آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند/ از جملات رییس کل بانک مرکزی در صداوسیما متاسف شدم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند،…

هاشمی‌رفسنجانی:شرایط جدید حاصل انحصار طلبی بعضی جریان‌هاست



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی‌رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - هاشمی‌رفسنجانی:شرایط جدید حاصل انحصاطلبی بعضی جریان‌هاست

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شرایط جدیدی پیش آمده که حاصل انحصارطلبی بعضی از جریان هاست و باید از این شرایط در جامعه ای فرهیخته که حتی زنانش تحصیلات دانشگاهی دارند، استفاده شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر نقش احزاب در روشنگری جامعه تاکید کرد و گفت: شرکت مردم در مدیریت کشور ریشه در تعالیم اسلام دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای حزب اعتماد ملی استان تهران، اظهار داشت: اگر شرایط برای تشکیل احزاب بزرگ فراهم نیست، احزاب کوچک همسو و هم فکر می توانند با تشکیل جبهه در جهت نهادینه شدن دموکراسی تلاش کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شرایط جدیدی پیش آمده که حاصل انحصارطلبی بعضی از جریان هاست و باید از این شرایط در جامعه ای فرهیخته که حتی زنانش تحصیلات دانشگاهی دارند، استفاده شود.

وی با اشاره به رشد جایگاه زنان در انقلاب اسلامی گفت: با تحصیلات جمع عظیمی از زنان راهی برای آنان باز شد که جامعه باید استعداد زنان را در همه شئون زندگی باور کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسلام را دین علم، تفکر و تعقل خواند و با اشاره به آیات متعدد قرآن که بر تحصیل دانش تاکید می کند، گفت: در جریان جنگ تبوک و در سال آخر عمر شریف پیامبر(ص) سوره توبه نازل شد که در آن خداوند می فرماید شایسته نیست همه مومنان برای جهاد کوچ کنند بلکه می گوید برای آگاهی و دانش و تفقه تلاش کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر نقش احزاب برای روشنگری جامعه، گفت: پیش از پیروزی انقلاب در فکر تحزب بودیم و حتی اعضای شورای مرکزی آن را نیز انتخاب کرده بودیم، اما شرط ما اجازه امام (ره) بود که امام راحل به دلیل ملاحظات امنیتی مخالفت می کردند، چون رژیم پهلوی با شناسایی افراد مؤثر مبارزه، همه را دستگیر می کرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به پیوستن جمعیت های دیگر مانند خانه کارگر و موتلفه به حزب جمهوری اسلامی، گفت: اقشار مختلف مردم و گروه های دانش آموزی، دانشجویی، کارگری، فرهنگیان و روحانیون به گونه ای از حزب استقبال کردند که در سراسر کشور طرفداران حزب صاحب نفوذ و رای بودند تا حدی که فعالیت انتخاباتی برای دیگر گروه ها محدود و یک نوع حالت انحصار پیش آمده بود.

وی افزود: امام راحل که همیشه بر حضور همه اقشار مردم و با سلایق مختلف سیاسی در صحنه های اجتماع تاکید می کردند، وقتی چنین دیدند در چند مرحله فعالیت های حزبی را ابتدا برای بسیجیان، نیروهای نظامی و شبه نظامی و سپس ائمه جمعه محدود کردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره افزود: البته امام راحل من و آیت الله خامنه ای را با اینکه امام جمعه بودیم به دلیل حفظ شورای مرکزی و محل تصمیم گیری، مستثنی کردند و بر فعالیت ما در حزب نیز تاکید می کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با توصیف اوضاع کشور و رشد تدریجی مسایلی که منجر به کم فروغ شدن آثار حزب جمهوری اسلامی در کشور می شد، گفت: وقتی احساس کردیم که حزب شاید عامل تفرقه شود، خدمت امام راحل رسیدیم و شرایط را گفتیم که اجازه امام(ره)، منجر به پایین کشیدن فتیله حزب شد.

وی تعبیر امام راحل درباره فقه را که «تئوری اداره جامعه از گهواره تا گور دانسته اند»، بسیار معنادار خواند و گفت: این دیدگاه، نشان می دهد که فقه اسلامی همه ابعاد زندگی انسان ها را شامل می شود.

در آغاز این دیدار، آقایان حضرتی و قائمی و خانم میرموسوی از اعضای شورای مرکزی و هواداران حزب به بیان دیدگاه ها و نظرات خویش درباره شکل گیری و توسعه احزاب در ایران پرداختند.
اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------