آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

"ماجرای نمایندگان وکارت ‌هدیه‌های مرتضوی"دربایگانی‌مجلس



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی - رییس کمیسیون اصل نود و عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی مشخص شد

"ماجرای نمایندگان وکارت ‌هدیه‌های مرتضوی"دربایگانی‌مجلس

مصطفی افضلی فرد رییس کمیسیون اصل نود می گوید که فهرست دریافت کنندگان کارت هدیه از سعید مرتضوی از دستور کار این کمیسیون هم خارج شده است و سعید زمانیان از اعضای کمیته تحقیق و تفحص هم معتقد است دریافت کنندگان کارت های هدیه عمل خلاف قانونی انجام نداده اند

سعید مرتضوی مرد اول سازمان تامین اجتماعی در دوران محمود احمدی نژاد همچنان تاکید دارد که در دوران ریاستش هیچ تخلفی صورت نگرفته است. ادعایی که در گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی با مستندات رد شده است. اما مرتضوی برای اثبات ادعایش دفاعیه ای 400 صفحه ای به دادگاه ارائه کرده است.

سال گذشته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس کلید خورد. کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در گزارش نهایی خود اعلام کرد در دوران ریاست مرتضوی بر این سازمان تخلفات گسترده ای در زمینه واگذاری شرکت های وابسته به تامین اجتماعی صورت گرفته است. واگذاری هایی که پای بابک زنجانی را هم به پرونده مرتضوی باز کرد.

بعد از ارائه گزارش تحقیق و تفحص مرتضوی لیست بلند بالایی از نمایندگان مجلس که از سازمان تامین اجتماعی کارت هدیه و کمک های مالی دریافت کرده بودند را به کمیسیون اصل نود فرستاد. اقدامی که نمایندگان آن را به تشویش اذهان عمومی تعبیر کردند.

به دنبال ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی بود که  لیست نمایندگانی که از مرتضوی کارت هدیه دریافت کرده بودند هم رسانه ای شد. در نهایت از لیست 176  نفره مرتضوی در گزارش نهایی تحقیق و تفحص از 37 نفر نماینده ای که کارت هدیه دریافت کرده بودند هم نام برده شد. اما لیست جنجالی مرتضوی برای کمیسیون اصل نود کم کم از تب و تاب افتاد و در مجلس مسکوت باقی ماند.

10 شهریور سعید مرتضوی برای ارائه توضیحات بیشتر در مورد پرونده تامین اجتماعی به دادسرای کارکنان دولت رفت و تمام ماجرای واگذاری های "شستا" و بابک زنجانی را در جمع خبرنگاران تکذیب کرد و گفت: "یک قدم خلاف قانون بر نداشته ام"

اما ماجرای لیست اسامی نمایندگان که سال گذشته در مجلس جنجال به را انداخت همچنان مسکوت ماند و حالا مصطفی افضلی فرد رییس کمیسیون اصل نود به "تدبیر" می گوید که این فهرست از دستور کار این کمیسیون هم خارج شده است و سعید زمانیان از اعضای کمیته تحقیق و تفحص هم معتقد است دریافت کنندگان کارت های هدیه عمل خلاف قانونی انجام نداده اند.

زمانیان در مورد دریافت کارت های هدیه از سوی نمایندگان توضیح می دهد:«کارت های هدیه ای که از سوی سازمان تامین اجتماعی به برخی نمایندگان داده شده بود برای کمک به افراد بی بضاعت بوده است. تامین اجتماعی این کارت های هدیه را برای کمک نمایندگان به حوزه های انتخابی پرداخت کرده است. این کارت ها به اسم حوزه های انتخابی و برای کمک به افراد بی بضاعت صادر شده بود.این کارت ها در حقیقت مثل بن های نقدی بود که به شکل کارت های هدیه پرداخت شده بود.»

او ادامه می دهد:«همه دستگاه های نظارتی مجلس موضوع پرداخت کارت های هدیه را پیگیری کردند.در حقیقت چون موضوع تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی مطرح شد از این موضوع برای فرافکنی و جهت دهی به اذهان عمومی استفاده کردند.»

نماینده شهرکرد معتقد است دریافت این کارت های هدیه قانونی بوده است. او به "تدبیر" می گوید: «اسنادی وجود دارد که نشان می دهد کارت های هدیه ای که به نمایندگان داده شده است در حوزه های انتخابی صرف کمک به افراد بی بضاعت شده است. کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس این موضوع را بررسی کرده است و این پرداخت ها قانونی بوده. از طرفی همه موارد تخلفی هم در گزارش مجلس آمده و هم به مراجع قضایی ذی صلاح ارجاع داده شده است.

 

بعد از تعطیلات مجلس هم قرار است کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی موضوع پرداخت کارت های هدیه را مجدد از کمیسیون اصل نود پیگیری کند و نتیجه نهایی بررسی های کمیسیون اصل نود هم در مورد کارت های هدیه پرداختی به نمایندگان  اعلام می شود. علاوه بر این کمیسیون هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان هم پیگیر این موضوع است. فرقی بین مجلسی و غیر مجلسی هم نیست اگر کسی از این کارت های هدیه سو استفاده کرده باشد باید برخورد های لازم صورت بگیرد.»

او در واکنش به تکذیب تخلفات صورت گرفته در تامین اجتماعی از سوی مرتضوی می گوید:«مجلس اسناد متقن و مدارک و گزارش کاملی از تحقیق و تفحص را به قوه قضاییه ارجاع داده است.اساسا این اسناد و موضوعات مربوط به هلدینگ ها،شستا و واگذاری ها بود که دلایل لازم برای بازداشت بابک زنجانی را ایجاد کرد.  بعد از تکذیب سعید مرتضوی در مورد تخفات انجام شده در سازمان تامین اجتماعی و شرکت های وابسته به آن ما مجددا با آقای محجوب هم صحبت کردیم و ایشان گفتند که تمام مدارک و اسناد به قوه قضاییه ارسال شده است و تخلفات هم محرز شده.اساسا شخصی به اسم بابک زنجانی با این اتهامات از دل تحقیق و تفحص بیرون آمد که در کمیته به شکل جدی بررسی شد.در حقیقت در مورد واگذاری شرکت های تامین اجتماعی از سوی تامین اجتماعی به بابک زنجانی ما اسناد متقنی داریم و اسناد مکاتبات را هم ارائه کرده ایم.»

با وجود تاکید زمانیان برپیگیری ماجرای کارت هدیه های سعید مرتضوی، رییس کمیسیون اصل 90 به "تدبیر" می گوید لیست ارائه شده از سوی مرتضوی دیگر در این کمیسیون بررسی نمی شود.

او می گوید:« لیست نماینده هایی که از سوی سعید مرتضوی ارائه شد اولا مربوط به مجلس هشتم بود و ثانیا اسامی هم مخدوش بود بنابراین این موضوع بایگانی شد و ما لیست را قابل استناد نمی دانیم.»

او توضیح می دهد:«لیست دست نویس بود که خط خوردگی هم داشت و بدون امضا بود از طرفی طی یک نامه رسمی هم ارائه نشده بود. این لیست دست نویس از سوی شخص مرتضوی به کمیسیون فکس شده بود و قانونا محکمه پسند نبود و نمی شد به آن استناد کرد. بنابراین چون مخدوش است و قابل استناد نیست و طی یک نامه رسمی اعلام نشده و سندی برای این پرداخت ها وجود ندارد قابل پیگیری هم نیست.این اسامی بارها خط خورده بود. مبالغ هم خط خورده بود و مبلغ دیگری نوشته شده بود از طرفی مبالغ بالایی هم نبود. نزدیک به 80 درصد در حدود 300 هزار تومان و چند مورد هم یک میلیون تومان بود.»

افضلی فرد در پاسخ به این سوال که مجلس قصد ندارد اسنادی برای رد این ادعا ارائه دهد به "تدبیر" می گوید:«این موضوع وقتی پیگیری می شود که اول این تخلف به صورت مستند ثابت شود. طبق تبصره ماده 5 کمیسیون باید احراز تخلف کند وقتی که اساسا مستندات مخدوش است اصلا به مرحله احراز تخلف هم نمی رسد. بعد از این موضوع هم آقای محجوب از سوی کمیسیون اجتماعی مطرح کرد که نه تنها این موضوع تایید نشده است بلکه کمیسیون مطرح کرده است که مرتضوی به نمایندگانی که اسمشان در لیست بوده است تهمت زده شده و از این اقدام با عنوان نشر اکاذیب یاد کرد.» 

اخبار سیاسی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------