آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صادق زیباکلام: خطر جنگ رفع شده است | اسرائیل دست بالای نظامی را دارد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید اسرائیل دست بالای نظامی را دارد و این قید جدید ایران که گفته هر حمله‌ای به منافع…

تاکید اژه‌ای بر برخورد با زمین‌خواری



اخبار,اخبار سیاسی , زمین‌خواری

 

اخبار سیاسی - تاکید اژه‌ای بر برخورد با زمین‌خواری

دادستان کل کشور گفت: امروز قوه قضاییه مصمم است با زمین‌خواری، تجاوز به جنگل و قطع بی‌رویه درختان برخورد کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در جلسه شورای مدیریت بحران استان گلستان در رابطه با علت سفرش به استان‌های سیل‌زده شمال کشور اظهار کرد: اولین انگیزه ما از این سفر همدردی با مردم خسارت‌دیده دو استان گلستان و مازندران و همچنین خداقوت‌گویی به مسوولان استانی بود.

وی افزود: ما به هیچ وجه قصد دخالت در کار اجرایی را نداریم اما یک وظیفه انسانی داریم و همچنین قوه قضاییه طبق قانون اساسی باید از حقوق عامه صیانت کند.

وی ادامه داد: این موضوع مربوط به سیل اخیر نیست. بلکه در دوره اخیر به ویژه آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید دارند که در جهت منافع حقوق عمومی وارد شویم و اگر تکلیفی در این جهت بر زمین مانده بررسی شود.

دادستان کل کشورتاکید کرد: حوادث طبیعی همیشه وجود داشته است اما با پیشرفت تجهیزات می‌توان این حوادث را مدیریت کرد تا خسارات کمتری ایجاد شود و در این رابطه سخن این است که آیا ما همه امکانات و توانمان را در جهت کاهش خسارات به کار برده‌ایم یا نه؟

وی تصریح کرد: وقتی پیش‌بینی کنیم حتما خسارت کمتر است. بعد از پیش‌بینی باید پیشگیری کنیم و طرح‌های میان مدت و بلندمدت داشته باشیم.

وی خطاب به مسوولان اجرایی استان گفت: فرصت خدمت برای هرکس پیش نمی‌آید و ما باید از این فرصت استفاده کنیم، ضمن اینکه مردم ما واقعا شایستگی خدمت دارند.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: تخریب جنگل‌ها، عدم رعایت رودخانه‌ها، پروژه‌های راه‌سازی، استاندارد نبودن پل‌ها و... مواردی هستند که از آنها به عنوان عوامل ورود خسارت مطرح می‌شود اما اینها چقدر درست هستند و سهم هرکدام در ورود خسارت چقدر است؟

دادستان کل کشور با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و انجام کار علمی در زمینه حفظ محیط زیست گفت: امروز ریاست محترم قوه قضاییه مصمم هستند با زمین‌خواری، تجاوز به جنگل و قطع بی‌رویه درختان برخورد کنند. البته من قول نمی‌دهم که با این امر همه مشکلات حل شود، اما این عزم و تصمیم ماست و ما از دادستان و رییس دادگستری استان این را مطالبه می‌کنیم.

وی گفت: کسی نمی‌گوید که از شن و ماسه استفاده نشود، اما صحبت این است که چگونه، از چه نقطه و به چه میزان استفاده کنیم. درختان، جنگل، دریا و رودخانه‌ها نعمت‌های خداوند برای بشر است اما این بحث وجود دارد که چگونه باید از آنها استفاده کنیم تا آسیبی به محیط زیست نبیند.

وی گفت: من هنوز به جمع‌بندی نهایی از مشکلات استان نرسیده‌ام اما مواردی در این زمینه وجود دارد از جمله اینکه مسوولان ذی‌ربط با جدیت وارد قضیه شده‌اند و همه امکاناتشان را به کار برده‌اند تا خسارات را کمتر کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مطلب دیگر این است که برای این سفر خیلی مفید بود زیرا بسیاری از مطالب را با گوش خود شنیدم و با چشم خود دیدم به طوری که اگر چندین گزارش حجیم در این رابطه می‌خواندم اینقدر ملموس نبود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: البته هنوز جا دارد از ظرفیت‌هایمان برای پیشگیری استفاده کنیم، چراکه اگر پیشگیری می‌کردیم، خیلی از مسائل به وجود نمی‌آمد.

وی در پایان از استاندار گلستان خواست مسائلی مانند بازسازی خانه‌های خسارت دیده مردم استان را در اولویت قرار دهد. 

اخبار سیاسی -ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------