آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ارجحیت اولویت‌های ایدئولوژیک؛ «شنبه» را شکست داد

عضو کمیسیون اجتماعی دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج‌شنبه به جای شنبه را عدم همراهی با یهودیان دانست!.به عقیده بسیاری از صاحبنظران تعطیلی شنبه…

روايتي از ديدار روحاني با رهبري پيش از انتخابات



اخبار,اخبار سیاسی ,ديدار روحاني با رهبري

 

اخبار سیاسی - روايتي از ديدار روحاني با رهبري پيش از انتخابات

رهبري نسبت به شخص روحاني آشنايي و قرابت بسياري دارد. به هر حال حسن روحاني به دستور يا رهنمود رهبري سال‌ها دبير شوراي عالي امنيت ملي و 20 سال نيز نماينده مردم بود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: افراطیون نه تنها تحمل فردی همچون حسن روحانی را ندارند، بلکه آنها نظرات شخصی مثل حداد عادل را نیز بر نمی‌تابند. به نظر من اتفاقا برخی از آنها که خود را فدایی رهبری می‌دانند همواره در بسیاری از مسائل کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند در ولایت‌مداری ضعیف‌تر عمل کرده‌اند.

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری در حمایت از دولت یازدهم عنوان کرد: باید اعتراف کنیم که جلسه روز دوشنبه هفته گذشته رهبری با مسئولین کشور از هر جهت ویژه بود. در این مراسم رهبری مسائل کلیدی و مهمی را در عرصه اقتصاد و سیاست و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی به شکل گسترده با مسئولان بازگو کردند.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری خودشان اعلام کردند، معمولا از همه دولت ها سطحی از حمایت را اعمال کرده‌اند. منتها رهبری نسبت به شخص روحانی آشنایی و قرابت بسیاری دارد به هر حال حسن روحانی به دستور یا رهنمود رهبری سال‌ها دبیر شورای عالی امنیت ملی و 20 سال نیز نماینده مردم بود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری روحانی را به درستی و کامل می‌شناسد، گفت: مذاکراتی که هم‌اکنون در حال انجام است از زمان احمدی‌نژاد آغاز شد، اما پس از آن در دولت روحانی شکل جدی‌تر و منسجم‌تری به خود گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: آقای روحانی نقل می‌کرد که قبل از شروع پست ریاست جمهوری، روزی  برای حضور در انتخابات خدمت مقام معظم رهبری رفتم و با ایشان سه مطلب را در مورد مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در میان گذاشتم. رهبری در مقابل از من پرسیدند که راهکار شما برای حل مشکلات در هر سه عرصه چیست و بنده توضیح دادم. ایشان نیز فرمودند تاکنون هر فردی با بنده صحبت کرده من موافقت خود را برای حضور وی در انتخابات اعلام کردم شما هم یکی از آنها هستید.

اکرمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب قبل از ثبت نام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری با تفکرات و راهکارهای روحانی برای ادامه امور آشنایی داشت گفت: یقینا مذاکرات جدی ایران با گروه 1+5 با اجازه رهبری صورت گرفت.

وی با تاکید براینکه از کارنامه روحانی مشخص است که او فردی است که می‌خواهد کارها را طبق منطق پیش ببرد، تصریح کرد: هیات مذاکره کننده ما تاکنون توانسته در مذاکرات مقاصد ما را اعلام کند، اما به هر حال جزئیات مذاکرات تا به امروز خیلی رسانه‌ای نشده تا به نتیجه نهایی برسیم. با این حال به گفته تیم مذاکره‌کننده، ما در مذاکرات به دنبال مقاصد برد-برد هستیم.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای تنها ظاهر قصه مذاکرات را می‌بینند، گفت: با این حال هیات 1+5 نیز به این نتیجه رسیده است که بیش از این فشار آوردن فایده‌ای ندارد ما هم باید بدانیم که رهبری کاملا از مذاکرات مطلع هستند.

وی یادآورشد: آقای روحانی در جلسه‌ای عنوان کرد که بنده حتی در سال 82 که دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم نیز هیچ کاری را بدون هماهنگی با رهبری انجام ندادم مشخص است که هم اکنون روحانی امروزدر مقام ریاست جمهوری این دقت و هماهنگی با رهبری را بیشتر مدنظر دارد.

اکرمی با تاکید براینکه امیدواریم بر خلاف تصور عده‌ای مذاکرات همچون صلح حدبیه به نفع ما باشد، تصریح کرد: انصافا آنگونه که ما لمس می‌کنیم در شش ماه گذشته ایران به خواسته‌های خود رسیده است. به طور مثال بحث ایران‌هراسی یکی از مباحثی بود که در جریان مذاکرات با شفاف‌سازی مسئولان کشورمان به خوبی برطرف شد.

وی با اشاره به گروه‌های افراطی که همواره دولت را آماج حملات خود چه در خصوص مباحث مذاکرات و چه در مورد مسائل داخلی قرار می‌دهند، عنوان کرد: به نظر من این افراد اساسا صورت مسئله و مطلب را نمی‌دانند وقتی کسی نسبت به یک مسئله ناآگاه باشد، قطعا به طرف مقابل پرخاش و انتقاد می‌کند و سعی می‌کند حرف خود را با فریاد زدن به گوش او برساند. اما اگر صورت مسئله را برای خود حل کند، قطعا چنین برخوردی نخواهند کرد.

اکرمی افزود: یادآوری این نکته به دوستان افراطی ضروری است که ما این افراد را در مقام عمل نیز دیدیم که چه کاره بودند و چه به روز کشور آوردند. به طور مثال در کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم همین آقایان اصرار داشتند که حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی شود. اما پس از چند ماه در مقابل او ایستادند و نظرات او را تحمل نکردند. بنابراین رفتند و کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون امور داخلی مجلس به شکل مجزا تشکیل دادند.

وی با تاکید براینکه افراطیون نه تنها تحمل فردی همچون حسن روحانی را ندارند، بلکه آنها نظرات شخصی مثل حداد عادل را نیز بر نمی‌تابند، گفت: به نظر من اتفاقا برخی از آنها که خود را فدایی رهبری می‌دانند همواره در بسیاری از مسائل کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند در ولایت‌مداری ضعیف‌تر عمل کرده‌اند.
اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------