آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

پرونده ای برای خیانت کاران وزارت خانه ها گشوده شود



اخبار,اخبار اجتماعی ,بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی - پرونده ای برای خیانت کاران وزارت خانه ها گشوده شود

این گونه نمی‌شود، کسی بدون ‌همدست و شبانه وارد یک ‌وزارت‌خانه شده و دستورهای لازم را در هر حوزه‌ای که به آن نیاز داشته، دریافت و مهر و امضا کند و صبح بدون اینکه کسی باخبر باشد، آنجا ‌را ترک کند؟! حتما‌ کسانی در این کار همدست وی بوده‌اند.

کدام وزارت‌خانه جولانگاه بابک زنجانی بود!پرونده بابک زنجانی، یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی است که پس از انقلاب اسلامی در ایران روی داده و ابعاد آن به اندازه‌ای گسترده و بزرگ است که حتی گاه‌ ‌برخی ‌افراد آن را چند برابر اختلاس 300 هزار میلیاردی برآورد می‌کنند و بر این باورند که بدون حمایت‌های دولتی، کسی توانایی به دست آوردن چنین مالی را در این زمان کم ندارد!

به گزارش «تابناک»، تا کنون ‌بابک زنجانی و همه کسانی که به نحوی با پرونده وی در ارتباط بوده‌اند، از سوی قوه قضاییه بازداشت شده‌اند و پرونده آنها‌ در حال بررسی است؛ اما نکته قابل توجه پرونده ‌اینجاست که تا کنون هیچ فردی در هیچ ‌نهاد دولتی در ارتباط با این پرونده دستگیر نشده است!

با اینکه جولانگاه این فرد که گفته می‌شود، وزارت نفت بوده و در زمان دولت قبل، بسیاری از کارها با ‌همکاری مسئولان این وزارت‌خانه بوده، همچنان کسی از  این وزارت خانه به صورت جدی به قوه قضاییه احضار نشده و همه کسانی که مراجعه کرده‌اند، در حد مطلع بوده‌اند.

این در حالی است که یوسفیان ملا، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، بر این باور است، باید برای ریشه‌کن شدن فساد در کشور و شناخته شدن روزنه‌های فساد در دستگاه‌های اداری،‌ جولانگاه این افراد در بدنه دولت شناسایی‌ و ریشه آنان خشکانده شود.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده بابک زنجانی باید به سمت جولانگاه‌های وی برود، خاطرنشان کرد: اطرافیان بابک زنجانی خارج از دستگاه‌ها به جز یکی که زیر نظر است، همگی دستگیر شده‌‌اند و هم‌اکنون باید به سمت جولانگاه‌های وی در وزارتخانه‌ها برویم.

یوسفیان‌ملا همچنین تصریح کرد: اکنون باید به سمت وزارتخانه‌ای برویم که جولانگاه آقای زنجانی است که البته این امر نزدیک است؛ یک وزارتخانه جولانگاه اصلی بابک زنجانی‌ بوده و ناگفته نماند که وی چند جولانگاه دیگر نیز دارد.

وی می‌گوید: باید پرونده‌ای جدید گشوده شده و افرادی که در وزارتخانه‌ها به کشور خیانت کرده‌اند و وزارت‌خانه‌هایی که جولانگاه این فرد و افرادی از این دست هست، هر چه زودتر شناسایی و معرفی شوند و به جرایم آنها رسیدگی شود، تا دیگر شاهد رویدادهایی از این دست در کشور نباشیم.

یوسفیان ملا ‌همچنین در خصوص این موضوع گفت: آقای بابک زنجانی ‌در نهادهای دولتی و ‌وزارت‌خانه‌ها حامیانی داشته ‌که توانسته به این سادگی تخلفاتی به این بزرگی‌ انجام دهد و‌ با سو‌ءاستفاده از برخی مقامات در برخی وزارت‌خانه‌ها و ایجاد رانت، ‌‌دو و نیم میلیارد دلار از بیت‌المال را از آن خود کند.

این نماینده افزود: این گونه نمی‌شود، کسی بدون ‌همدست و شبانه وارد یک ‌وزارت‌خانه شده و دستورهای لازم را در هر حوزه‌ای که به آن نیاز داشته، دریافت و مهر و امضا کند و صبح بدون اینکه کسی باخبر باشد، آنجا ‌را ترک کند؟! حتما‌ کسانی در این کار همدست وی بوده‌اند.

این نماینده در پاسخ به اینکه به نظر شما، کدام وزارت‌خانه مد نظر شما بوده و آیا از مدیران ارشد دولتی نیز کسی از وی حمایت کرده است، گفت: وزارت‌خانه‌ای که بیشترین امکانات را در اختیار زنجانی گذارده، عمده‌ترین تخلفات را انجام داده و در خصوص مدیران ارشد نیز باید بگوییم‌ کسانی بوده‌اند که از وی حمایت کرده‌اند.

یوسفیان ملا همچنین در خصوص دستگیر‌شدگان ‌این پرونده‌‌ گفت:‌ تا کنون هیچ یک از کارکنان وزارت‌خانه‌ها دستگیر نشده‌اند، ولی کسانی بوده‌ا‌ند که به عنوان مطلع به دادسرا احضار شده و درباره ابعاد گوناگون این پرونده توضیحاتی داده‌اند.

اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------