آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

واکنش مجلس به سقوط ایران 140؛ از بررسی تا احتمال استیضاح



اخبار,اخبار سیاسی , علت سقوط هواپیما

 

اخبار سیاسی - واکنش مجلس به سقوط ایران 140؛ از بررسی تا احتمال استیضاح/ عبارت حداکثر 3 فرزند از قانون حذف می شود

نشست علنی امروز مجلس پس از 2 هفته تعطیلات تابستانی خیلی زود خبر ساز شد. وقتی پیامک های سقوط یک فروند هواپیمای ایران 140 به تلفن های همراه نمایندگان رسید. 

به گزارش خبرآنلاین، در روزی که نمایندگان ناظر مجلس در چند هیات انتخاب شدند و مطهری ازکاندیداتوری به عنوان عضو ناظر بر هیات مطبوعات انصراف داد . موضوع سقوط یک فروند هواپیمای ایران 140 خیلی زود به موضوع تذکرات نمایندگان به وزیر راه وشهر سازی رسید.


موضوعی که با دستور ابوترابی رئیس جلسه قرار است در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

ماجرای هواپیمایی که در پرواز آزمایشی سقوط کرد!
مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس هم امروز در صحن علنی مجلس در سخنانی از سازمان هواپیمایی کشوری انتقاد کرد.


او گفت که اولین فروند هواپیمای 140 در اصفهان« در پرواز آزمایشی سقوط کرده بود، همچنین اعضای کمیسیون عمران که دو بار از مراحل ساخت هواپیما بازدید کرده بودند نگرانی خود را در این رابطه اعلام کرده بودند.»

وزیر علت سقوط هواپیما را سریعتر اعلام کند
موید حسینی‌صدر نماینده مردم خوی در مجلس هم در تذکری آیین‌نامه‌ای، فوت حدود 40 نفر از هموطنانمان در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفت و خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بهتر است آقای آخوندی علت و عوامل سقوط این هواپیما را هرچه سریع‌تر اعلام کند تا مسئله استیضاح وی و برکناری‌اش مانند وزیر راه قبلی برای او پیش نیاید.

دو عضو ناظر مجلس انتخاب شدند/ مطهری انصراف داد
دیگر برنامه امروز صحن علنی مجلس برگزاری انتخابات عضو ناظر مجلس در چند هیئت بود. در این جلسه حسن کامران نماینده اصفهان به عنوان ناظر در هیئت نظارت بر امر مسافرت‌ها و ماموریت‌های غیرثابت کارکنان دولت از نمایندگان رای گرفت. وکلای ملت از 192 رای اخذ شده با 116 رای حسن کامران را به عنوان عضو ناظر در این هیئت انتخاب کردند.ابراهیم آقامحمدی دیگر فرد معرفی شده از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای عضویت در این هیئت بود.


همچنین انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه محاسبات به عنوان عضو ناظر در شورای پول و اعتبار در دستور کار امروز مجلس بود و بر این اساس ،محمد حسن‌نژاد و حمیدرضا پور ابراهیمی از سوی کمیسیون اقتصادی و احمد توکلی و هادی قوامی از سوی کمیسیون برنامه و بودجه به صحن علنی معرفی شده بودند که وکلای ملت از 200 رای ماخوذه با 121 رای به حمیدرضا پور ابراهیمی به عنوان نماینده کمیسیون اقتصادی و 117 رای به هادی قوامی به عنوان نماینده کمیسیون بودجه رای دادند.

بعد از انصراف علی مطهری و نامه وی به نمایندگان مجلس  و انصراف به دلیل اینکه شائبه شبهه تأثیر نسبت خانوادگی اش با رئیس  مجلس  پیش نیاید،احتمالا انتخابات عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات هفته آینده برگزار می شود. آن طور که حجت‌الاسلام ابوترابی رئیس جلسه امروز در پاسخ به تذکر پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی گفت: دلیل تعویق در انتخاب نمایندگان ناظر، اعتراضی بود که از سوی برخی نمایندگان به تعداد کاندیداهای معرفی ‌شده کمیسیون فرهنگی شده بود.

اعتراضی که به تهیه یک استفساریه در خصوص نحوه انتخاب ناظران مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات از سوی تعدادی از نمایندگان منجر شد و برگزاری انتخابات مجلس در این باره را به تعویق انداخت.

  اصلاح طرح مجلس درباره نرخ باروری
در ادامه جلسه علنی مجلس،نمایندگان در جریان رسیدگی به طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشورکه در ماههای گذشته با انتقادات زیادی روبرو شده بود، مقرر کردند که« موارد آموزشی و ضروری در راستای حفظ سلامت والدین و کودک از شمول این قانون مستثنی است.»


نمایندگان با تصویب این ماده وزارت بهداشت مکلف است مصادیق این ماده و تبصره ماده 1 را ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تدوین و ابلاغ کند.


پیش از این در ماده اول این طرح کلیه اعمال جراحی برای پیشگیری دائمی از بارداری به استثنای موارد مرتبط با تهدید سلامت ممنوع شده بود.


نمایندگان مجلس با تصویب ماده 4 طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور نیز وزارت بهداشت را موظف کردند مدیریت برنامه سلامت باروری و فرزندآوری را در راستای بند 4 سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری استمرار دهد و آن را بهبود ببخشد.

عبارت حداکثر 3 فرزند از  قانون مدیریت خدمات کشوری حذف می شود
در ماده 5 این طرح نیز مقرر شد از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون عبارت " حداکثر تا 3 فرزند" در بند 2 و تبصره 3 ماده 9 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و عبارت " حداکثر 3 فرزند " در بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری حذف شود و قانون تنظیم خانواده و جمعیت و قانون اصلاح قانون تنظیم خانواده و جمعیت و همچنین تبصره ماده 7 قانون خدمات درمانی مستخدمین دولت فسخ شود.

 طرحی که باز هم در مجلس رای نیاورد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین به طرح دو فوریتی تعیین وظایف سازمان توسعه و عمران دریا و ساحل رأی منفی دادند. طرحی که مورد حمایت نمایندگان استانهای شمالی است و از مجلس هشتم تاکنون چندین بار در صحن مجلس طرح شده است.


در این طرح آمده بود که دولت موظف است نسبت به تشکیل سازمان توسعه و عمرانی دریا و سواحل کشور به منظور مطالعه و اجرای طرح‌های بهسازی و شنا زیر نظر وزارت کشور به عنوان متولی اصلی ساماندهی سواحل و طرح‌های شنا در سال اول برنامه اقدام کند.

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------