آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

رییس جمهور: من أهل شعار نیستم/ سه‌شنبه آینده‌ برنامه‌های اقتصادی دولت اعلام می‌شود



اخبار,اخبار سیاسی , حسن روحانی

 

اخبار سیاسی - رییس جمهور: من أهل شعار نیستم/ سه‌شنبه آینده‌ برنامه‌های اقتصادی دولت اعلام می‌شود

من از همینجا به بخش خصوصی عرض می‌کنم که به آینده امیدوار باشد و بداند که من اهل شعار نیستم و با اطلاعات دقیق این را می‌گویم و با نگاه به آینده این اطمینان را می‌دهم که دولت طبق برنامه پیش خواهد رفت همان طور که طی یک سال گذشته همین مسیر را طی کردیم.

رییس جمهور تصریح کرد:‌ ما به قول‌هایی که به مردم در زمینه اقتصادی داده‌ایم وفاداریم و همانطور که در مورد مهار تورم وعده داده بودیم، عمل کردیم و از وعده‌های خود نیز جلوتر هستیم. و در روزهای آینده رقم جدید تورم در پایان سال اعلام می‌شود که قطعا کمتر از 25 درصد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در جریان سفر به استان چهارمحال و بختیاری در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری استان سخن می‌گفت با بیان این‌که پیشرفت اقتصادی نیاز به تعامل و تعادل دارد، گفت: در زمینه ایجاد تعادل قدم‌هایی برداشته شد که البته هنوز کافی نیست و ما در بخش‌هایی نظیر سیستم بانکی با مشکلاتی مواجه‌ایم.

وی افزود: وقتی بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند مفاسدی را برای ساختار اقتصاد کشور ایجاد می‌کنند و ما برنامه‌هایی برای حل مشکلات ساختار بانکی داریم. همچنین بازار سرمایه نیز در گذشته به میزان کافی فعال نبود و در زمانی صعود و در زمانی سقوط فراوانی داشت و من فکر می‌کنم امروز بازار سرمایه تعادل لازم را پیدا کرده است که البته باید از آن استفاده بیشتری شود.

رییس قوه مجریه با اشاره به اولویت دولت برای خروج بخش صنعتی و اقتصاد کشور از رکود تصریح کرد: خروج از رکود دغدغه دیگر دولت است که بعد از تورم برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و در طول ماه مبارک رمضان جلسات متعددی در این رابطه داشتیم و نظر شخصی من این است که یا از رکود خارج شده‌ایم و یا در حال خروج هستیم اما تا رونق اقتصادی هنوز فاصله داریم و این اتفاق امکان‌پذیر نیست جز با حضور فعال بخش خصوصی.

وی تاکید کرد: برای حل مشکلات بخش خصوصی نظیر موضوع سرمایه درگردش لایحه‌ای را در روزهای آینده تقدیم مجلس می‌کنیم ضمن آنکه مصوباتی را نیز در دولت داریم که طی هفته‌های آینده ابلاغ می‌شود و روز سه شنبه نیز در جلسه‌ای در تهران تصمیمات خود را اعلام می‌کنیم و من از همینجا به بخش خصوصی عرض می‌کنم که به آینده امیدوار باشد و بداند که من اهل شعار نیستم و با اطلاعات دقیق این را می‌گویم و با نگاه به آینده این اطمینان را می‌دهم که دولت طبق برنامه پیش خواهد رفت همان طور که طی یک سال گذشته همین مسیر را طی کردیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که فضای اقتصادی با تعامل با دنیای خارج رونق می‌یابد، گفت:‌ ما از تحریم‌ها در حال خروج هستیم و این کار تا رفع تحریم‌ها ادامه خواهد داشت و در مذاکرات آتی با 1+5 نیز آن را دنبال می‌کنیم اما باید بدانیم در خارج از 1+5 نیز برنامه‌هایی در حال پیگیری است و ما همه تخم مرغ‌های خود را در سبد 1+5 نگذاشته‌ایم و در آینده آثار آن را خواهیم دید چرا که اقتصاد نمی‌تواند از سیاست خارجی جدا باشد.
اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------