آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

هاشمی رفسنجانی:افرط و تفریط جوانان رابه جای میدان‌داری منطقی، منزوی می‌کند



اخبار,اخبار سیاسی , هاشمی رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - هاشمی رفسنجانی:افرط و تفریط جوانان رابه جای میدان‌داری منطقی، منزوی می‌کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولین معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان، با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه جوانان در جوامع، گفت: جوانان شاداب، خانواده‌ها و جامعه را با نشاط و برای آینده‌نگری امیدوار می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، استحکام خانواده را مسأله جدّی برای هر جامعه‌ای خواند و افزود: باید نمونه‌های موفق دنیا را بررسی و از نکات مثبت آنها استفاده کرد تا عواقب منفی دوران گذار از سنت به مدرنیته خانواده‌ها را کمتر تحت تأثیر قرار دهد.

وی آزادی و محدودیت را دو اصطلاح مهم و ضروری برای مطالعه مسایل جوانان توصیف کرد و گفت: افراط و تفریط در هر دو موضوع، مطالعات را از مسیر درست منحرف می‌نماید و به تبع آن جوانان به جای میدان‌داری منطقی، منزوی می‌شوند.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان مصادیقی از تلاش‌های بزرگان ادیان دنیا در جهت حفظ بنیان خانواده‌ها، خاطر نشان کرد: حفظ و تقویت بنیان خانواده مشکل مشترک همه‌ی جوامع در دنیای معاصر است و بزرگان ادیان علیرغم تفاوت در فرهنگ‌ها در این زمینه دغدغه‌های مشترک دارند.


عضو مجلس خبرگان رهبری نگاه اسلام و قرآن به خانواده‌ها را بسیار جامع و راهگشا توصیف کرد و گفت: آیات و روایات اسلامی بر تقویت بنیان خانواده تأکید می‌کنند.
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای امور جوانان در ایران، اظهار داشت: در عصر انفجار اطلاعات، ابزار اطلاع‌رسانی به شکل گسترده در دسترس همگان است و هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی رشد علم و تکنولوژی را بگیرد.


وی  افزود: نکات مثبت ابزار اطلاع‌رسانی باعث رشد و توسعه دانش‌ها می‌شود که در هر حالتی بر جهل مقدم است.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تصویب منشور جوانان در سال‌های پس از جنگ، تصریح کرد: بازنگری آن با توجه به مقتضیات زمان از ضرورت‌هاست که امیدواریم کارشناسان، چراغی مناسب برای تصمیم‌گیری و ارائه راهکارها تدوین نمایند.


 هاشمی رفسنجانی توجه به امور روان‌شناسی در مطالعات مربوط به جوانان را ضروری دانست و گفت: باید با ادبیات جوانان با آن صحبت کرد، چون جوانان سرشار از عقل و احساس هستند.


ایشان استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها در هر موضوعی را متناسب با شیوه درست مدیریت خواند و گفت: عواطف و احساسات در وجود انسان‌هاست که باید در مسیر خوبی‌ها فردی و اجتماعی جهت داده شود.

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------