نهادهاي قدرت ديگري هم هستند كه با دولت زاويه دارند و به منتقدان نزديك هستند. همه هم از زبان ملت ايران حرف مي‌زنند. به هر حال بايد مشخص شود كه اين ملت مواضع مختلفي دارند و هيچ طيفي نيست كه الزاما تمام ملت را نمايندگي كند. آقايان مي‌گويند عده‌يي هستند كه از مذاكرات نگران هستند، ما هم مي‌خواهيم نشان دهيم كه عده ديگري هم هستند كه اين نگراني را ندارند و اتفاقا موافق برنامه و اقدامات دولت در اين حوزه هستند.
اخبار سیاسی - اعتماد

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------