آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

ستاره‌ها برای ما، بورسیه‌ها مال شما



اخبار,اخبار سیاسی ,رضا فرجی دانا

 

اخبار سیاسی - ستاره‌ها برای ما، بورسیه‌ها مال شما

فرجی دانا و این ستاره‌ها نشان افتخاری خواهند بود که در آینده، تاریخ این مقطع ایران را برای آیندگان روشن خواهد کرد و سیاهی را بر رخ تخریبگران باقی خواهد گذاشت.

وقتی نتیجه انتخابات 24 خرداد اعلام شد، اصولگرایان به شوک شدیدی دچار شدند. به نحوی که تا ماه‌ها در غار افسردگی خود مانده بودند و حتی نای سخن گفتن هم نداشتند. پس از چند ماه که اصولگرایان و فعالین جریان افراطی با موقعیت جدید خود کنار آمدند به تدریج شروع به اجرای برنامه‌های خود کردند.

وقتی اصولگرایان به خودشان آمدند
بدیهی است که افراطیون به مانند تبار خود عادت به طراحی و اجرای برنامه‌های سیاسی سازنده و ایجابی ندارند و مانند گذشته فقط اقدام به انجام کنش‌های تخریبی کردند. این برنامه‌ها هم در حوزه رسانه‌ای و هم در حوزه سیاسی به اجرا درآمدند. طبیعتا کرسی‌های مجلس که به واسطه عدم توجه اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم در اختیار افراطیون گذاشته شد نیز از جمله مهم‌ترین فضاهای تخریب علیه دولت و اصلاح‌طلبان بود.

جدای از این سیاست کلی که افراطیون به هر نحو باید در کار دولت کارشکنی کنند، بعضی از افراد جریان اعتدال نیز بودند که آب در خوابگه برخی از طیف‌های جریان افراطی ریختند. شاید بارزترین نمونه این امر را بتوان رضا فرجی دانا دانست.

آب در خوابگه مورچگان
فرجی دانا از همان آغاز کار با تغییر برخی از روسای دانشگاه‌های مهم کشور که وابستگی سیاسی به جریانات خاص داشتند حساسیت افراطیون را بیشتر کرد. در ادامه ایجاد شرایطی که دانشجویان ستاره‌دار نیز مطابق قانون اساسی و دیگر قوانین دیگر بتوانند به دانشگاه باز گردند اقدامی بود که افراطیون قانون‌گریز را بیش از پیش عصبانی کرد. در حالی که اصولگرایان در گذشته منکر وجود هرگونه دانشجوی ستاره‌داری می‌شدند و حتی رئیس دولت مورد حمایتشان هم بارها وجود ستاره‌دارها را منکر شده بود، در شرایطی قرار گرفتند که ناچارا به وجود دانشجویان ستاره‌دار اعتراف کردند و در ادامه با اقدامات گشایشی وزیر علوم به مخالفت برخواستند.

وضعیت به گونه‌ای پیش رفت که وزیر علوم دولت روحانی در وسط سیبل رسانه‌ها و نمایندگان جریان افراطی در مجلس قرار گرفت. اما فرجی دانا دست از کار نکشید و این بار با مطرح کردن بورسیه‌های غیرقانونی وزارت علوم دولت احمدی‌نژاد که به ناحق در اختیار نزدیکان سیاسیون اصولگرا قرار گرفته بود، طاقت حلقه افراطی‌گری را به پایان رساند.

آبرویی که از ترس بی‌آبرویی ریخت
همین هم شد که اصولگرایان حتی دیگر مراعات حفظ ظواهر را هم نکردند و با استفاده و یا شاید سوء استفاده از کرسی‌های مجلسی که با درصد آراء پائین به دستشان افتاده بود، فرجی دانا را به تیر استیضاح دچار کردند.

در حالی که نمایندگان جریان افراطی اصولگرا در مجلس دیگر حتی آبروی مجلس هم برایشان بی‌اهمیت شده و به هر شکلی از ترس افشای بیشتر پرونده سیاه بورسیه‌های اطرافیانشان وزیر پاکدست علوم را استیضاح کردند، شاید دیگر فقط بتوان گفت که ستاره‌ها برای ما، بورسیه‌ها مال شما.

ستاره‌های دانشجویان ستاره‌دار که فقط به خاطر انتقاد به عملکرد دولت تخریبگر احمدی‌نژاد از حق تحصیل محروم شده بودند، شرافت و ارزش صد چندانی دارد از بورسیه‌های غیرقانونی تحصیل در خارج کشوری که به ناحق در اختیار نزدیکان و اقوام اصولگرایان قرار گرفته است. فرجی دانا و این ستاره‌ها نشان افتخاری خواهند بود که در آینده، تاریخ این مقطع ایران را برای آیندگان روشن خواهد کرد و سیاهی را بر رخ تخریبگران باقی خواهد گذاشت.

اخبار سیاسی - سلام نو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------