آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

استیضاح وزیر به دلیل اجرای مصوبه مجلس!



اخبار,اخبار سیاسی ,استیضاح وزیر علوم

 

اخبار سیاسی - استیضاح وزیر به دلیل اجرای مصوبه مجلس!

گویا برخی ‌افراد علاقه‌ای به ادامه کار برخی از وزرا ندارند و شاید اقداماتی را که در این وزارت‌خانه‌ها در حال وقوع است، مخالف منافع شخصی یا حزبی خود می‌دانند. در غیر این صورت چه دلیلی دارد نماینده‌ای که تا دیروز موافق افزایش نرخ خوراک بود، امروز به‌‌ همان دلیل وزیر را پای استیضاح بکشاند؟

این روز‌ها در مجلس شورای اسلامی، بحث وزرا داغ‌ترین موضوعی است که ‌نمایندگان در حال پیگیری آن هستند. هم اکنون استیضاح چهار وزیر در دستور کار وکلای ملت قرار دارد که به عناوین مختلف، پرونده آنان در حال بررسی است.

وزرای‌ علوم، ‌نیرو،‌ اقتصاد، ‌صنعت، وزرایی هستند که بیشترین سخنان درباره ‌استیضاح پیرامون محور آن‌ها می‌چرخد؛ البته گاهی صحبت‌هایی از وزرای دیگری مانند وزیر کشاورزی و وزیر کار نیز به میان می‌آید. .

اما در این میان، برخی تناقض‌گویی‌ها در سخنان برخی ‌نمایندگان مجلس ‌کامل مشهود ‌است، به گونه‌ای که برخی‌ نمایندگان در زمانی از طرحی دفاع کرده‌اند و پس از تصویب خود در مجلس، منجر به شکست در حوزه‌ای دیگر شده‌اند و اکنون وزیر را مقصر ماجرا می‌دانند؛ برای نمونه، روز گذشته نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس‌ گفت که بیش از دو هزار پیامک برای استیضاح وزیر اقتصاد به خاطر افت بورس دریافت کرده و نگران افرادی است که سرمایه‌های آن‌ها به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

این در حالی است که به باور بسیاری از کار‌شناسان، عامل اصلی شکل‌گیری روند منفی در بورس، افزایش پنج برابری نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، به رغم هشدارهای متعدد و پی‌درپی کار‌شناسان بورس‌ بوده است؛ موضوعی که شخص قاضی‌پور، در آن زمان از مدافعان سرسختش ‌بود و حتی در دفاع از مصوبه افزایش نرخ خوراک در مجلس، سخنرانی‌های بسیاری هم داشت.

در این اینجا تنها به قصد یادآوری، برخی جملات ایشان در آن زمان را مطرح می‌کنیم تا در فقره استیضاح، حدای نکرده جای حاکم و محکوم عوض نشود؛

 ــ ما تضمین کننده سود پتروشیمی‌ها نیستیم که پول ۷۵ میلیون ‌از مردم را به عده‌ای خاص بدهیم.


 ــ ۵ درصد سود سالیانه پتروشیمی‌ها بین شش تن تقسیم می‌شود.

 ــ اکنون بازار بورس‌ مافیایی ‌و در اختیار عده‌ای رانت‌جو است.

 ــ به گفته قاضی‌پور، نکته جالب که در حال رخ دادن است، اینکه چگونه شاخص تورم در حال حاضر بالاست، ولی رشد شاخص بورس هر لحظه‌ افزایش می‌یابد.

‌اما عین متن برخی از مصاحبه‌های نادر قاضی‌پور را صرفا برای یادآوری ایشان و افرادی که الان دنبال مقصران اصلی برای افت بورس هستند، منتشر می‌کنیم؛ افزون بر اینکه باید یادآور شویم این مصاحبه‌ها، برخی از ده‌ها مصاحبه غرا‌ و جنجالی است که آقای قاضی‌پور و برخی دیگر از نمایندگان مجلس که امروز مدعی یافتن مقصر برای کاهش افت بورس هستند، در دفاع از مصوبه‌هایی که منجر به افت شدید بورس شد، ایراد کردند.

مصاحبه قاضی‌پور، تیتر یک، ۰۹ /۰۴/ ۱۳۹۳
نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صاحبان سرمایه و سهام در بورس اعلام می‌کنند که ارزش سرمایه‌های آن‌ها در بورس به زیر ۵۰ درصد رسیده، گفت: سقوط سهام در بورس، باعث ورشکستگی این صاحبان کوچک و خرد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: پس از این تبلیغات دروغین و فروش سهام در بورس به صاحبان کوچک، حباب قیمت ترکید که در این صورت رانت‌خواران تریلیاردر ‌ ولی مردم و صاحبان سرمایه خرد ورشکست شدند.

قاضی‌پور با بیان اینکه پس از این اتفاق مردم نارضایتی خود را اعلام کردند و خواستار استیضاح طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی شدند، گفت: اینجانب در همین زمینه حدود ۲ هزار پیامک دریافت کردم که همه فرستندگان آن، ضمن بیان ضرر و زیان خود، خواستار استیضاح این وزیر شدند.

مصاحبه قاضی‌پور، خبرگزاری ایلنا، ۲۸ /۱۱/ ۱۳۹۲
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما تضمین کننده سود پتروشیمی‌ها نیستیم که پول ۷۵ میلیون ‌از مردم را به عده‌ای خاص بدهیم.

نادر قاضی‌پور در مخالفت با پیشنهاد بند «ج» لایحه بودجه که به افزایش قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها اختصاص دارد، ابراز کرد: ما تضمین کننده سود پتروشیمی‌ها نیستیم که پول ۷۵ میلیون ‌از مردم را به عده‌ای خاص بدهیم.

وی افزود: چرا دولت در لایحه خود در بخش افزایش قیمت خوراک گاز، نامی از افزایش قیمت گاز پتروشیمی‌ها نبرده، ولی خوراک گاز کارخانجات سیمان قند و... را افزایش داده است.

وی ادامه داد: یکی که در هیأت دولت است و در هجده پتروشیمی عضو هیأت مدیره و مدیر عامل است و نگذاشته ‌این اتفاق بیفتد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه ما نماینده همه مردم هستیم، عنوان کرد: چرا برای افراد خاص قانون خاص تصویب می‌کنید. ما نماینده همه ایران از سیستان تا خراسان و از خوزستان تا گیلان و آذربایجان هستیم.

قاضی‌پور افزود: آقای زنگنه وزیر نفت در کمیسیون گفت، اگر قیمت خوراک گاز پتروشیمی حتی سی سنت هم باشد، باز هم پتروشیمی‌ها سود می‌کنند، چه برسد به ۱۵ سنت.

مصاحبه قاضی‌پور، خبرگزاری ایلنا، ۱۵ /۱۱/ ۱۳۹۲
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵ درصد سود سالیانه پتروشیمی‌ها بین ۶ نفر تقسیم می‌شود.

نادر قاضی‌پور در دفاع از پیشنهاد افزایش قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی به حداقل ۱۵ سنت درهر متر مکعب گفت: در دولت گذشته آقایانی در پتروشمی حضور داشتند و مانع شدند که حتی یک ریال قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه می‌گویند، پتروشیمی‌ها برای بسیج و سپاه است‌، ولی این مسئله دروغ است، افزود: سالانه ۵ درصد از۱۲۰۰میلیارد سود پتروشیمی‌ها بین ۵ یا ۶ ‌نفر تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه چهل سال است، قیمت خوراک گاز در واحدهای پتروشیمی افزایش نیافته است، عنوان کرد: ما آمده‌ایم از حقوق مردم دفاع کنیم. آقای لاریجانی همیشه می‌گویند، به فکر قشرهای ضعیف باشید از شما می‌خواهم اجازه ندهید که مفتخر‌ها از منافع جمهوری اسلامی سوءاستفاده کنند.

مصاحبه قاضی‌پور: خبرگزاری ایلنا، ۰۲ /۰۹/ ۱۳۹۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم، با بیان اینکه در حال‌حاضر بازار بورس کشور و روند خرید و فروش سهام در آن شفاف نیست، از مافیایی بودن این بازار خبر داد.

نادر قاضی‌پور با اشاره به عدم موافقت با تحقیق و تفحص از بورس گفت: کسانی که از بورس ‌سود می‌بردند، نگذاشتند که تحقیق و تفحص از بورس شکل بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم، تصریح کرد: کشف قیمت باید در مقابل عموم مردم صورت بگیرد، نه تنها مختص به عده‌ای مافیایی و رانت‌جو که معاملات را به سود خود تغییر می‌دهند.

با توجه به موارد موجود، گویا برخی ‌افراد علاقه‌ای به ادامه کار برخی از وزرا ندارند و شاید اقداماتی را که در این وزارت‌خانه‌ها در حال وقوع است، مخالف منافع شخصی یا حزبی خود می‌دانند. در غیر این صورت چه دلیلی دارد نماینده‌ای که تا دیروز موافق افزایش نرخ خوراک بود، امروز به‌‌ همان دلیل وزیر را پای استیضاح بکشاند؟

اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------