آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

روحانی: قولی می‌دهیم که محقق شود



اخبار,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاسی - روحانی: قولی می‌دهیم که محقق شود

حجت الاسلام روحانی اعلام کرد: نظر دولت بر این است که در طول سفرهای استانی خود قولی را به مردم بدهد که بتواند آن را در طول همین دولت محقق کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی یکشنبه شب در نشست خبری در محل استانداری خراسان رضوی گفت: خداوند را شاکریم این توفیق را نصیب دولت تدبیر و امید کرد تا در شب و روز میلاد امام هشتم در مشهد الرضا حضور داشته باشیم تا خدماتی را به مردم این استان و زائران ارائه کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: مجموعا در شورای اداری تصویب شد که در طول امسال و سال آینده 129 طرح برای سراسر استان خراسان رضوی اجرایی و عملیاتی شود که بیش از 700 میلیارد تومان از سوی دولت هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: چند طرح مهم استان همانند مسئله آب که از مشکلات بزرگ استان است دنبال می شود و در همین راستا 3 سد نیز تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد، همچنین طرح های بلند مدتی که برای مسئله آب در نظر داریم همچون انتقال آب به استان در دست بررسی و مطالعه است.

حجت الاسلام روحانی بیان کرد: راه آهن مشهد-تهران، مشهد-گرگان و خواف-هرات در دستور کار دولت بوده و ممکن است این طرح ها به دلیل بزرگ بودن به زودی به اتمام نرسد، همچنین طرح دو خطه و برقی شدن راه آهن مشهد-تهران به احتمال زیاد تا پایان عمر این دولت و شاید هم ظرف سه سال به پایان برسد.

وی مسئله زیست محیطی را از دیگر مباحث مهم مشهد دانست و افزود: طی بازدیدی که از خط قطارشهری مشهد داشتم، برای تکمیل خط 2 و توسعه خط 1 کمک هایی از سوی دولت صورت می گیرد چرا که طرح های این چنینی موجب تسهیل رفت و آمد زائران و مجاوران می شود.

رئیس جمهور همچنین در زمینه حمل و نقل در مشهد اظهار داشت: در این خصوص اقداماتی در دستور کار دولت است که طی امسال و سال آینده اتوبوس های مورد نیاز مشهد از محل کمک های دولت و بودجه شهرداری تامین خواهد شد.

دو طرح مهم دولت برای مشهد
وی با اشاره به اینکه در جلسه هیئت دولت برای مشهد دو طرح مهم در نظر گرفته شد، گفت: دو طرح مهم بحث بافت فرسوده اطراف حرم مطهر و حاشیه نشینی اطراف مشهد جهت پیگیری در دستور کار دولت قرار گرفت.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: برای این طرح ها دولت در حد توان خود اقداماتی انجام داده و از این به بعد نیز انجام خواهد داد اما نیازمند همکاری بخش خصوصی نیز هستیم که امروز طی جلسه ای که با کارآفرینان داشتیم آمادگی برای حضور بخش خصوصی در این دو طرح را نیز اعلام کردیم.

رئیس قوه مجریه افزود: فعالیت بخش خصوصی می تواند در پیشبرد و بهبود وضعیت این دو طرح مؤثر باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: طی سفر دو روزه خود به مشهد علاوه بر سخنرانی در جمع امام جمعه محترم، علما، اساتید، صنعت گران، ایثارگران و فرهیختگان حضور داشتم و امیدوارم صاحب نظران برای آبادانی خراسان رضوی قدم هایی بردارند.

وی در خصوص اقدامات دولت یازدهم در حوزه اقتصاد به مهار تورم و عبور از رکود اشاره کرد و گفت: در بخش اقتصاد به غیر از ایجاد آرامش و ثبات، مهار تورم یکی از اقدامات دولت در حوزه اقتصاد بوده به طوری که در سطح کشور تورم منتهی به 12 ماهه آخر تیر ماه 22 درصد و در خراسان رضوی به 21 درصد رسیده است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تورم در استان به 20 درصد کاهش یابد.

رئیس جمهور عنوان کرد: دولت تورم را کاهش داده است و این یعنی درآمد مردم افزایش پیدا کرده، اقتصاد رونق یافته و دولت بازهم تلاش می کند تا در جهت رونق اقتصادی قدم هایی بردارد تا به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بپردازیم.

وی ادامه داد: بودجه ای که دولت امسال برای بخش عمرانی اختصاص داده 3.7  برابر سال گذشته است و امسال برای تحرک بخشی عمرانی در کشور قدم های مهمی برداشته شده که تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در بحث تورم آنچه که آمارها و ارقام نشان می دهد این است که از رکود نیز عبور کرده ایم، در بحث عبور از رکود یک لایحه 170 ماده ای آماده شده که 30 ماده آن تاکنون به مجلس تقدیم شده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: طرح تحول نظام سلامت از جمله طرح هایی است که ادامه خواهد داشت و قدم به قدم نیز بهتر خواهد شد.

انتظار دولت از مردم انسجام و همدلی است
حجت الاسلام روحانی به انتظارات دولت از مردم نیز اشاره داشت و تصریح کرد: انتظار دولت یازدهم از مردم اتحاد، انسجام و همدلی است و خواهان آنیم که مردم تا پایان عمر دولت از دولت و طرح های مختلف حمایت کنند.

وی بیان کرد: همه 129 طرحی که برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده، اعتبار آن ها تخصیص داده شده، در خصوص راه آهن مشهد-تهران نیز اعتبارات آن بخشی از طریق فاینانس اجرایی شده و نیز بودجه عمرانی مورد نیاز استان نیز 100 درصد تخصیص داده شده است.

رئیس جمهور همچنین گفت: نظر دولت بر این است که در طول سفرهای استانی خود قولی را به مردم بدهد که بتواند آن را در طول همین دولت محقق کند.

رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به مشکلات مشهد اشاره کرد و افزود: تلاش دولت بر این است که برای بحث آلودگی شهر، بنزین و گازوئیل سالم تا پایان سال در اختیار مردم بگذارد، همچنین در خصوص بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بافت فرسوده اطراف حرم مطهر و حاشیه نشینی اطراف مشهد دولت مصمم است تا پروژه های مدنظر خود را عملیاتی سازد که البته مشارکت بخش خصوصی نیز نقش بسزایی دارد.

وی در خصوص کارگروه ملی زیارت عنوان کرد: این کارگروه در صورتی که ضرورتی ایجاد شود تشکیل خواهد شد، زیرا مشهد به عنوان یک شهر زیارتی که سالانه میزبان بیش از 25 میلیون زائر و گردشگر است طرح هایی با موضوعیت اسکان و حمل و نقل زائران نیاز دارد که این طرح ها نیز مد نظر دولت قرار دارد.

حجت الاسلام روحانی مشهد را بزرگ‌ترین زیارتگاه کشور و امید مردم و دولت و مایه افتخار کشور توصیف کرد و گفت: دولت برای ارائه تسهیلات به زائرین و مردم مشهد و رفع مسائل فرهنگی و هویتی این شهر تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

اخبار سیاسی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------