آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

ادامه ماجراي اموال رياست جمهوري



اخبار,اخبار سیاسی, محمود احمدي نژاد

 

اخبار سیاسی - روايت ترکان از ساختمان ها و خودروهايي که در دست مردان احمدي نژاد باقي مانده است؛
 ادامه ماجراي اموال رياست جمهوري

فقط کافي بود محمود احمدي نژاد در راس دولت جمهوري اسلامي ايران قرار گيرد تا استعدادي عجيب از خود بروز دهد و آن توانايي جنجال سازي از هر چيزي بود؛

از يک کاپشن معمولي تا خودروي قديمي شخصي. جنجال هايي که تنها به زمان حضور وي در راس قوه مجريه منحصر نشده و گويي تا سال هاي ديگر نيز ادامه دارد.در تازه ترين اتفاق در اين مورد مشاور رئيس جمهور روحاني مي گويد که 26 خودرو متعلق به دولت هنوز در اختيار مردان نزديک به رئيس جمهور سابق است. علاوه بر اين 26 خودرو گفته مي شود که يکي ديگر از اطرافيان او هم 4 خودرو در اختيار دارد. يکي ديگر از معاونان وي نيز به رغم پيگيري‌هاي متعدد،‌ از بازگرداندن 12 خودروي دولتي سر باز مي‌زند!


او اگرچه در اين چندماه پس از پايان دوره رياست جمهوري اش کمتر سخن گفته، اما جنجال هايي پيرامون او و عملکردش همواره صحنه رسانه ها را اشغال کرده است.هنوز دولتش به پايان نرسيده بود و مردان او، روزهاي وداع خود با پاستور را مي گذراندند که خبر برداشت 16 ميلياردي از خزانه شنيده شد.

 

با پيگيري دولت جديد و ماموريت ويژه حسن روحاني به اکبر ترکان، مشاور ارشد وي، پول به خزانه عودت داده شد. در آن زمان حميد بقايي، معاون امور اجرايي محمود احمدي نژاد تاکيد کرد که:"ما پول را به خزانه برگردانديم اما آقاي ترکان فکر نکند کميسر پليس است!!!"، اما اين پايان کار نبود.کمي بعد خبر از اجاره ساختمان هاي مرغوب مناطق آزاد به نزديکان احمدي نژاد به خصوص حميد بقايي با قيمت هاي بسيار نازل به مدت طولاني پيچيد.

 

باز هم اکبر ترکان مورد را به صورت قانوني پيگيري کرد. وي در گفت و گو با جمهوريت تاکيد مي کند که خودروهايي متعلق به رياست جمهوري در مناطق آزاد نيز نزد نزديکان رييس جمهور سابق باقي مانده که باز پس گيري آن ها نيز در پرونده شکايت دولت يازدهم در حال پيگيري است.

 

اکبر ترکان، مشاور ارشد حسن روحاني در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري و تحليلي جمهوريت گفت: براي آنچه مربوط به مناطق آزاد بوده است، پرونده قضايي تشکيل شده و مسئله تصرف ساختمان ها که به غلط صورت گرفته نيز در دادگاه در حال پيگيري است.

 

دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي در ادامه اين مطلب افزود: موسسه اي در دولت قبل به نام موسسه "خانه ايرانيان خارج از کشور" درست شده است که طبق اسنادي که وزارت کشور در پي استعلام ما در اختيار دولت قرار داده است، اين موسسه تحت نظارت حميد بقايي بوده و از نظر قانوني مسئوليت اين موسسه با آقاي بقايي است.

 

ترکان هم چنين تصريح کرد: ايشان به عنوان رييس موسسه فعاليت مي کرده در زماني که معاون اجرايي محمود احمدي نژاد و دبير مناطق آزاد نيز بوده است.مشاور ارشد رييس جمهور با بيان اين که بقايي به عنوان دبير مناطق آزاد اين ساختمان ها را به موسسه تحت مديريت خود يعني خانه ايرانيان خارج از کشور اجاره داده است، گفت: به بيان ديگر در ساختمان هايي که در اين خصوص اجاره داده شده است خود بقايي هم موجر بوده است هم مستاجر.وي در اين خصوص ادامه داد: ساختمان هاي مناطق آزاد را به نرخ هاي بسيار بسيار نازلي به موسسه خود يعني موسسه "خانه ايرانيان خارج از کشور" اجاره داده است.

 

ترکان در پاسخ به اين سوال که گويا در تهران نيز تعدادي ساختمان به همين منوال اجاره داده شده است گفت: سه عدد از اين ساختمان ها متعلق به دولت است که در اين پرونده در حال پيگيري است.

 

دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي در پاسخ به سوالي ديگري در خصوص 26 خودروي مربوط به نهاد رياست جمهوري که هنوز در اختيار نزديکان دولت قبل است و عودت داده نشده گفت: 16 خودروي رياست جمهوري مربوط به مناطق آزاد نيز بوده است که اين خودروها نيز به خانه ايرانيان داده شده است.مشاور ارشد حسن روحاني در خاتمه تاکيد کرد: شورايي دولتي وجود دارد به نام "شوراي عالي ايرانيان خارج از کشور " و دولت قبل نيز موسسه اي با عنوان "موسسه خانه ايرانيان خارج از کشور" را با تشابه اسمي به اين شورا درست کرده اند و بعد با استفاده از اين تشابه اسمي اقداماتي که مد نظر داشته اند -اعم از اجاره غير قانوني ساختمان ها و در اختيار گرفتن تعدادي از خودروهاي رياست جمهوري در مناطق آزاد- را انجام داده اند.

اخبار سیاسی - جمهوريت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------