آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

اخطار کوچک‌زاده به روحانی



اخبار,اخبار سیاسی ,اخطار کوچک‌زاده به روحانی

 

اخبار سیاسی- اخطار کوچک‌زاده به روحانی: دشمن فشار بیاورد کربلا تکرار می شود

از فحوای کلام رئیس جمهور که بر حقوق دان بودن خود تأکید دارند و لازمه آن اشراف بر قانون اساسی و اختیارات رهبری است و همچنین روحانی بودنشان که لازمه قطعی آن تسلط بر موازین حکومت دینی جمهوری اسلامی است می توان متوجه شد که اختیار جنگ و صلح را بر عهده امام و رهبر جامعه می دانند.

نماینده مردم تهران، ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به بخشی از صحبتهای مقام معظم رهبری، گفت: امروز دشمن قادر نیست حادثه ای مثل صلح امام حسن(ع) را تحمیل کند اگر دشمن زیاد فشار آورد واقعه کربلا رخ خواهد داد.

به گزارش خانه ملت، مهدی کوچک زاده در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: اخطار بنده به بند 1و5 اصل 110 قانون اساسی تعیین سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی است که اعلان جنگ و صلاح را از وظایف و اختیارات رهبری جامعه بر می شمارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: از نظر و دیدگاه قرآن شناسان و عالمان روحانی نیز جنگ یا صلح هیچکدام به ذات دارای ارزش و اصالت نیست و آنچه این گزینه ها را در شرایط گوناگون و عمل به آن را ضروری می سازد رأی و نظر امام و رهبر جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل ترک کنندگان صحنه عاشورا به همان اندازه مغضوب درگاه الهی هستند که شماتت کنندگان امام حسن(ع) در ماجرای صلح با معاویه، چرا که هر دو رأی و نظر خود را بر رأی امام در آنچه حق الهی است مقدم داشتند.

کوچک زاده گفت: آقای رئیس جمهور در فرمایشات مورخ اول تیرماه 93 در کنگره بین المللی امام حسن(ع) فرمودند ما امروز نیازمند آن هستیم که از راه امام حسن(ع) مسیر او، وحدت او و راه صلح و ثبات جهان بیشتر بهره جوییم. ایشان در ادامه فرمایشات خود می فرمایند در دوران زندگی امام(ره) نیز دیدیم که او هم فرمانده میدان جنگ بود و هم راهبر مسیر صلح و دیدیم زمانی که فرمانده جنگ بود چگونه از نظر روحی راحت بود و آن زمان که مسیر صلح را انتخاب و راهبردی کرد چه سنگینی بر دوش ایشان ایجاد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: از فحوای کلام رئیس جمهور که بر حقوق دان بودن خود تأکید دارند و لازمه آن اشراف بر قانون اساسی و اختیارات رهبری است و همچنین روحانی بودنشان که لازمه قطعی آن تسلط بر موازین حکومت دینی جمهوری اسلامی است می توان متوجه شد که اختیار جنگ و صلح را بر عهده امام و رهبر جامعه می دانند.

وی تصریح کرد: از این رو نباید از این نکته غافل شد که در تمهید شرایط و مقدمات برای انجام وظیفه امام و رهبر جامعه، آحاد امت اسلامی و از جمله مسئولان اجرایی و شخص اول اجرایی هم وظایفی دارند که در صورت توجه نکردن به آن یا خدای ناخواسته صدور افعالی که موجب تحمیل شرایط بر امام گردد عقوبت چنین کوتاهی و بی توجهی کمتر از عقوبت بی توجهی به امر امام جامعه نیست.

کوچک زاده گفت: از همین رو است که امام در ارتباط با صلح امام حسن(ع) فرمود قضیه ایشان صلح تحمیلی بود، برای اینکه ایشان دوستان خائنی را دور خویش جمع کرده بود و نتوانست خلاف آن را انجام دهد و صلح تحمیلی کرد این صلحی هم که اکنون به ما می خواهند بگویند همین است و در مورد الگوبرداری و عبرت گیری از صلح امام حسن(ع) و حکمیت تحمیلی بر امام علی(ع) امام می فرمایند آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد آن حکمیت تحمیلی که در زمان امام علی(ع) رخ داد که هر دو به دست اشخاص حیله گر درست شد ما را به سمت آن هدایت می کند که زیر بار صلح تحمیلی برویم.

وی با اشاره به بخشی از صحبت های مقام معظم رهبری گفت: من به شما عرض می کنم که امروز دشمن قادر نیست حادثه ای مثل صلح امام حسن(ع) را تحمیل کند اگر دشمن زیاد فشار آورد واقعه کربلا رخ خواهد داد. 

اخبار سیاسی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------