آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

شهادت مرزبانان در میان ضعف وزارت کشور و بی‌اطلاعی‌های نمایندگان



اخبار,اخبار بین الملل ,کمیسیون امنیت ملی

 

اخبار سیاسی - شهادت مرزبانان در میان ضعف وزارت کشور و بی‌اطلاعی‌های نمایندگان

سلسله تحرکات گروهک‌های تروریستی در جنوب شرقی ایران بار دیگر باعث شهادت مرزبانان ایرانی شده است. در میان اعتراضات این روزهای نمایندگان به دستگاه‌های اجرایی و امنیتی، بسیاری از نمایندگان مجلس از سرنوشت قانون همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان که تنها چند ماه از تصویب آن گذشته، اطلاعی ندارند!

به گزارش «تابناک»، از اعلام تقدیم لایحه موافقتنامه همکاری های امنیتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری پاکستان به مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه سال گذشته تا تصویب آن در مجلس و تائید آن در شورای نگهبان حدود ده ماه وقت گذشت تا این که پس از پایان کار لایحه در قوه مقننه، رئیس مجلس آن را در اولین روز اردیبهشت ماه امسال به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

حدود دو هفته بعد رئیس جمهور این قانون را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد که برخی از موارد اشاره شده در ان می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر کاهش ناامنی‌ها در مرزهای شرقی ایران داشته باشد.

چند بند از ماده اول این قانون به شرح زیر زمینه‌های همکاری بین دو طرف را بر شمرده است:
۴ـ مبارزه با قاچاق سلاح، مهمات و مواد منفجره

۵ ـ مقابله با هرگونه فعالیتی که امنیت ملی طرف دیگر را تهدید می نماید.

۶ ـ پیشگیری و مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی، تروریسم و سایر جرائم مندرج در این موافقتنامه

۷ـ پیشگیری از قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی به ویژه موارد مربوط به سوء استفاده از زنان و کودکان

در حالی که پس از بروز ناامنی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شد، نمایندگان با جدیت بیشتری بر اجرای این توافق برای حل مشکلات اصرار کرده و بر چگونگی اجرای آن در ماه‌های گذشته نظارت کنند، گفت و گوی تابناک با چند تن از نمایندگان عضو کمیسیون امنست ملی و سیاست خارجی مجلس نشان می‌دهد که این موضوع تا حد زیادی در مجلس فراموش شده است.

منصور حقیقت پور نماینده اردبیل در این باره به تابناک گفت: مسئول اجرای این لایه دولت است و باید دولت پیگیر این موضوع باشد، وزارت کشور نیز ارگانی است که مستقیماً باید اجرایی شدن این لایحه را پیگیری کند. ما هنوز چون مجلس در تعطیلات به سر می‌برد این موضوع را از طریق مجلس پیگیری نکرده‌ایم اما وزارت کشور باید لایحه را اجرا کند، که اگر این کار را نکند هم ما از طریق مجلس و راهکارهای سیاسی موضوع را از وزارت کشور پیگیری خواهیم کرد.

این نماینده همچنین گفت: در صورت عدم پیگیری موضوع از سوی وزارتخانه‌های مرتبط، مجلس شورای اسلامی طی مصوبه‌ای تنبیه‌های سیاسی برای پاکستان درنظر خواهد گرفت؛ اگر پاکستان همچنان به همکاری خود با تروریست‌ها ادامه دهد تمام منطقه را برای تروریست‌ها ناامن می‌کنیم.

این نماینده در پاسخ به این سؤال که چرا بندهای 4،5، 6 و 7 این لایحه که در باره تروریسم و ریشه‌های آن است تاکنون اجرایی نشده گفت: من بندهای این لایحه یادم نیست و باید برسی کنم و ببینم که چه مواردی در آن وجود دارد و باید بگویم که این لایحه هنوز تازه است.

از سوی دیگر اسماعیل کوثری، به در خصوص این قانون به خبرنگار تابناک گفت: من از مفاد این لایحه خبر ندارم و باید ببینم لایحه چه چیزی است، باید بررسی کنم و مفاد آن را بخوانم پس از آن اظهارنظر خواهم کرد.

عوض حیدر پور دیگر نماینده کمیسیون امنیت ملی نیز از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و گفت حضور ذهن ندارد و باید لایحه را مورد مطالعه قرار دهد تا به سؤالات پاسخ دهد.

اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------