آخرین اخبار سیاسی

مهاجری,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

آقای ذوالنور، نایب‌رییس مجلس و نماینده قم در اظهاراتی که پایه اصلی‌اش نقد به آقای قالیباف است، به نکته قابل اعتنایی اشاره دارد که هر چند…

اتهام بزرگ به دولت



اخبار,اخبار سیاسی ,اعتدال گرایی

 

اخبار سیاسی - اتهام بزرگ به دولت

«رمزگشایی از شعار اعتدال امر مهمی است چراکه اعتدال پوششی برای براندازی نظام است!» این جمله وقتی بدون نام منبع آن یعنی گوینده ارزیابی شود، طبیعتا یا احتمال داده می‌شود که گوینده آگاهی لازم را نداشته است.چراکه باید می‌دانست عبور از مشکلات در تمام این سال‌ها در سایه اعتدال محقق شده و از این پس هم خواهد شد یا اینکه گوینده به چنان احساس شوربختی و نارضایتی گرفتار است که توجهی به بار معنایی کلماتی که به کار می‌برد، ندارد. شاید با معرفی گوینده این جملات و مشخص‌شدن گرایش سیاسی آن بتوان ریشه این اظهارات را یافت. فردی که اینچنین شعار دولت یازدهم را به برنامه‌ای برای براندازی نظام تعبیر کرده است کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد در مجلس و عضو شاخص جبهه پایداری است.

قضیه چیست؟
محمدجواد کریمی‌قدوسی در همایش «مرزبانی فرهنگی» اظهار کرد: جریان اعتدال در پی ایجاد گرد وغبار در کشور است تا حق و راه آن شناخته نشود. عضو جبهه پایداری با انتقاد از عملکرد دولت اعتدال تصریح کرد: جناب رئیس‌جمهور صلح امام حسن(ع) را به‌عنوان ضرورت این زمان مطرح کرد، این درحالی است که مقام معظم رهبری از صلح امام حسن(ع) به عنوان شکوهمندترین نرمش قهرمانانه تاریخ یاد کرده‌اند.

 

وی با اشاره به سخنان روحانی مبنی بر اینکه «امام راحل هم رهبر جنگ بود و هم رهبر صلح»، گفت: این سخن دکتر روحانی به معنای آن است که دست از انرژی هسته‌ای بردارید، چراکه وی بر این باور است، شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست»، هزینه زیادی برای ملت ایران به بار آورده است. کریمی‌قدوسی عنوان کرد: اسرار پشت صحنه جریان اعتدال چیزی است که هم‌اکنون ما به چشم می‌بینیم و اگر جریان اسفناک فتنه اتفاق افتاده است، هم‌اکنون شعار اعتدال با هدف براندازی نظام، عناصر فتنه‌گر را به مناصب حکومتی گمارده‌اند. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دوره آیت‌ا... هاشمی مبنی بر اینکه «بنده نیمه‌شب از خوف این همه نگرانی و تهاجم فرهنگی به درگاه خدا تضرع می‌کنم»، تصریح کرد: اشخاص بزرگی همچون شهید مطهری را ضدانقلابیون شهید نکردند، بلکه انقلابیونی ایشان را به شهادت رساندند که خودشان را در جایگاه حق می‌دانستند، همان‌طور که برخی خود را در فتنه 88 صاحب حق می‌دانستند. وی در بخش دیگری از اظهارات خود محمد خاتمی را «عنصر کلیدی ضدانقلاب» خواند و گفت: بهزاد نبوی از دیگر ضدانقلابیون به محض آزادشدن از زندان برای دلجویی نزد او می‌رود.

 

نماینده مشهد در مجلس ادامه داد: استیضاح وزیر اطلاعات، فضای آموزش و پرورش، جفا نسبت به مردم عراق، فضای فرهنگی، برداشتن فیلترینگ، برگزاری جشن‌های آنچنانی در کاخ نیاوران توسط همسر رئیس‌جمهور و دفاع از آرم شیر و خورشید از مهم‌ترین عوامل نشان‌دهنده ضعف فرهنگی و براندازکردن نظام توسط دولت اعتدال است. وی عنوان کرد: تئوریزه کردن تصمیم ملت ایران، گرفتن غرور ملی در مقابل دشمن، تحریک اقوام و بحران‌های امنیتی سنگین موید براندازی نظام توسط این جریان است. کریمی‌قدوسی با تاکید بر اینکه «ملت ایران باید همچون مدرس باشد که با استقامت در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم پهلوی ایستاد»، افزود: شما جوانان غیور که پایگاه ولایت هستید، اجازه نخواهید داد که طرح براندازی نظام به مقصد برسد.

اتهام‌زنی توأم به مردم و مسئولان
آنچه کریمی‌قدوسی گفت و اتهاماتی که به اعتدال زد را نباید تنها درمورد دولت و رئیس‌جمهور و مسئولان سابق ارزیابی کرد بلکه دامنه اتهام او طیف وسیعی را دربرمی‌گیرد البته ما امیدواریم این نماینده در فرصت باقی‌مانده گفته‌های خود را اصلاح کند و از رئیس‌جمهور نیز عذرخواهی نماید. در بررسی جملاتی که کریمی‌قدوسی بیان کرده، می‌توان چندین مورد بدون معنا یافت؛ بدین صورت که او سعی کرده انتقادات خود را بدون ارائه دلیل به موضوعی مرتبط کند که با اصل موضوع نه‌تنها تفاوت دارد بلکه در تناقض آشکار است.

 

مثلا او با استناد به این جمله رئیس‌جمهور که «امام راحل هم رهبر جنگ بود و هم رهبر صلح» را به شکل عجیبی به موضوع مذاکرات هسته‌ای مربوط کرده است و در تحلیل خود به این نتیجه رسیده که رئیس‌جمهور با شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» مخالف است! آقای قدوسی خوب بود پیش از حضور در پشت این تریبون کمی مطالعه داشتند که آرمان در اینجا به جمله‌ای از رئیس‌جمهور که تائیدکننده این شعار است، اشاره می‌کند.

 

حسن روحانی در اواخر فروردین امسال گفت: «دنیا در توافق ژنو به حق هسته‌ای و غنی‌سازی ایران اسلامی اذعان کرد.» این جمله یعنی گام‌هایی جلوتر از تحقق این شعار؛ به‌عبارتی رئیس‌جمهور این خبر را داد که نه‌تنها ایران بر حق مسلم خود برای استفاده از انرژی هسته‌ای مصمم است بلکه دنیا هم این حق را پذیرفته است بنابراین آقای کریمی‌قدوسی ظاهرا کمی از زمان و تحولات رخ داده بی‌اطلاع هستند.

 

او البته مانند همیشه اتهام‌زنی به آیت‌ا... هاشمی را فراموش نکرد و با ذکر جمله‌ای از مقام معظم رهبری سعی کرد تا آنچه را در نظر دارد، بیان کند اما همگان آگاه هستند که مقام معظم رهبری هیچ‌گاه با اظهارات تخریبی اینچنینی در وصف بزرگان کشور موافق نبوده و نیستند. مشخص نیست کریمی‌قدوسی با چه تفکری روز پنجشنبه هر آنچه منطقی و غیرمنطقی بود را با اتهام‌زنی‌های مکرر مخلوط کرد و در پشت تریبون گفت! مثلا او بی‌واهمه خاتمی را عنصر کلیدی ضدانقلاب نامید. آیا کریمی‌قدوسی نمی‌داند که مشغول اتهام‌زنی و ضدانقلاب خواندن فردی است که 8سال ریاست‌جمهوری کشور را برعهده داشته است و آیا عضو کمیسیون امنیت ملی که باید در ارتقای امنیت در کشور بکوشد هنوز متوجه نیست اینچنین سخن گفتن و متهم‌کردن مسئولان کشور به‌مثابه آب به آسیاب دشمن ریختن است.

اما چرا اینگونه؟
به نظر می‌رسد آنچه کریمی‌قدوسی روز پنجشنبه اظهار کرد، نمی‌تواند بدون مشورت با دیگر یاران در جبهه پایداری بوده باشد چراکه پیش از او هم اعضایی مانند حمید رسایی به اتهام‌زنی‌های اینگونه پرداخته بودند اما کریمی‌‌قدوسی بسیار بیشتر و پررنگ‌تر از آنها این اقدام را انجام داد. می‌توان ریشه اظهارات کریمی‌قدوسی را در بی‌توجهی دولت به اعضای همسو با تفکر رسایی و قدوسی در اداره امور اجرایی کشور هم مربوط دانست که همین موضوع سبب احضار و سوالات زیادی از اعضای کابینه یازدهم در مجلس هم شده است.

 

بهترین پاسخ را اما همان روز پنجشنبه مصطفی پورمحمدی به این افراد داد: «دولت در گزینش‌های خود از طیف‌های مختلفی استفاده می‌کند، اما با این وجود نباید انتظار داشته باشیم که دولت گروه‌هایی را که از لحاظ فکری به خود نزدیک است را روی کار نیاورد.» شاید هم جبهه پایداری برای پنهان کردن تبعیت از قانون اینگونه به غبارآلودکردن فضا مشغول است یعنی آنها که تاکید داشتند فراتر از حزب هستند درنهایت برای تداوم فعالیت خود مجبور به درخواست مجوز شدند که این موضوع هفته گذشته از سوی قائم مقام وزارت کشور اعلام شد.

 

جبهه پایداری به هر حال دلایل زیادی برای هجمه و اتهام‌زنی به دولت دارد و شاید هنوز موضوع شکست کاندیدای آنها در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری را فراموش نکرده‌اند و اکنون مشاهده می کنند آنچه در رویا برای خود متصور بودند با رای ملت در 24 خرداد به اعتدال از بین رفت.

آشنا به شکایت
با مرور گذشته کریمی‌قدوسی می‌توان به شکایت‌هایی از او به سبب اظهاراتش رسید. حتی کمیسیون امنیت ملی که او عضوش است هم از گفتار این عضو جبهه پایداری بی‌نصیب نمانده است. بالاتر از آن چندی پیش شورای‌عالی امنیت ملی از این نماینده شکایت کرده بود و اکنون با توجه به اتهام‌زنی به مسئولان فعلی و سابق کشور شاید شکایتی دیگر در پرونده او ثبت شود که البته تاثیرگذاری آن در انتخابات مجلس دهم به‌طور حتم مشخص خواهد شد!
اخبار سیاسی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------