آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

پاسخ مجلس درباره سفر یک نماینده به برزیل و شرکت در جام جهانی



اخبار,اخبار سیاسی ,جام جهانی 2014 برزیل

 

اخبار سیاسی - پاسخ مجلس درباره سفر یک نماینده به برزیل و شرکت در جام جهانی؛
درباره حضور حجت‌الاسلام رسایی در جام جهانی بزرگنمایی شده است!

در کشوری چون ایران، پیگیری مطالبات افکار عمومی برای شفاف شدن امور حالت وارونه دارد و برخی از مسئولان به جای شفاف‌سازی، رسانه‌ها را برای تلاش در شفاف‌سازی مورد عتاب و اتهام قرار می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، از هنگامی که نامه ارسالی از سوی اداره تشریفات مجلس‌ به وزارت خارجه جهت صدور گذرنامه سیاسی برای حضور حمید رسایی به همراه یک کارشناس در‌ جام جهانی برزیل‌ در رسانه‌ها منتشر شد، این پرسش برای افکار عمومی پیش آمد که دلیل حضور نامبرده به همراه یک کارشناس در جام جهانی چیست و چه ضرورتی برای انجام این سفر و هزینه‌های آن وجود دارد، به ویژه که نامبرده خود از نمایندگانی است که دغدغه‌های بسیاری در چگونگی هزینه‌کرد بیت‌المال دارد.

‌بنا بر این گزارش، امروز نادر قاضی پور نیز در این باره و در اعتراض به این مسأله به ریاست مجلس تذکر داد و علی لاریجانی هم قول بررسی در این زمینه را داد؛ اما چند ساعت پس از این قول بررسی، حسن سبحانی نیا از اعضای هیأت رئیسه مجلس، به جای پاسخگویی به افکار عمومی در این باره به متهم کردن رسانه‌ای پرداخت که نامه درخواست سفر رسایی را منتشر کرده بود!

‌این عضو هیأت رئیسه در این باره به رسانه‌ها گفته است: «موضوع سفر آقای رسایی به برزیل، بنا به تقاضای کمیسیون اصل 90 مجلس و نامه‌‌ رسمی آقای پورمختار مبنی بر تبیین ضرورت این سفر مطرح شد و کمیته‌‌ سفرها نیز بنا بر همین تقاضا و نامه‌‌ آقای پورمختار که در چهارچوب وظایف نظارتی، این سفر را درخواست کرده بود، با انجام آن موافقت کرد. تشریفات مجلس این کار را به ‌درستی و طبق وظیفه‌‌ خود انجام داد و کارها طبق روال پیش رفت؛ اما باید بررسی شود که نامه‌‌ یادشده از چه طریقی در اختیار برخی سایت‌ها قرار گرفت...‌ ‌به ‌نظر می‌رسد درباره‌‌ انجام این سفر، قدری بزرگ‌نمایی شده، اما این مسأله آن‌قدر هم بزرگ نبوده است. ضمن این‌که قاعدتا معمول نیست و ضرورتی هم ندارد که روابط عمومی مجلس به چنین مواردی وارد شود، یا در این ‌باره موضع‌گیری کند».

توضیحات آقای سبحانی‌نیا‌ در هیچ مورد پاسخ به پرسش‌های افکار عمومی نیست. افکار عمومی مدعی اشتباه اداره تشریفات مجلس نیست! نگرانی‌ افکار عمومی درباره انتشار نامه سفر آقای رسایی در رسانه‌ها نیست! افکار عمومی حتی تحت تأثیر بزرگنمایی این سفر نیست! افکار عمومی نه تنها در مورد آقای رسایی، بلکه در مورد سفرهای غیر ضروری سایر نماینده‌ها که خود آقای رسایی هم به آن اشاره کرده‌اند سؤال دارند.

افکار عمومی می خواهند بدانند در این سفر نماینده کمیسیون اصل نود بناست بر فساد چه کسانی نظارت کنند؟ فرض کنید بر چگونگی هزینه‌کرد منابع مالی ‌مستقیم می‌خواهند نظارت کنند؛ اولا نظارت مستقیم کار نماینده مجلس نیست و اگر بنا باشد که نظارت مستقیمی باشد، حسابرسان دیوان محاسبات لازم است که این کار را انجام دهند!

اگر قرار است فساد اخلاقی را نظاره کنند ـ که ‌خود توهینی به ملی پوشان و مسئولان فدراسیون فوتبال هم هست‌ ـ باز این کار نمایندگان مجلس نیست. مردم می خواهند بدانند، دلیلی که آقای پور مختار برای سفر آقای رسایی به برزیل تراشیده اند، چیست‌ و این چه دلیلی است که هیأت رئیسه را هم مجاب کرده است؟

نگرانی مردم چگونگی انتشار نامه سفر آقای رسایی نیست؛ نگرانی برای هزینه تراشی‌هایی از این نوع برای هر کسی و توسط هر کسی است. اصلا لازم هم نیست افکار عمومی حساس شوند. بهتر است نمایندگان مجلس از خود بپرسند، در شرایطی که جوانان این کشور در شرایطی اینچنین سخت هستند،چرا باید هزینه‌های این گونه برای سفر نمایندگان شود؟!

اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------