آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

توضیحات وزارت ارشاد درباره پیگیری حقوقی مستند من روحانی هستم



اخبار,اخبار سیاسی ,من روحانی هستم

 

اخبار سیاسی - ارشاد: از "من روحانی هستم" شکایت نمی کنیم

معاون حقوقی،امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری حقوقی مستند ˈمن روحانی هستم ˈ ، گفت: دولت از سازندگان این فیلم شکایت نکرده است.

حسین نوش آبادی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در شهرکرد افزود: کسانی که می خواهند فیلم یا اثر تصویری تولید کنند باید از سازمان سینمایی مجوز ساخت دریافت کنند و فیلم من روحانی هستم بدون طی مراحل قانونی ساخته شده است و هیچ گونه مجوز تولید و نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ نکرد.
 
وی یادآوری کرد:چه فیلم مستند و چه فیلم سینمایی باید مجوز ساخت بگیرد اما دولت به لحاظ حقوقی پیگیر موضوع ساخت فیلم نشد و باخودگذشتی به دنبال شکایت نرفت و امید است سازندگان فیلم در آثار بعدی خود،قانون و عرف و حقیقت را در ملاک قرار دهند.
 
وی در بخش دیگری از این گفت و گو از تدوین لایحه نظام جامع هنرمندان در کشور خبر داد.
 
نوش آبادی گفت: این لایحه اکنون در دستورکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته وپس از تدوین نهایی ، به هیات دولت ارائه می شود.
 
وی تصریح کرد:این لایحه به عنوان نظام جامع امور صنفی هنرمندان خواهد بود و یک هویت حقوقی برای هنرمندان است تا به واسطه آن سازمانی جامع همانند سازمان نظام مهندسی یا نظام پرستاری برای هنرمندان را فراهم کند.
 
نوش آبادی یادآوری کرد: با تصویب این لایحه، سازمان نظام جامع هنرمندان به صورت قانونی،در سطح استان های نیز راه اندازی می شود.
 
معاون حقوقی،امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تصویب قانون کپی رایت نیز گفت:لایحه جامع حمایت از حقوق مالکیت فکری و معنوی آثار هنری و ادبی، مرحله نهایی خود را در کمیسیون های تخصصی دولت طی می کند.
 
وی افزود: این لایحه پس از تصویب در کمیسیون های تخصصی، در دستورکار دولت قرار خواهد گرفت و امید است تا پایان بهار امسال به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
 
وی گفت: این لایحه اقدام بلندی در راستای صیانت از مولفان و پدیدآورندگان و صاحبان آثار فرهنگی هنری و ادبی است.
 
نوش آبادی اظهارکرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد بخشی از حقوق مولفان و پدیدآورندگان آثار هنری و فرهنگی و ادبی نادیده گرفته شده است و این قانون می تواند در راستای حمایت از هنرمندان نقش ایفا کند.
 
به گزارش ایرنا،معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.
 
در این آیین جواد کارگران دهکردی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری معرفی شد. 

اخبار سیاسی - ایرنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------