آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

حمله اقتصادی زاکانی به احمدی‌نژاد



اخبار,اخبار سیاسی ,فساد اقتصادی

 

 اخبار سیاسی - در انتقاد به گسترش فساد اقتصادی مطرح شد

حمله اقتصادی زاکانی به احمدی‌نژاد

بسیاری از دوستان می‌گفتند که وزیر علوم استیضاح نشود، واجب تر از آن وزیر نفت است و برخی هم می‌گویند وزیر علوم اولویت دارد/ احمدی نژاد شعار فساد داد اما با فساد که برخورد نکرد، تازه برای خود و اطرافیانش حریم تعریف کرد

 یک نماینده محافظه کار مجلس در سخنانی انتقادی نسبت به وضعیت فساد اقتصادی در کشور اتهام هایی علیه بیژن زنگنه، وزیر نفت مطرح کرد. هر چند انتقادهای زاکانی تنها به زنگنه محدود نماند و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، عملکرد احمدی نژاد را در گسترش فسادها موثر دانشت.

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل گفت: ما باید با فساد به ویژه فساد اقتصادی مبارزه کنیم، وقتی دقت می‌کنید می‌بینید فساد مالی ضربات مختلفی را به ما خواهد زد، یعنی هم زیان‌های اجتماعی و فرهنگی دارد هم به واسطه این که انگیزه‌های درست را از بین می‌برد، امید را در دل مردم می‌کشد و پیوستگی‌شان را به نظام اسلامی تضعیف می‌کند.

وی گفت: فساد زیان سیاسی هم دارد به این دلیل که نهادهای کشور را تضعیف می‌کند و از قبل همان زیان مبنایی فرهنگی که عدم پیوستگی مردم با نظام اسلامی است گسستی را ایجاد می‌کند که تضعیف حوزه سیاسی نیز خواهد بود.

زاکانی افزود:  فساد اقتصادی بر حوزه اقتصادی نیز آسیب خواهد زد و عملاً این بعدش نظم را به سمت ناکارایی سوق می‌دهد و اگر شما دقت کنید فساد گروه، طایفه و جناح نمی‌شناسد و اگر کسی اشتباه کند و به یک گروه و دسته‌ای منتسب کند، سر خودش را کلاه می‌گذارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: اگر گروه‌هایی خودشان را نزدیک‌تر به اهداف‌ نظام اسلامی می‌بینند، اگر بین‌شان عنصر فاسدی بود وظیفه بیشتری برای برخورد دارند، به این دلیل که آن عنصر وابسته به نظام اگر دچار مشکل شود، مردم آن را پای نظام می‌گذارند.

نماینده تهران در مجلس افزود: سال 80 مقام معظم رهبری در پیام 8 ماده‌ای شان فرمایشاتی را داشتند که گوشه‌ای از آن هم اجرایی نشد، بنده به عنوان کوچکترین مسئول کشور که دغدغه داشتم و 11 سال در مجلس درگیر با مفاسد اقتصادی هستم می‌بینم که دغدغه‌ای برای برخورد با مفاسد اقتصادی در بین مسئولین کشور به عنوان یک دغدغه اولیه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: عناصر فاسد هم در کشور بعد از دوران دفاع مقدس توانستند به صورت لکه‌های مجزایی، کم کم به هم پیوستگی پیدا کنند و تشکیل یک شبکه‌ دهند.

زاکانی تصریح کرد: وقتی به موضوع مفاسد اقتصادی دقت می کنید بیشترین حجمش در نفت و گاز است چون اعداد و ارقام بالا است. عمده قراردادهای نفتی در زمان آقای زنگنه و در دوره آقای خاتمی برقرار شده در آن فساد اقتصادی است و عمده آن فساد توسط سه نفر رقم خورده که محوری ترین آن «م ه» است و (ع ت ج) و (ع ی پ ی). چون ما وابستگی مان به نفت بالا است لذا اگر دقت نکنیم که قراردادهایمان را به گونه ای تنظیم نکنیم در آن فساد وجود نداشته باشد ممکن است برای ده ها سال ما را مدیون بیگانگان قرار بدهد.

زاکانی در ادامه خاطرنشان کرد: من چند روز پیش صحبت کوتاهی در تلویزیون داشتم راجع به دانشگاه آزاد و مجوزهایی که خودشان صادر کرده‌اند و گفتم که شما سال گذشته در دو رشته محل برق قدرت دانشجو می‌گرفتید و الان 32 رشته محل برق قدرت اعلام کردید. اولاً دانشگاه های دولتی این مقدار رشته محل را نیز اعلام نمی‌کنند شما چند هیئت علمی دارید که قادر هستند برق قدرت درس دهند،

وی ادامه داد: میرزاده گفته است ما همه دانشگاه‌های علوم و تحقیقات را با هم ترکیب کردیم و قابلیت ایجاد شده‌است. وی افزوده است که من وقتی دانشگاه آزاد را تحویل گرفتم  34 واحد علوم و تحقیقات کشوری بیش از 80 هزار دانشجو داشت که 3 استاد هم نداشت.

دبیرکل جمعیت رهپویان در بخش پرسش و پاسخ دانشجویی گفت: بسیاری از دوستان می‌گفتند که وزیر علوم استیضاح نشود، واجب تر از آن وزیر نفت است و برخی هم می‌گویند وزیر علوم اولویت دارد.

زاکانی ادامه داد: ما که حرف می‌زنیم دیگران نیز حرف می‌زنند اما حرف‌ها سنگین است، همین چند روز پیش در کمیسیون آموزش میرزاده را دعوت کرده بودند، که راجع به جذب دانشجو دکتری پاسخ دهد، برای من خیلی جالب بود که سایر نمایندگان سایر کمیسیون‌ها آمده بودند و جالب‌تر که نماینده‌های ادوار نیز آمده بودند، کمیسیون پر شده بود و شلوغ می‌کردند و نمی‌گذاشتند حرف درست مشخص شود.

وی افزود: به نظرم دستگاه‌های قضایی باید رسیدگی کند، چرا اسناد را دستگاه قضایی رسیدگی نکرده است؟ مجلس باید بگوید که چرا پیگیری نمی‌کنند؟ مشکلات یکی، دو تا که نیست. برای مثال فساد سایپا که در زمان  احمدی نژاد بود، وقتی آن را گفتم سایپا شکایت از من کرد، من به دستگاه قضایی رفتم و نوشتم که زودتر مرا به دادگاه بفرستید تا حرف بزنم، برای دادگاه سند آماده کرده بودم تا حرف بزنم اما هیچ کس نبود و بعد از آن رئیس دادگاه و هیئت منصفه آمدند و گفتند سایپا شکایتش را پس گرفت. من گفتم میخواهم حرف بزنم گفتند تو حق حرف زدن نداری، این بازی است.

وی افزود: 25 هزار میلیارد تومان سالانه که 6، 7 هزار میلیارد تومان آن سود است، اختصاصی شده است. بعد وقتی نگاه می کنیم می بینیم در دولت احمدی نژاد کسانی که این کار را کردند 2 خردادی هستند. خیلی جالب است.

او در ادامه به احمدی نژاد حمله کرد و گفت: فساد نه چپ می شناسد نه راست می شناسد. احمدی نژاد شعار فساد داد اما با فساد که برخورد نکرد، تازه برای خود و اطرافیانش حریم تعریف کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: فساد نه به راست و نه به چپ کار دارد، نه به بالا و نه به پایین کار دارد، وقتی که مقام معظم رهبری بفرمایند مبارزه با فساد، مقام معظم رهبری صیانت کرده است از خودش و خانواده و اطرافیانش که در حقیقت هیچ ابهامی در زندگیشان نباشد که چندی قبل خیلی این عناصر مفسد خارج از کشور کوشیدند که برای مقام معظم رهبری ابهام اقتصادی ایجاد کنند و بعضی از ضد انقلاب‌های فراری خارج از کشور هم گفتند به ایشان این چیزها نمی‌چسبد، یک چیز دیگر بگویید. اینقدر زندگی پاک است که این چیزها نمی‌چسبد.

وی افزود: متاسفانه بعضی از مسئولان ما این گونه رفتار نکردند، ما مسئول خوب زیاد داریم خیلی خوب زیاد داریم اما یک بز ‌گر یک گله را آفت می زند و یا حداقل در معرض آفت زدن می گذارد. این خیلی بد است.

زاکانی خاطرنشان کرد: دوره اخیر در دستگاه قضایی خیلی بهتر از دوره قبل است. من هم دوره قبل را دیدم و هم این دوره را دیدم، این دوره بی اشکال نیست و اشکال دارد اما واقعا اشکالات دوره قبل بیشتر بود الان در مسیر اصلاح دارد حرکت می‌کند. اما باز هم باید مطالبه شما در دستگاه قضایی صورت بگیرد.

او افزود: آن چیزی که من میتوانم اینجا به شما شهادت بدهم این است که رئیس دستگاه قضایی و برخی عناصر انتخاب شده توسط ایشان واقعا اراده حرکت به این سمت را دارند و بنده مشاهده کرده‌ام اما دستگاه قضایی هم اقتضائات و مشکلات خاص خودش را دارد. علاوه بر اینکه به نظرم شما از آنها هم باید مطالبه کنید.

زاکانی افزود: یک بنده خدایی در مجلس هشتم به ما خیر خواهی می‌کرد، در کمیسیون اصل 90 دو بانک بودند که باهم دعوا داشتند و پرونده داشتند و آن فرد می‌گفت آن بانک که دیگر راضی است چرا شما رها نمی‌کنید؟ من به شما می‌گویم که اگر کمیسیون اصل 90 درست شود کشور نیز درست می شود، مواجه فعال و درست داشته باشد، آن فرد فشار می‌آورد و آن زمان ما در کمیسیون بودیم و ما تعجب می‌کردیم و به آن واسطه پرونده را فعال تر می‌کردیم، آقای فدایی فعال‌ترش کرد و من بعداً دیدم که آن بانک به آن نماینده گفته است که من حاضرم در خیریه در استان شما 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنم و بر حسب ظاهر به نماینده ربطی نداشت اما  این اشکال بود.

او افزود: مهم است که ما با فساد برخورد کنیم و هزینه‌های آن را نیز بدهیم.

اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------