آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

اسناد تازه ای از اتهام های سعید مرتضوی در تامین اجتماعی



اخبار سیاسی - اسناد تازه ای از اتهام های سعید مرتضوی در تامین اجتماعی

پیش از این در چند مورد اسناد اتهام  مالی سازمان تامین اجتماعی در دوره ریاست سعید مرتضوی منتشر شده بود.

علیرضا محجوب نخستین بار  لیست بلند بالایی از پرداخت های غیرمجاز به عنوان کارت هدیه نمایندگان مجلس، مدیران مسئول برخی روزنامه، خبرگزاری ها و افراد مختلف دیگر را در اختیار رسانه ها قرار داده بود.

 

بخشی دیگر از تخلفات مرتضوی در مصرف بودجه غیرشمول است و خبرنگار  پیام نو به اسناد جدیدی درباره برخی از این اتهام ها دست یافته است. اسناد پرداخت مبالغ خرد و کلان به نزدیکان و کارکنان در مصرف بودجه خارج شمول، تغییر بند قانون برای راحتی دسترسی به بودجه و … همگی مواردی هستند که در این گزارش برای نخستین بار منتشر می شود.

گفتنی است سعید مرتضوی از تمام اسناد مربوط به بودجه غیر شمول یک رونوشت برای عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رییس هیات امنای سازمان تامین اجتماعی ارسال کرده است.

 سلام عید آقای رئیس، هر نفر پانصد هزار تومان
«به هرکس از پرسنل، محافظین، کارمندان و اعضای خانواده تامین اجتماعی که سه بار برای تبریک تحویل سال در هتل هما و هتل نگین رضوی به دیدار سعید مرتضوی رفته اند، مبلغ پانصد هزار تومان تا صد و پنجاه هزار تومان پرداخت شود.»

این جمله بخشی از یک سند امضا شده توسط سعید مرتضوی است که از محل بودجه غیر شمول هزینه شده است.

 

اخبار,اخبار سیاسی , اتهام های سعید مرتضوی

 

به گزارش پیام نو بر اساس قانون تامین اجتماعی بودجه خارج شمول به جز بیماران ( تنها یکبار می توانند استفاده کنند ) و بیمه شوندگان نیازمند، تنها مشمول کارمندانی است که در شرایط اضطرار به سر می برند و قانون از آنها به عنوان کارمندان مضطر یاد کرده است. حال آنکه تمام محافظین و خانواده هایی که برای سلام عید به دیدار مرتضوی رفته اند، نمی توانند همگی کارکنان مضطر باشند.

طبق اطلاعات این سند که به شیوه ای غیرمعمول وغیر رسمی حتی در کاغذهای رسمی سازمان تامین اجتماعی هم نوشته نشده است، سعید مرتضوی نامه درخواست محمدحسین دهقانی اشکذری ( فردی که دو چک ۲۵۰ میلیون تومانی از محل همین بودجه برای مصرفی نامعلوم دریافت کرده و در بندهای دیگر به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت) را تایید کرده است که به محافظین و کارکنان و خانواده های آنان که برای سلام عید به دیدار مرتضوی آمده اند، مبالغی از ۱۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شود. تاریخ امضای نامه و دستخط مرتضوی مربوط به اواخر حضور مرتضوی در تامین اجتماعی است که مراتب را مورد تایید قرار داده است.

۱)      ۵۰۰ میلیون تومان دیگر به صلاحدید هزینه می شود!
سند دیگری که خبرنگار پیام نو به آن دست یافته است، مانند سند پیش در کاغذ رسمی سازمان تامین اجتماعی نگاشته نشده است. نامه ای توسط علیرضا رخشنده رو معاون مالی و اداری تامین اجتماعی به سعید مرتضوی نوشته شده که به شیوه بسیار جالبی از مرتضوی درخواست شده حال که بودجه خارج شمول مورد تصویب هیات مدیره قرار گرفته است، بهتر است مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از این بودجه در اختیار شما (مرتضوی) قرار گیرد تا هر طور که می دانید، آن را طبق ضوابط هزینه کنید.

نکته جالب در این سند اینجاست که سعید مرتضوی قسمت بالای این سند را با این نوشته پاراف کرده است که با پیشنهاد شما موافقم، این مبلغ در اختیار آقای دهقان قرار گیرد تا بر اساس قانون مصوب هیات مدیره عمل شده باشد.

 

اخبار,اخبار سیاسی , اتهام های سعید مرتضوی

سند دستور مرتضوی برای پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان


با آنکه نامه رخشنده رو هیچ تاریخی بر خود ندارد اما تاریخ امضای سعید مرتضوی بر این نامه، سال ۹۱ را نشان می دهد و طبق سندی که در پیوست موجود است، دو فقره چک به شماره ۳۱۵۵۲۲ و ۳۱۵۵۲۳ به مبلغ ۵۰۰ میلیون از بانک رفاه کارگران شعبه خلیج فارس که درست روبروی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، در اختیار محمدحسین دهقانی اشکذری قرار گرفته است.

اشکذر از شهرهای استان یزد است که با توجه به نام خانوادگی دریافت کننده این چک ( محمدحسین دهقانی اشکذری )، باید گفت گیرنده این مبلغ از همشهریان سعید مرتضوی بوده است.

البته این مسئله پیش از این هم سابقه داشته است و در اسنادی که چند مدت پیش سایت خبری تابناک منتشر کرده بود، نامی از فردی به نام محمدرضا فلاح تفتی آمده بود که با نام خانوادگی همسر مرتضوی ( خانم هما فلاح تفتی) یکی است. طبق اطلاعات به دست آمده از آن اسناد، مبلغ ۳۰ میلیون تومان از بودجه سازمان تامین اجتماعی صرف خرید ۲۰۰۰ جلد از کتاب « دوستت دارم ‌ای مادر» شده که توسط محمدرضا فلاح تفتی جمع آوری شده بود.

بدین ترتیب سعید مرتضوی اینگونه از محل بودجه غیرشمول سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی مبالغی هزینه کرده است.

 

اخبار,اخبار سیاسی , اتهام های سعید مرتضوی

 

اخبار,اخبار سیاسی , اتهام های سعید مرتضوی

 چک های شماره ۳۱۵۵۲۲ و ۳۱۵۵۲۳ بودجه غیرشمول در وجه محمد حسین دهقانی اشکذری

۲)   وقتی قانون تغییر می کند
سند سومی که خبرنگار  پیام نو آن دست یافته نامه ای به شماره ۲۰۱۶ در تاریخ دیماه سال ۹۱ است که بر اساس آن بودجه غیر شمول بین اعضای هیات مدیره و مدیرعامل سازمان تقسیم می شود.

بر اساس سند به دست آمده تاریخ دیماه سال ۹۱، مصوبه ای به شماره ۹۸۶۵/۹۱/۱۰۰۰ در رابطه با تغییر و اصلاح بند ح تبصره اداری مالی سال ۹۱ به تصویب می رسد که بر اساس آن «با درخواست تغییر عبارت به هیات مدیره و مدیرعامل در سطر اول موافقت به عمل می آید.» که بر اساس این مصوبه از این به بعد « هزینه کرد اعتبارات به صورت خارج شمول طبق ضوابط هیات مدیره امکان پذیر است.»

بر اساس اسناد به دست آمده توسط  پیام نو، طبق این مصوبه مبلغی که تا کنون توسط مدیر سازمان در موارد اضطراری هزینه می شده است، پس از این تاریخ میان اعضای هیات مدیره و مدیر عامل تقسیم شده است و دست هیات مدیره نیز در برداشتن این بودجه باز شده است.

بر اساس قانون، بودجه غیر شمول با امضای وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط و امضای مسئول امور مالی آن دستگاه به هزینه‌قطعی منظور خواهد شد اما از آنجا که بودجه های غیرشمول به شیوه بسیار مبهم و نامعلوم هزینه می شده است، مقداری از آن با تغییر بندهای قانون در اختیار اعضای هیات مدیره قرار گرفته است تا تقسیم این مبالغ انجام شده باشد. با اینهمه جالب اینجاست که تقسیم این بودجه به صورت متوازن هم نبوده و از مجموع نزدیک به هفت میلیارد تومان ( ۶میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان ) بودجه غیر شمول سازمان تامین اجتماعی؛ رقم ۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان در اختیار مدیرعامل و رقم ۱ میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان نیز در اختیار اعضای هیات مدیره قرار داده شده است.

 

اخبار,اخبار سیاسی , اتهام های سعید مرتضوی

 تغییر بند قانون دربوجه های غیر شمول


اگر نگاهی به آرشیو سازمان تامین اجتماعی بیاندازیم، نام چهره هایی همچون صادق محصولی، عبدالرضا شیخ اسلامی، لطف الله فروزنده، غلامحسین رضوانی، علی یوسف پور، سیدحسن اعتمادزاده، محمد پارسا و محسن خلیلی عراقی در لیست اعضای هیات مدیره تامین اجتماعی در آن سال به چشم می خورد. بدین ترتیب رقمی معادل یک میلیارد و نیم از محل بودجه غیر شمول در اختیار این افراد قرار می گیرد.

اخبار,اخبار سیاسی , اتهام های سعید مرتضوی

 سند تقسم بودجه خارج شمول بین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در دولت احمدی نژاد

سعید مرتضوی از تمام اسناد مربوط به بودجه غیر شمول یک رونوشت برای عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رییس هیات امنای سازمان تامین اجتماعی ارسال کرده است.

دادگاهی به وسعت افکار عمومی
به گزارش  پیام نو حکم سنگینی در انتظار سعید مرتضوی است اما مقام مسئول در دولت احمدی نژاد در هر سه پرونده شکایت لاریجانی، کهریزک و تخلفات مالی تامین اجتماعی، با تنظیم دفاعیه ای ۴۰۰ صفحه ای بر برائت خود اصرار دارد. با اینهمه هر روز خبر جدیدی از تخلفات متعدد سعید مرتضوی در رسانه ها منتشر می شود و وجه تازه ای از ابعاد این تخلفات رونمایی می شود و بدیهی است انتشار چنین اسنادی در کنار سایر اسناد در تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی برای نهادهای بازرسی و دستگاه قضا خواهد توانست ابعاد تازه ای از اتهامات وارد بر سعید مرتضوی را نشان بدهد و زوایای تخلفات را مشخص کنند.

اینک مرتضوی با سه پرونده مختلف در دستگاه حاضر می شود و خیل شاکیان و افرادی که به واسطه او خسارات جنی و مالی مختلفی متحمل شده اند و همچنبن افکار عمومی در انتظار صدور رای نهایی حکم او هستند و منتظرند تا قاضی جوان سابق هزینه عملکرد خود را بدهد و البته در کنار تمام مجازاتی قانون برای متهمان مشخص می کند، این افکار عمومی است که همچنان در تاریخ رای خود را درست صادر کرده است.

بدیهی است  پیام نو این اسناد را صرفا برای تنویر افکار عمومی و بر اساس رسالت اطلاع رسانی آزاد منتشر می کند.

اخبار سیاسی - پیام نو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------