آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

نامی که احمدی‌نژاد برای خود می‌پسندد



اخبار,اخبار سیاسی ,محمود احمدی نژاد

 

اخبار سیاسی - نامی که احمدی‌نژاد برای خود می‌پسندد

محمود احمدی نژاد در دیدار با نیروهای نزدیک به خود از استراتژی‌های تازه‌اش برای انتخابات مجلس دهم رونمایی کرد.

هرچه به اسفند 94 نزدیک می‌شویم افراد و گروه‌های سیاسی به دنبال چینش مهره‌های خود برای یک رقابت نفس گیر هستند. رقابتی که می‌تواند یکی از رقابتی ترین انتخابات‌های تمام ادوار مجلس شورای اسلامی باشد.

 

در کنار اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان محمود احمدی نژاد زمین بازی سیاسی را برای خود ترسیم کرده است، زمین بازی که قرار است در انتخابات مجلس دهم شکل بگیرد. رئیس جمهور پیشین ایران که حداقل نشان داده است در فضای انتخابات، بازی را خوب بلد است و می‌تواند به بهترین شکل ممکن آن را اداره کند، در حال تدوین استراتژی‌های سیاسی خود است.

شهردار سابق تهران، برای این کار جلسات منظمی را با نیروهای نزدیک به خود ترتیب داده است. نیروهایی که می‌توانند بازوهای اجرایی او در این انتخابات باشند. احمدی نژاد از آنها خواسته است در اولین اقدام خود بانک‌های اطلاعاتی خود را کامل کنند. این بانک اطلاعاتی، شامل ظرفیت شهرهای مختلف ایران برای حمایت از احمدی‌نژاد، گزارش‌های کاملی از عملکرد دولت روحانی و نقاط ضعف و قوت دولت تدبیر و امید است.

سفرهای استانی به کمک احمدی نژاد می آیند؟
رئیس دولت‌های نهم و دهم از این گروه خواسته است که فعالیت‌هایشان را در شهرستان‌ها بیشتر کنند. احمدی نژاد اعتقاد دارد که او به واسطه سفرهای استانی و حضور در شهرها و روستاهای کوچک محبوبیت فراوانی در شهرستانها دارد. از همین رو تمام تمرکز خود را به این سو سوق داده است. احمدی نژاد استراتژی دیگر خود را بر روی پنهان بودن نام خود طراحی کرده است.

 

احمدی نژاد از نزدیکان خود خواسته است تمام کارهای خود را بدون نام احمدی نژاد انجام دهند. رئیس جمهور سابق ایران دوست ندارد نامی از او در این فعالیت‌ها برده شود. شهردار سابق تهران هنوز دوست دارد، او را « سیاستمدار سکوت» بنامند.

در این میان برخی از چهره‌های نزدیک به رئیس دولت‌های نهم و دهم در گفت‌وگوهای خود با احمدی نژاد از طرح مسعود زریبافان حمایت کرده‌اند و استراتژی او را موثر و نزدیک تر به واقعیت دانسته‌اند. طرحی که بر مبنای آن زریبافان قصد دارد با جمع کردن وزرا و مدیران ارشد دولت‌های نهم و دهم، تشکلی موسوم به « حامیان ولایت» را تشکیل دهد.

 

استراتژی‌های تازه احمدی نژاد در حالی، در حال پیاده سازی است که شنیده می‌شود از سویی دیگر اسفندیار رحیم مشایی در همین دوری ظاهری از احمدی نژاد، وارد کارزار انتخاباتی شده است. او در تماس با چهره‌های اصلاح طلب شهرستان‌های مختلف از آنها درخواست کرده است در انتخابات مجلس در حمایت از احمدی نژاد وارد کارزار انتخابات شوند. مشایی حتی تاکید کرده است که هزینه انتخابات را نیز ستاد احمدی نژاد تقبل خواهد کرد.

همانطور که مشاهده می‌شود، احمدی نژاد برنامه گسترده‌ای برای انتخابات مجلس دهم دارد. او می‌خواهد لیست منتسب به خود را راهی مجلس کند تا به بهانه آن میزان محبوبیت خود را به رخ دیگران بکشد. در زمان باقی مانده تا انتخابات مجلس دهم باید دید مرد ساکت این روزهای ایران، چگونه مهره‌های خود را وارد این بازی سیاسی خواهد کرد.

مردی که بازگشت را دوست دارد
در جریان تسخیر سفارت آمریکا درتهران در سال 57، جوانی از دانشجویان دانشگاه علم صنعت مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد و گفت به جای تسخیر سفارت آمریکا باید سفارت شوروی را بگیریم. او گفته بود:« خطر آمریکا را قبول دارم. اما چه کسی گفته است که خطر آمریکا از خطر شوروی جدی تر است؟ چی کسی گفته است که مبارزه با سرمایه داری و امپریالیسم از مبارزه با کمونیسم مهمتر است؟ اگر هم بنا بر تسخیر باشد، تسخیر سفارت شوروی بر تسخیر سفارت آمریکا ارجح است. ما مخالفیم.»

مخالفت این جوان انقلابی آن روزها راه به جایی نبرد و او از جمع جوانان جدا شد و به دوستانش گفت: «می‌رویم اما باز می‌گردیم». دانشجوی دانشگاه علم صنعت سال ها بعد بازگشت و تبدیل به چهره جنجالی سیاست ایران شد. «محمود احمدی نژاد»، 27 سال پس از تسخیر لانه جاسوسی به عنوان رئیس جمهور ایران به عرصه سیاسی کشور بازگشت. اویی که پیش از تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری فرمانداری ماکو، استانداری اردبیل و شهرداری تهران را هم تجربه کرده بود.

شاید کمتر کسی در سال 84 تصور می‌کرد شهردار ناشناخته آن روزهای تهران در رقابت با چهره‌های شناخته شده‌ای همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مصطفی معین، علی لاریجانی و مهدی کروبی به کرسی ریاست قوه مجریه تکیه بزند. دوران ریاست جمهوری او با حواشی فراوانی روبرو بود، حواشی که مردم ایران در هیچ دوره‌ای آن را مشاهده نکردند. فضای سیاسی ایران در زمان احمدی نژاد، دوران پرتنش و گاها همراه با برخی بداخلاقی‌های سیاسی بود.

احمدی نژاد هشت سال ریاست جمهوری خود را با تمام بدی‌ها و خوبی‌هایش در حالی به پایان رساند که تلاش می‌کرد اسفندیار رحیم مشایی، یار دیرین خود را به کرسی ریاست جمهوری برساند. احمدی نژاد سعی می‌کرد با زنده نگه داشتن شعار « زنده باد بهار» توسط مشایی، تفکر خود را حداقل چهارسال دیگر تدام ببخشد. رد صلاحیت مشایی از سوی شورای نگهبان و ناکام ماندن تلاش‌های احمدی نژاد برای بازگرداندن مشایی به عرصه رقابت باعث شد تا احمدی نژادی‌ها پس از هشت سال قدرت را به رقیب واگذار کنند. حسن روحانی، از یاران نزدیک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توانست به عنوان رئیس جمهور ایران وارد ساختما سفید ریاست جمهوری شد.

این جابه جایی قدرت در ایران زمینه ساز به حاشیه رفتن محمود احمدی نژاد را فراهم کرد. مردی که هشت سال در راس خبرها و تحلیل‌ها بود، در دولت یازدهم تبدیل به سیاستمداری آرام و بی حاشیه شده بود. بسیاری اما این سکوت و لبخندهای احمدی نژاد را باور نداشته و اعتقاد دارند که رئیس جمهور پیشین ایران نمی‌تواند دنیای سیاست را ترک کند. «سکوت» مرد پرحاشیه سیاست ایران به اندازه همان «بگم بگم» های معروفش می‌تواند جنجالی و خبرساز باشد. او گرچه لبخند و سکوت را جایگزین اظهارات جنجالی خود کرده است اما در سکوتش هم به خوبی نشان داده است که شوق و میل زیادی برای بازگشت دوباره به قدرت را دارد.

اخبار سیاسی - نامه نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------