آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

سكوت معنادار احمدي‌نژاد سخنان جنجالي مرتضوي



اخبار,اخبار سیاسی , پرونده سعید مرتضوی

 

اخبار سیاسی - سكوت معنادار احمدي‌نژاد سخنان جنجالي مرتضوي

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي درباره انتخابات آينده مجلس و رياست‌جمهوري و رويكرد وي پرسيد نيز لبخند زد

همه آمده بودند، از سران دو قوه تا مقامات كشوري و لشكري، از دولتمردان فعلي تا رئيس‌جمهوري پيشين. صاحبِ مجلس، نايب‌رئیس خبرگان رهبري و رئيس پيشين قوه قضاييه بود، مردي كه با طيف گسترده‌اي از سياسيون چپ و راست طي چند دهه حضورش در اركان قدرت رابطه داشته و بديهي بود كه مجلس ختم والده مرحومه وي با حضور و استقبال كارگزاران حال و سابق كشور روبرو شود.

 

خبرنگاران هم فرصت را غنيمت شمرده و به مسجد ارك آمده بودند تا در مواجهه با چهره‌هاي مورد توجه محافل سياسي و رسانه‌اي جوياي آخرين فعل و انفعالات باشند.

 

نكته جالب‌توجه آنكه حضور تني چند از متهمان پرونده‌هاي دانه‌درشت كه عهده‌دار مسئوليت‌هاي عالي نيز بوده‌اند از زمره فرصت‌هاي بكر براي خبرنگاران بود تا آخرين وضعيت پرونده‌هاي آنان را جويا شده و از طرف ديگر در گفت‌وگو با دولتمردان نظراتشان را پيرامون موضوعات مختلف و مورد توجه افكار عمومي جويا شوند.

 

در اين ميانه برخي با سكوت و لبخند از كنار سوالات پرشمار خبرنگاران گذشته و پاسخي ارائه ندادند و برخي ديگر نيز از اين تريبون بهره جسته و آن را به محملي براي پاسخ‌هاي داغ و آنچناني تبديل كردند. از رد شايعه يك استعفا تا اعلام برائت و تبري از اتهامات، از وضعيت خاوري و فساد در فوتبال تا وضعيت حزب پايداري و انتخابات، در زمره سوال‌هاي خبرنگاران از چهره‌هاي سياسي و دولتمردان پیشين و فعلي بود كه در ادامه به مشروح آن خواهيم پرداخت.


 سكوت مرموز با خنده‌هاي آشنا
كيست كه نداند محمود احمدي‌نژاد در دوران هشت ساله رياست‌جمهوري به برون نمايي عيان و جلوت رسانه‌اي به هر طريق و نحوي از انحاء علاقه‌مند بوده و از اساس بخش جدا نشدني رفتارورزي سياسي وي به بيان اظهارات جنجالي و موج‌سازي رسانه‌اي اختصاص داشت.

 

حال همان فردي كه «بگم؛ بگم»‌هايش شهره آفاق و انفس بود مهر سكوت بر لب زده و در پاسخ به خبرنگاران تنها لبخند مي‌زند. از همان لبخند‌هاي مشهور كه در برهه رياست‌جمهوري پس از بيان اظهارات جنجالي و حمله به رقباي سياسي تحويل خبرنگاران مي‌داد و اكنون پس از سكوتي كه مي‌خواهد آن را مرموز و توجه برانگيز كند، به خبرنگاران حواله مي‌دهد. جنس همان جنس است و هدف‌گذاري همان، قصد جلب‌توجه افكار عمومي است.

 

آن بار با راهكار جنجال و هياهو اين‌بار در قالب سكوت و عبور. محمود احمدي‌نژاد پس از حضور در مراسم ختم با مراجعه پرشمار خبرنگاران روبرو شد؛ خبرنگاراني كه از وي جوياي صحت خبر دعوت رئيس‌جمهوري پيشين از اعضاي پايداري براي ضيافت شام شدند اما پاسخي جز سكوت دريافت نكردند.

 

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي درباره انتخابات آينده مجلس و رياست‌جمهوري و رويكرد وي پرسيد نيز لبخند زد. رئيس دولت‌هاي نهم و دهم در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي شما از سخنراني روحاني در سازمان ملل چيست؟ بازهم جز سكوت هيچ واكنشي نشان نداد. نكته آنكه لااقل در پاسخ به سوال اول، تنها يك تكذيب چند كلمه‌اي نيز كفايت مي‌كرد و اين طفره رفتن‌هاي هدفمند نشان مي‌دهد كه او مي‌خواهد اين سكوت را دستمايه توجه رسانه‌ها و افكار عمومي كند، براي هدفي كه آن را در آينده مدنظر دارد.

 

البته در ميان چهره‌هاي سياسي كه خبرنگاران به سراغ آنان رفتند يك شخص ديگر نيز ترجيح داد تا از كنار سوالات گذر كند. حجت‌الاسلام محمود علوي وزير اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اينكه نظر شما پيرامون اهانت اخير ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس به ايران چيست، گفت: من صحبت نمي‌كنم. پاسخي كه يا به مشغله‌هاي پرشمار وزير مربوط بوده يا آنكه وي نخواسته به اين صورت تك‌وجهي به سوال هدفدار خبرگزاري فارس پاسخ بگويد.


 بي‌گناهِ  بي‌گناه هستم!
نام سعيد مرتضوي دادستان پيشين و مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در دولت محمود احمدي‌نژاد، در سه پرونده پرسر و صدا و جنجالي به عنوان متهم مطرح است.

 

پرونده كهريزك، تحقيق و تفحص 80هزار صفحه‌اي مجلس پيرامون تخلفات در سازمان تامين اجتماعي كه به قوه قضاييه ارجاع داده شده و مراحل رسيدگي را طي مي‌كند و ديگري شكايت وكلاي كارگران پيرامون تخلفات متعدد در دوران مديريتي در سازمان تامين اجتماعي. مرتضوي اما همانند هميشه و در ميان محافظان به جمع خبرنگاران آمده و سينه را سپر كرده و با جسارت مثال زدني، گفت: ذره‌اي در سازمان تامين اجتماعي تخلف رخ نداده است.

 

مرتضوي در پاسخ به خبرنگاران پيرامون آخرين وضعيت پرونده‌هايش، آنان را به دادستان تهران حواله داده و پس از اصرار فراوان، افزود: بحثي در اين رابطه وجود ندارد، ما پاسخ داده‌ايم و منتظر تصميم هستيم. مرتضوي تاكيد دارد كه پرونده وي به حفاظت اطلاعات قوه قضاييه رفته نه آنگونه كه يكي از وكلاي شاكيان گفته پرونده وي به وزارت اطلاعات فرستاده شده است. او البته مي‌گويد فرقي هم نمي‌كند چون حتي يك اپسيلون خلاف قانون رخ نداده و حتي يك مورد هم از سوي مراجع مختلف گزارش نشده است.

 

وي مدعي است كه پرونده هر جا برود ما استقبال مي‌كنيم چون حقيقت روشن مي‌شود و اكنون پرونده در شعبه 9 ديوان عدالت اداري است و منتظر نتيجه هستيم. مرتضوي در اظهارنظري جالب پيرامون پرونده تحقيق و تفحص مجلس از سازمان تامين اجتماعي هم تصریح کرد: تحقيق و تفحص مجلس بيان مي‌كند كه ما 137 شركت به بابك زنجاني واگذار كرده‌ايم. ما مي‌گوييم اشكالي ندارد و مي‌توان در شعار و تبليغات، هر ادعايي را طرح كرد.

 

ما از بازپرس خواسته‌ايم كه اسناد واگذاري يكي از شركت‌ها را ارائه دهد، آنها (مجلس و دادستاني) همچنين ادعا مي‌كنند كه ما 10 فقره زمين به يك مجموعه داده‌ايم اما حتي يك سند هم ارائه نكرده‌اند. اين اظهارنظر وي در حالي است كه قرارداد واگذاري اين 137 شركت در قالب مبلغ 4ميليارد يورو منعقد و طبق روال عادي در دست انجام بوده و چك اين مبلغ نيز از سوي بابك زنجاني صادر شده بود و تنها تحريم ناگهاني بانك تبادل پول انجام معامله را كان لم يكن كرده و حتي هنوز چك تضميني در دست بابك زنجاني است.

 

مرتضوي پرداخت 150ميليون تومان به سازمان صدا و سيما را نيز قبول ندارد و درباره پرونده كهريزك نيز تاكيد مي‌كند كه پرونده در شعبه 9 ديوان عالي كشور در دست بررسي است و هر چه حكم داده شود روي چشم مي‌گذارد. او در پايان تاكيد کرد به ساختمان ولنجك مي‌رود اما فقط براي ديدار با محمود احمدي‌نژاد و نه چيزهاي ديگر.


 حكمم ابلاغ شده است، اعتراض مي‌كنم
محمد رضا رحيمي معاون اول دولت احمدي‌نژاد هم از زمره سياسيوني بود كه به مجلس ختم آمده و با سوالات متعدد خبرنگاران روبرو شد. او كه طي يك ماه گذشته در قالب ارسال نامه سرگشاده و صدور بيانيه خود را بي‌گناه عنوان كرده و با اين ادعا كه معاون اول نظام است و تنها محمدرضا رحيمي نيست، در برابر صدور حكم و ارائه خبر آن از سوي معاون اول و سخنگوي قوه قضاييه واكنش نشان داده بود، دیروز هم گفت: حكم به من ابلاغ شده است و من براي اعتراض مهلت قانوني دارم. من اتهاماتم را قبول ندارم و در اين زمينه اسنادي دارم كه بايد آن را ارائه كنم. وي درباره فعاليت سياسي براي انتخابات مجلس نيز تاكيد کرد: جلساتي پيرامون انتخابات مجلس دهم ندارم. 


 دولتمردان چه گفتند
اكبر تركان دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي نيز با رد شايعه استعفاي خود از اين سمت، درباره پرونده شكايت از مسئولين سابق هم گفت: اين موضوع مسير قانوني خود را طي مي‌كند. وي راه‌اندازي قطب سوم مناطق آزاد را منوط به ارائه نظرات كارشناسي گروه‌هاي سرمايه‌گذاري در دو منطقه اروند و چابهار عنوان كرد.

 

وي با رد اظهارنظرها پيرامون شكست مذاكرات، تاكيد کرد: ارزيابي من اين است كه مذاكرات به نتيجه مي‌رسد. حسينعلي اميري قائم‌مقام و سخنگوي وزير كشور نيز در جمع خبرنگاران توضيحاتي درباره وضعيت دانايي‌فر، حزب پايداري و انتخابات مجلس داد. وي اظهار داشت كه نمي‌دانيم دانايي‌فر زنده است يا نه اما از طريق دستگاه ديپلماسي اين مساله پيگيري مي‌شود. وي درباره اعطاي مجوز به پايداري هم گفت: مجوز به اسم حزب پايداري صادر شده و آنها نمي‌توانند به عنوان جبهه فعاليت كنند چون جبهه از نظر قانوني از چند حزب تشكيل شده است اما مانعي براي فعاليت پايداري به عنوان حزب وجود ندارد. اميري همچنين در پاسخ به سوالي درباره انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس، خاطرنشان كرد: وزارت كشور آمادگي خود را براي برگزاري انتخابات اعلام كرده اما فعلا شوراي نگهبان آمادگي ندارد.


 اظهارنظرهاي مقامات قضايي
قاضي سراج رئيس سازمان بازرسي كل كشور نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در رابطه با بحث مربوط به پرونده فساد در فوتبال گفت: دوستان ما در بخش‌هاي مرتبط مستقر هستند و در حال انجام كار هستند.

 

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره بازگشت خاوري به ايران افزود: نمي‌دانم، ببينيد و برويد بپرسيد كه خاوري به ايران بازمي‌گردد يا نه. رئيس سازمان بازرسي كل كشور درباره اقدامات مرتبط با فساد نفتي ميلياردي نيز گفت: من در اين رابطه هم‌اكنون حضور ذهن ندارم. وی درباره بحث ورود به پرونده كارت‌هاي معافيت اظهار کرد: هر جا كه پرونده‌اي خلاف قانون اتفاق بيفتد ما نيز وارد عمل خواهيم شد.

 

محمد منتظري رئيس ديوان عدالت اداري هم درباره جلسات رسيدگي به مطالبات كارمندان اظهار داشت: اين جلسات با حضور معاون راهبردي رئيس‌جمهور در حال تشكيل است و مربوط به دولت فعلي است. وی درباره ميزان شكايت از دولت يازدهم در مقايسه با دولت دهم گفت: آمار شكايات تفكيكي انجام نشده و اكنون در حال رسيدگي به شكاياتي مربوط به هر دو دولت است.
اخبار سیاسی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------