آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

رئیس‌جمهور: کسی نباید از استیضاح عصبانی شود/لجبازی و مقاومت بیجا نتیجه نخواهد داشت



اخبار,اخبار سیاسی ,استیضاح وزیر علوم

 

اخبار سیاسی - رئیس‌جمهور: کسی نباید از استیضاح عصبانی شود/لجبازی و مقاومت بیجا نتیجه نخواهد داشت/اقلیتی که راه افراط را در پیش می گیرند، به مسیر اعتدال بیایند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم دیدار با ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استان اردبیل با بیان این‌که «امروز اولویت‌های همه مردم یکسان شده است»، اظهار کرد: افکار عمومی جامعه در حال نزدیک شدن به یکدیگر است و در همین ارتباط شاهدیم هیچ کس نمی‌گوید مسأله هسته‌ای را رها کنیم و همه بر پیگیری جدی مذاکرات تأکید دارند.

رئیس‌جمهور گفت: تحریم‌ها مربوط به یک فرد یا یک دولت نیست که رئیس‌جمهور بگوید می‌خواهم آن‌ها را بردارم یا خیر. بلکه تحریم یک فشار ظالمانه غیرقانونی و غلط بر گردن تمام مردم ایران است.

به گزارش روز نو، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم دیدار با ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استان اردبیل با بیان این‌که «امروز اولویت‌های همه مردم یکسان شده است»، اظهار کرد: افکار عمومی جامعه در حال نزدیک شدن به یکدیگر است و در همین ارتباط شاهدیم هیچ کس نمی‌گوید مسأله هسته‌ای را رها کنیم و همه بر پیگیری جدی مذاکرات تأکید دارند.

وی با بیان این‌که «تحریم‌ها باری بر دوش یک شخص نیست بلکه بر دوش کل ملت ایران است»، افزود: در بخشی از حوزه‌ها تحریم‌ها برداشته شده است؛ از جمله در کشتیرانی که به طور مثال تفاوت آن با قبل از برطرف شدن تحریم‌ها برای هر کانتینر حدود 700 دلار هزینه بیشتر بود که این هزینه به مردم تحمیل می‌شد؛ چراکه دولت خزانه‌دار مردم است. البته می‌دانیم که هنوز در تحریم هستیم و همه تحریم‌ها برطرف نشده است.

وی با بیان این‌که «تمام مردم از دولت می‌خواهند که در چارچوب قانون و با حفظ حقوق مردم تحریم‌های ظالمانه را بردارد و این اولویت همه ماست»، گفت: ان‌شاألله دولت این کار را انجام خواهد داد و در تمام مسیر ملت حامی دولت بوده و هست و مقام معظم رهبری هم همواره دولت را در این مسیر تأیید کرده و خواهند کرد.

به نوشته ی ایسنا، رئیس‌جمهور با بیان این‌که «دولت وظیفه سنگینی در قبال جوانان و بانوان دارد» خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم امروز پایان تحصیلات، سرآغاز گرفتاری جوانان است و یکی از معضلات بزرگ جوانان ما بیکاری و اشتغال است. همچنین دولت از آغاز کار خود می‌دانست عدم رونق تولید و اقتصاد و بیکاری جوانان مهم‌ترین معضل جامعه ماست. اما این نکته را هم می‌دانیم که امروز دیگر در شرایطی نیستیم که چشم همه خیره به یک ساختمان باشد و همه کار و زندگی‌مان را از یک ساختمان بخواهیم چون امروز ما در دوران مدرن هستیم و مردم باید به صحنه بیایند و دولت تنها باید پشتیبان مردم باشد.

وی با تأکید بر این‌که «درست نیست همه چشم‌مان به دولت باشد و دولت هم چشمش به چاه‌های نفت باشد»، ادامه داد: چاه‌های نفت ناپایدار است و دائمی و ابدی نیست و امروز با اقداماتی که دولت انجام می‌دهد ما تازه می‌توانیم 50 درصد از نفت‌مان را بفروشیم؛ یعنی کمتر از نصف. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که نفت سرمایه‌ای نیست که ما آن را تمام کنیم، چون نفت سرمایه‌ای بین نسلی است و باید به سرمایه مولد تبدیل شود نه این‌که حقوق کارمند را پرداخت کند.

وی با بیان این‌که «کشور ما از معضلات بزرگی رنج می‌برد که برخی از آن‌ها ساختاری و مربوط به 50 سال پیش است»، تصریح کرد: نمی‌گویم که نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما یک خواهش دارم و آن این است که همه ملت ایران اولویت‌ها را فراموش نکنند.

روحانی با بیان این‌که «زمانی بین مرکز و پیرامون حاکمیت و در دوره‌ای بین نخبگان جامعه و توده مردم فاصله وجود داشت»، افزود: در این یک سال با سفرهای استانی که داشته‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که شکاف نخبگان و توده در جامعه بسیار کم شده است و تقریبا" خواست و مطالبه مردم در سراسر کشور یکسان است. یعنی همه توسعه، رونق تولید، توجه به زیرساخت‌ها، آبادنی، حل بیکاری و رعایت اخلاق را می‌خواهند.

وی با بیان این‌که «در همه دنیای شاهدیم که همه از افراط خسته شده‌اند»، تصریح کرد: سال گذشته فکر می‌کردم تنها مردم ایران به اعتدال رأی دادند اما امروز شاهدیم در ترکیه هم شعار مردم اعتدال است و کشورهای عربی و اروپایی هم همین را می‌خواهند؛ لذا قطعنامه‌ای‌ که ایران در سازمان ملل پیشنهاد داد با عنوان جهان عاری از افراط و خشونت، بدون نیاز به رأی گیری به اتفاق آرا تصویب شد.

وی با اشاره به این‌که «همه دنیا از افراط خسته شده‌اند» اظهار کرد: امروز شعار ایران اعتدال است و رهبری هم در سخنان خود در ماه رمضان به آن تأکید کردند. پس همه باید راه اعتدال را پیش بگیریم، حتی همان اقلیت کوچکی که فکر می‌کنند باید راه افراط را در پیش گیرند.

رئیس دولت تدبیر و امید با تأکید بر این‌که «همه باید در چارچوب قانون قواعد بازی را بپذیریم»، گفت: بر اساس قانون یک وزیر رأی اعتماد می‌گیرد و ممکن است وزیر دیگری استیضاح شود اما کسی نباید عصبانی شود چون همه پذیرفته‌ایم که می‌خواهیم با هم کار کنیم. البته من خیلی دوست داشتم وزیر علوم من باز هم رأی اعتماد بگیرد؛ چراکه جزو فرهیختگان دانشگاهی ما بوده و هست و باید از تجربیات ایشان استفاده کنیم چه با عنوان وزیر علوم و چه امروز با عنوان مشاور رئیس جمهور.

وی با تأکید بر این‌که «ما در چارچوب قانون رإی اکثریت نمایندگان هرچه باشد می‌پذیریم و در مورد قانون‌گذاری نیز تسلیم هستیم»، گفت:‌ اگر از چارچوب قانون خارج شویم ضررش بیشتر است و لجبازی و مقاومت بیجا نتیجه نخواهد داشت پس همه قوا در کنار هم باید با توجه به رهنومودهای رهبری کار را پیش ببریم.

وی همچنین به وظیفه سنگین دولت در قبال جوانان و بانوان و سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و گفت: در سفر خود به استان اردبیل تصمیمات مهمی برای توسعه استان اتخاذ شده است که اجرایی می‌شود و تأکید می کنم این دولت هر قولی که به مردم دهد بر اساس بررسی و کار کارشناسی است.

رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که «امروز بالاترین افتخار ما اسلام‌، قرآن و سنت پیغمبر و اهل بیت(ع) است»، تصریح کرد: هیچ چیز با غلامی حضرت اباعبدالله معاوضه نمی‌شود و در طول تاریخ آن‌چه به یاری این کشور و ملت آمده فرهنگ عاشورایی بوده است و همه می‌دانیم که بدون فرهنگ عاشورا نهضت و انقلاب ما پیروز نمی‌شد و شعار مرگ بر شاه از عاشورا و تاسوعای 57 سراسری شد؛ بنابراین اساس پیروزی نهضت اسلامی در عاشورای 57 بسته شد.

وی افزود: در جنگ 8 ساله و در شب‌های عملیات با زیارت عاشورا و نام امام حسین(ع) روح‌های ما به پرواز درمی‌آمد و تابلوی کربلا و امام حسین(ع) بود که سنگرهای ما را در برابر دشمنان مستحکم می‌کرد پس ما اگر کنار خاندان رسالت باشیم در برابر مشکلات پیروز خواهیم شد.

وی با بیان این‌که «همه ملت ایران در عشق به امام حسین (ع) یکپارچه هستند»، تصریح کرد: امروز 1.5 میلیارد جمعیت شبه‌قاره هند در روز عاشورا به عزای امام حسین(ع) می‌نشینند و گاندی و آن‌هایی که در نهضت استقلال هند تلاش کردند امام حسین (ع) را رهبر آزادگان جهان می‌دانستند؛ امروز حدود 2 میلیارد نفر در جهان در روز عاشورا به امام حسین (ع) احترام می‌گذارند. به این نگاه نکنید که امروز یک مشت تروریست در منطقه به جان مردم افتاده‌اند و شاید بسیاری از معضلات امروز دنیای اسلام به این خاطر است که از خاندان رسالت فاصله گرفته‌ایم.

روحانی با بیان‌ این‌که «ایثارگران افتخار ما هستند و سند جاودانه ایستادگی یک ملت تنها در برابر دنیا به حساب می‌آیند»، خاطرنشان کرد: جانبازان و خانواده‌های شهدا روزهای سختی را می‌گذرانند و گاهی که به بالین برخی از جانبازان می‌روم می‌بینم که چه روح بلندی دارند و با چه دلسوزی ما را نصبحت می‌کنند و فکر می‌کنم که خداوند خواسته است که ایثارگران کنار ما باشند تا ملت بدانند یک انسان با ایمان به حق می‌تواند همه چیزش را از دست بدهد اما روحی بلند داشته باشد.

وی افزود: با یکی از جانبازان صحبت می‌کردم و به من تأکید کرد روی قول‌های خود بایستم و بدانم که آن‌ها کنارم هستند و مبادا عده‌ای بخواهند در مسیری که انتخاب کرده‌ام مرا به عقب‌نشینی وادار کنند. البته او جملات تند دیگری را هم گفت که من تکرار نمی‌کنم اما همین افراد هستند که به مسئولان و ملت روحیه می‌دهند.

روحانی با بیان این‌که «قدم‌هایی که دولت در طول یک سال برای خدمت به ایثارگران برداشته است وظیفه ما بوده است»، افزود: امید مشکلات سیاسی و اقتصادی را حل و فصل کنیم و بتوانیم در برابر ایثارگران پس از چهار سال شرمنده نباشی. البته می‌دانیم که اجر و مزد واقعی شما با خداست. 

اخبار سیاسی - روز نو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------