آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

روايت تکان‌دهنده روحاني از دولتي که تحويل گرفت



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحاني

 

اخبار سیاسی - روايت تکان‌دهنده روحاني از دولتي که تحويل گرفت

قبل از رياست‌جمهوري فکر مي‌کردم اوضاع کشور خراب باشد اما هرگز گمان نمي‌کردم اوضاع تا اين اندازه خراب باشد.

رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه معتقدم همه جناح‌ها بايد به نظام نزديک شوند و من اين خواسته را دنبال مي‌کنم، گفت: سياست داخلي هم مهم و هم سخت است و ممکن است راه سخت‌تر هم بشود.

به گزارش فارس، 37 نفر از اصلاح‌طلبان روز پنجشنبه 25 ارديبهشت ماه در سعدآباد با حسن روحاني رئيس‌جمهور ديدار و گفت‌وگو کردند.

 

در آغاز اين ديدار رئيس‌جمهور با اشاره با دشواري‌هاي اجرايي کشور، گفت: قبل از رياست‌جمهوري فکر مي‌کردم اوضاع کشور خراب باشد اما هرگز گمان نمي‌کردم اوضاع تا اين اندازه خراب باشد، چند روز بعد از آغاز دوره رياست جمهوري، نيروي انتظامي به دولت خبر داد که در بعضي استان‌ها فقط براي سه روز ذخيره گندم وجود دارد در فاصله تحويل دولت هم گزارش‌ها تکان‌دهنده بود.روحاني افزود: حتي گزارش‌هاي وزراي دولت سابق که به رئيس‌جمهور جديد داده مي‌شد، شگفت‌انگيز و اعجاب‌آور بود و همزمان هم مجلس قانون دو برابر کردن قيمت ارز را تصويب کرده بود که در صورت اجرا به دو برابر شدن تورم منتهي مي‌شد و متأسفانه برخي هم در مجلس بر انجام آن اصرار داشتند.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه بدهکاري عجيب و غريبي در کشور وجود داشت، يادآور شد: فقط بخش برق 22 هزار ميليارد تومان بدهکار بود در درآمدها دچار بحران بوديم و فقط حدود يک ميليون بشکه‌ نفت مي‌فروختيم حتي چين حاضر نبود از ايران نفت بخرد چون از موج تحريم‌ها مي‌ترسيد و تحريم کنگره آمريکا در راه بود و در سياست خارجي اوضاع بحراني داشتيم و در منطقه هم نيز سايه جنگ بر سر سوريه مي‌چرخيد.

وي در اين نشست به انتخابات 24 خرداد اشاره و تصريح کرد: پس از انتخابات اوضاع عمومي کشور بالکل عوض شد به طور نمونه وقتي من به نيويورک رفتم تا در مجمع عمومي سازمان ملل متحد شرکت کنم به راحتي فضاي ملاقات با مقام‌هاي غربي به وجود آمد و من از طريق تيم نمايندگي ايران در سازمان ملل در جريان روش‌هاي قبلي براي انجام ملاقات‌ها و مذاکرات قرار مي‌گرفتم اين تيم عوض نشده بود و روايت مي‌کرد که با چه روش‌هايي ملاقات‌هايي جور مي‌شد اما در اين دوره ملاقات‌ها خيلي عالي و طبيعي و از جانب طرف‌هاي غربي بود.

روحاني در ادامه با بيان اينکه آماده شنيدن نقدها و نظرات هست و ترجيح مي‌دهد شنونده باشد تا گوينده، تأکيد کرد: هدفش از اين گزارش اجمالي بيان اين نکته بود که شرايط کشور از کجا به کجا رسيده و چرا به آينده اميدوار است.

 

حسن روحاني نيز در پايان و با جمع‌بندي اظهارات خود از نقدها و نظرات تشکر کرد و گفت: بسيار از حرف‌ها را قبول دارم اما فکر مي‌کنم اين جمع‌بندي درست باشد که کشور در راه درستي قرار دارد، ما مي‌توانيم مشکلات را حل کنيم.روحاني افزود: به عنوان مثال در حوزه اقتصاد بنده خودم دو جلسه چهار ساعته در هفته دارم که آقاي نجفي به عنوان دبير ستاد هماهنگي اقتصادي دولت در جريان جزئيات آنها هست و فکر مي‌کنم امسال شاهد تحولات مثبتي در اقتصاد باشيم. 

اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------