آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

انتقاد هاشمی از بی تفاوتی دولت احمدی نژاد به سیاست های کلی کشور



اخبار,اخبار سیاسی ,سازمان حفاظت محیط زیست

 

اخبار سیاسی - انتقاد هاشمی از بی تفاوتی دولت احمدی نژاد به سیاست های کلی کشور

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از بی تفاوتی دولت قبل در قبال سیاست های کلی کشور در همه حوزه ها انتقاد کرد و گفت: این بی توجهی شامل حوزه محیط زیست کشور نیز شده است.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،  اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای کمیته محیط زیست مجمع تشخیص، معاونان و مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت حل مشکلات و معضلات محیط زیستی موجود در کشور تاکید کرد.
 
وی ادامه داد:تا این اواخر کسی حساسیتی روی محیط زیست نشان نمی داد ولی لازم بود برخی ضربه ها در حوزه محیط زیست کشور وارد شود تا این حساسیت ها به وجود آید.
 
وی افزود:خشک شدن دریاچه ارومیه، تالاب هامون، زاینده رود، وجود گرد و غبار و ریزگرد و آلودگی هوا باعث بیدار شدن مسئولان و افزایش حساسیت جامعه به محیط زیست شد.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از بی تفاوتی دولت قبل در قبال سیاست های کلی کشور در همه حوزه ها انتقاد کرد و گفت: این بی توجهی شامل حوزه محیط زیست کشور نیز شده است و آنچه اکنون رخ داده حاکی از اجرا نشدن قانون و بی توجهی به اسناد بالا دستی همچون سیاست های کلی کشور، سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه است.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از دلایل آلودگی هوا را نیز تولید بنزین آلوده عنوان کرد و گفت: در ابتدا کسی نمی گفت این بنزین ها آلوده است و با افتخار از آن به عنوان یک شاهکار یاد می شد اما بعد معلوم شد که بخشی از این بیماری ها و سرطان ها ناشی از همین بنزین آلوده است .
 
وی تشکیل کمیته خاص محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام را نشان از دقت و توجه این مجمع به مقوله محیط زیست دانست و گفت : باتوجه به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز روی این موضوع تاکید دارند، سیاستهای همه جانبه ای در این بحث تدوین خواهد شد .
 
وی آلودگی سواحل، تالابها و خلیج فارس را از دیگر مظاهر آلودگی عنوان کرد و خواستار توجه جدی در این زمینه شد.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه محیط زیست مقوله جهانی است و مشکلات محیط زیستی به همه کشورها مربوط خواهد شد، بر لزوم استفاده از فناوری های نوین و تکنولوژی روز برای حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.
 
وی گفت : در گذشته شاید بی اطلاعی از دانش روز وجود داشت اما اکنون دانش و آگاهی کافی را در اختیار داریم .
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بر مدیریت صحیح منابع آبی کشور تاکید کرد و خواستار بهره گیری از روش آبیاری تحت فشار و آبخوان داری برای حل این مشکل در برخی مناطق کشور شد.
 
وی با اشاره به تدوین آئین نامه اجرایی سیاست های کلی در مجمع گفت: تلاش می کنیم در راستای اجرای سیاست های کلی نظام در بخش های مختلف مانع تصویب مصوبات خلاف این سیاست ها شویم .
 
بنا براین گزارش، پیش درسخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد مجابی رئیس کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی گزارشی از فعالیت های صورت گرفته طی سه ماهه تشکیل این کمیته را ارائه کرد.
 
مجابی، بحران منابع آبی آب و آلودگی آب، ریزگردها و تهدیدات ناشی از آن، آلودگی هوا ، فرسایش خاک و آلودگی خاک و بحران فشار بر تنوع زیستی و رو به خطر انقراض رفتن گونه های طبیعی کشور را از مهمترین بحران های زیست محیطی موجود در کشور عنوان کرد.
 
معاون سازمان حفاظت محیط زیست، سه محور حفاظت، اصلاح ساختار و اقتصاد محیط زیست را سه رویکرد مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و از حسن توجه دکتر روحانی رییس جمهوری در این موضوع قدردانی کرد.
 
مجابی به ترکیب اعضای کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت : در این کمیته نمایندگانی از قوای سه گانه، همچنین دیوان محاسبات ، مرکز پژوهش ها ،نیروهای مسلح و اساتید دانشگاه و تشکلهای محیط زیستی حضور دارند.
 
رئیس کمیته خاص محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شاخص ها، هدف گذاری و نظارت را مهمترین اقدامات در دستور کار این کمیته عنوان کرد و گفت: به زودی گزارش مستند فعالیت های صورت گرفته در این سه محور و همچنین موضوع اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست را به مجمع تشخیص مصلحت ارائه خواهد شد .
 
دکتر مکنون نایب رئیس کمیته ملی پایدار در امور آب نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت بحران آب کشور ارائه کرد و از کاهش یک تا سه درجه ای بارندگی و گرمتر شدن زمین در آینده خبر داد.
 
وی گفت: سد سازی های غیراصولی ، هدر رفت آب در بخش کشاورزی و خشکسالی مهمترین دلایل بروز بحران آب در کشور است که بایستی تمهیدات جدی برای آن اندیشیده شود چرا که ادامه این وضع امکانپذیر نخواهد بود .
 
دکتر سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت آلاینده های موجود در هوای کشور و گرد و غبار و ریزگرد ارائه کرد.
 
وی تاکید کرد : سازمان حفاظت محیط زیست با توسعه لجام گسیخته که فقط به منافع اقتصادی می اندیشد، مخالف است و خواستار پیشرفت و توسعه کشور با حفظ ملاحظات زیست محیطی است .
 
متصدی از تشکیل کمیته خاص محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت به عنوان اقدامی ارزشمند یاد کرد و گفت : محیط زیست در نظام برنامه ریزی، تصمیم گیری و توسعه کشور باید به عنوان یک محور اصلی دیده شود و در سیاستهای کلان کشور و همچنین در تدوین برنامه ششم توسعه باید مدنظر قرار گیرد.
 
معاون سازمان حفاظت محیط زیست همچنین خواستار ارزیابی زیست محیطی برای تمام پروژه های عمرانی کشور شد.
 
دکتر احمدعلی کیخا معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست هم پیش از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: با تدبیر بزرگان و رویکرد دولت تدبیر و امید، محیط زیست در اولویت امور کشور قرارگرفته است و درهمین راستا بستر اجتماعی فراهم شده و تشکل ها و سازمان های مردم نهاد هم درگیر موضوع محیط زیست شده اند و همراهی خوبی دارد.
 
وی تشکیل کمیته محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام را اقدامی امیدوارکننده و پشتیبان سازمان حفاظت محیط زیست در انجام وظایف و ماموریت های محوله عنوان کرد .
 
معاون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: این سازمان مامور تامین امنیت پایدار در کشور است و با حمایت و هدایت دولت تدبیر و امید در راه اجرای وظایف و ماموریت های حاکمیتی محوله درنگ نخواهد کرد. 

اخبار سیاسی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------