آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

دفاع تمام قد مسیح مهاجری از میرحسین



اخبار,اخبار سیاسی , میرحسین موسوی

 

اخبار سیاسی - دفاع تمام قد مسیح مهاجری از میرحسین

مدیر مسوول روزنامه ی جمهوری اسلامی در مراسم روز خبرنگار گفت: لازم می‌دانم از مهندس موسوی یاد کنم و آرزوی استخلاص ایشان را داشته باشم؛ بنده هر روز در هر نماز برای آزادی ایشان دعا می‌کنم. ایشان حق بزرگی به گردن مطبوعات در ایران دارد

به گزارش انصاف نیوز، حجت الاسلام مسیج مهاجری در مراسم روز خبرنگار که توسط انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی در برج میلاد تهران برگزار شد، ادامه داد: کسانی که آن دوره‌ها را به یاد می‌آورند می‌توانند تأیید کنند که راه درست فهمیدن مسائل و تحلیل مسائل داخلی و خارجی،‌ بیان حرف مردم در مطبوعات، مبارزه با ناحق و ایستادن در مقابل قدرت را آقای موسوی در روزنامه جمهوری اسلامی ترویج و او بود که افرادی در حوزه سیاست،‌ مطبوعات و دفاع مقدس تربیت کرد.

بنا بر خبر تسنیم از سخنان مهاجری در این مراسم که با تیتر ناشی از عصبانیت «دفاع تمام قد مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی از یکی از سران فتنه» منتشر شده است، وی همچنین گفت: در روز خبرنگار به شهید صارمی پرداخته می‌شود که اصل این پرداختن خوب است ولی شهدای زیادی در مطبوعات و رسانه‌ها داریم که در جبهه‌های جنگ به شهادت رسیدند اما در این سال‌ها صحبتی از آنها نشده است. روز گذشته رئیس‌جمهور به منزل شهید صارمی رفت و از این شهید تجلیل کرد اما هیچ اشاره‌ای به تعداد شهدایی که در جبهه، خون‌نگار بودند نکرد. شهید صارمی اولین قربانی مبارزه با تکفیری‌هاست؛ این روزها که تکقیری‌ها مشغول کارهایی هستند هرقدر ما از امثال صارمی تجلیل کنیم برای به یادآوردن کارهای خلاف اعتقادی این گروه‌ها جای دارد.

مهاجری خاطرنشان کرد: خبرنگار وقتی ارزش دارد که مستقل باشد و استقلال خبرنگار در رسانه‌های غیردولتی قابل دیدن است. رسانه‌ای که دولتی باشد به عروس هزار داماد شبیه است که هر روز به عقد یک نفر است و از ابتدا خط مشی فکری مشخصی ندارد.

سخنان معاون مطبوعاتی ارشاد
همچنین معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در این مراسم گفت: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات دولت را موظف به پاسخگویی و از فساد جلوگیری می‌کند.

حسین انتظامی اظهارداشت: زمانی هست که از هدیه خبرنگاران صحبت می‌شود، اما دولت آمده تا رویکردها را عوض کند. این نگاه همان نگاهی است که در بخش یارانه‌ها وجود داشت و با کرامت انسانی مغایرت دارد.

وی ادامه داد: تکریم خبرنگار این نیست که به او هدیه بدهیم بلکه این است که اجازه دهیم با دست و بال آزاد کار کند.

انتظامی با اشاره به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و ابلاغ به دولت از سال 88 تاکنون گفت: هیچ وقت اراده‌ای بر اجرای این قانون نبوده چون به پاسخگوسازی دولت و جلوگیری واقعی از فساد می‌پردازد؛ مبارزه از فساد بگم بگم نیست.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود: یکی دیگر از رویکردها عقب‌نشینی دولت به نفع صنوف و بخش خصوصی است که مصداق آن برگزاری همین مراسم توسط یک انجمن خصوصی است. باید توجه کرد که دولت خود را رقیب بخش خصوصی نمی‌داند بلکه در برخی حوزه‌ها چه حاکمیتی یا ورود بخش خصوصی به آن دارای مزیت نیست دولت باید ورود پیدا کند.

انتظامی با اشاره به لایحه نظام صنفی رسانه‌ها گفت: در این لایحه یکسان‌پنداری همه رسانه‌ها در حقوق و تکالیف در نظر گرفته شده و تا 3 ماه دیگر تقدیم مجلس می‌شود. ارسال این لوایح بدون نظر صنف رویکرد دولت نیست.

وی در پایان گفت: متن این لایحه هفته آینده بر خروجی سایت معاونت قرار می‌گیرد تا بحث‌های کارشناسی در مورد آن در رسانه‌های کشور آغاز شود.

اخبار سیاسی -انصاف نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------