آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

اخبار ضد و تقیض از استیضاح وزیر علوم / پشت پرده توافق وزیر علوم و نمایندگان استیضاح‌کننده



اخبار,اخبار سیاسی ,استیضاح‌ وزیر علوم

 

اخبار سیاسی - پشت پرده توافق وزیر علوم و نمایندگان استیضاح‌کننده

وزیر علوم در‌باره ۲۷ ‌دانشجو‌ ستاره‌دار، پذیرفته‌ که ابلاغ وزارت اطلاعات در‌باره این افراد اجرا شود و هر نظری که وزارت اطلاعات بدهد، مد نظر قرار گیرد و در بحث بورسیه‌ها با استناد به دستورالعمل‌‌ همان موقع دولت و وزارت علوم تحقیقات بوده و شاخص‌های پذیرش نیز رعایت شده، پذیرفته باشند.

به نظر می‌رسد‌ بحث استیضاح از وزیر علوم، وارد فاز جدیدی شده ‌و حتی برخی ‌اخبار، حکایت از اختلاف بین استیضاح‌کنندگان دارد، به گونه‌ای که روز گذشته در نشست ‌بین وزیر علوم و نمایندگان، برخی از نمایندگان استیضاح‌کننده حاضر نبوده‌اند!

به گزارش «تابناک»، به گفته یک منبع آگاه، در میان نمایندگان استیضاح‌‌کننده اختلاف وجود دارد و سطح خواسته‌های دو گروه با هم متفاوت است. همچنین در جلسه‌ای هم که دیروز با حضور وزیر علوم برگزار شد، طراح طرح، یعنی الیاس نادران و چند نماینده دیگر حاضر نبودند.

این منبع آگاه‌ گفت: در نشست روز گذشته که با حضور زاکانی، زارعی، زاهدی، جعفری و حداد عادل و فرهنگی تشکیل شد، قول و قرارهایی بین وزیر و نمایندگان حاضر گذاشته شده است و محور مباحث نیز سه موضوع انتصابات، دانشجویان ستاره‌دار و سه هزار دانشجو‌ بورسیه‌ای بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: وزیر علوم در‌باره ۲۷ ‌دانشجو‌ ستاره‌دار، پذیرفته‌ که ابلاغ وزارت اطلاعات در‌باره این افراد اجرا شود و هر نظری که وزارت اطلاعات بدهد، مد نظر قرار گیرد و در بحث بورسیه‌ها با استناد به دستورالعمل‌‌ همان موقع دولت و وزارت علوم تحقیقات بوده و شاخص‌های پذیرش نیز رعایت شده، پذیرفته باشند.

وی افزود: اما افرادی که بدون رعایت ضوابط و دستورالعمل موفق به دریافت بورسیه شده‌اند، از چرخه تحصیل بیرون شوند. در واقع وزیر اعلام کرده ‌که مصوبات دولت قبلی را اجرا می‌کند؛ اما با رعایت قانون و ضوابط موجود.

در‌باره انتصابات نیز گفته شد که از نیروهای سیاسی کمتر ‌و از نیروهای متخصص بیشتر استفاده شود. درباره سه یا چهار ‌مشاور وزیر علوم نیز بحث‌هایی شده، ولی وی نپذیرفته که مشاوران خود را عوض کند. به نظر من،‌ این کار از اختیارات وزیر است و کسی هم نمی‌تواند چیزی در این ‌باره بگوید.

این نماینده در پایان اظهار داشت: اگر دو مورد نخست که وزیر قولش را داده است، اجرا شود، مشکل استیضاح حل می‌شود و استیضاح انجام نمی‌شود. این یک ماه  فرصت نیز برای این است که وزارت اطلاعات، ابلاغیه را به وزارت علوم بفرستد تا بنا بر آن، تصمیم‌گیری شود.

 

----------------------------------

 
استیضاح کنندگان به استیضاح وزیر علوم رای دادند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز استیضاح‌ کنندگان وزیر علوم تحقیقات و فناوری رأی‌گیری شد و نتیجه آن بود که استیضاح وزیر فردا اعلام وصول شود.

به گزارش مهر جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه استیضاح کنندگان وزیر علوم که ظهر امروز به منظور رسیدن به تفاهم برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه امروز پیشنهاد آقای لاریجانی مبنی بر اینکه این استیضاح یکماه به تاخیر بیافتد، مطرح شد و نمایندگان دیدگاه های خود را در این باره مطرح کردند.

وی افزود: 51 نماینده امضاءکننده استیضاح در جلسه حضور داشتند، اما حتی یک نماینده هم امضای خود را پس نگرفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: در نهایت در این جلسه رأی گیری شد و نتیجه آن شد که نمایندگان رئیس جلسه را متقاعد کنند که این استیضاح را اعلام وصول کند و مطابق قانون باید این اتفاق بیافتد.

کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: همه امضاءکنندگان استیضاح وزیر علوم همچنان اصرار به استیضاح دارند.
اخبار سیاسی - تابناک , مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------