آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

حسن روحانی: به جای بگیر و ببند و سختگیری‌های بیش از حد، آزادی‌ها را بیشتر و فضا را بازتر کنیم



اخبار,اخبار سیاسی , حسن روحانی

 

اخبار سیاسی - حسن روحانی:
به جای بگیر و ببند و سختگیری‌های بیش از حد، آزادی‌ها را بیشتر و فضا را بازتر کنیم/حذف یک فرد، جناح، فکر و اندیشه امکان‌ناپذیر است

هنوز در جامعه با هم قهریم و به بهانه‌های مختلف از هم جدا شده‌ایم، راه‌حل غلبه بر این شرایط آن است که همه با هم گفت‌وگو و تعامل داشته باشیم.

 رییس‌جمهور با تأکید بر تقویت زمینه‌های وحدت در جامعه و پرهیز از تفرقه و دامن زدن به اختلافات، گفت: باید فاصله‌ها را کم کرده و همدیگر را تحمل کنیم و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، حرکت کشور به سمت پیشرفت و توسعه بسیار کند خواهد بود.

به گزارش تیک حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار نخبگان و برگزیدگان استان زنجان با بیان اینکه جهان به سرعت در حال تغییر و تحول است، اظهار کرد: بسیار مهم است که در جامعه امروز زندگی کنیم اما نگاهمان به فردا باشد و از توشه‌های دیروز بهره بگیریم ولی برای فردای جامعه‌ تلاش کنیم.


رئیس‌جمهور با اشاره به گسترش ارتباطات و شبکه‌های ارتباطی در جهان، گفت: هیچ‌چیز نمی‌تواند ارتباطات در دنیای امروز را محدود کند.

روحانی وجود فاصله و جدایی را سرلوحه همه مشکلات جامعه دانست و گفت: تا زمانی که این مشکل حل نشود، حرکت به سمت توسعه کند خواهد بود هنوز در جامعه با هم قهریم و به بهانه‌های مختلف از هم جدا شده‌ایم، راه‌حل غلبه بر این شرایط آن است که همه با هم گفت‌وگو و تعامل داشته باشیم.

وی گفت: چنین نیست که همه یک نوع اندیشه و تفکر داشته باشند، وجود اختلاف‌نظر طبیعی است، اما چرا باید به بطور مصنوعی در جهت ایجاد و افزایش فاصله‌ حرکت شود.

روحانی تصریح کرد: باید فاصله‌ها را کم کرده و همدیگر را تحمل کنیم و بدانیم حذف یک فرد، جناح، فکر و اندیشه امکان‌ناپذیر است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: خیلی از اوقات بجای بگیر و ببند و سختگیری‌های بیش از حد، چنانچه آزادی‌ها را بیشتر و فضا را بازتر کنیم و با گفت‌وگو در مسیر قانع کردن یکدیگر حرکت نماییم، می‌توانیم به نتیجه مناسب دست یابیم و این رسالت بزرگ رسانه‌ها، نخبگان و صاحب‌نظران است.

روحانی در ادامه سخنان خود با طرح این سوال که آیا رشته‌های تحصیلی، تعداد دانشجویان و تحصیلات تکمیلی ما با نیازهای جامعه منطبق است، تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌های آموزش عالی و مراکز دانش‌پژوهی ما اصلاح شده و برمبنای نیازهای جامعه باشد.

رئیس‌جمهور افزود: امروز نیازهای فراوانی در جامعه داریم که برای آن نیازها، متخصص به اندازه کافی وجود ندارد و در مقابل متخصصانی وجود دارند که مشخص نیست تخصص آنها در چه زمینه‌ای کارایی دارد.

روحانی با تأکید بر اینکه نباید چنین تصور شود که حل تمامی معضلات کشور بر عهده دولت است، اظهار کرد: دولت نماینده مردم بوده و می‌تواند حل برخی از مشکلات جامعه را بر دوش بگیرد، برای رفع مشکلات در عرصه اقتصاد، فرهنگ، مسایل اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی و امنیت، دولت به تنهایی قادر نیست مشکلات را حل کند و همه باید دست به دست هم داده و در مسیر رفع مشکلات مشارکت و همیاری داشته باشیم.

رئیس‌جمهور افزود: نخبگان و فرهیختگان جامعه در مسایل و مشکلات کشور باید منتقد، حامی و همراه دولت باشد.

روحانی اظهار کرد: در بخش فرهنگ زمانی که مشکلی پیش می‌آید، همه به دولت هجمه می‌آورند، البته ممکن است ایراداتی به دولت وارد باشد، اما در عین حال مسایل فرهنگی رسالتش بر دوش بسیاری از نهادها، ارگان‌ها و جمعیت‌هایی است که به نوعی غیر دولتی محسوب می‌شوند.

رئیس‌جمهور گفت: حضور مردم، احزاب و گروه‌ها تنها برای روز انتخابات نیست که بعد از آن تا انتخابات بعدی به خانه‌های خود برگردند همه باید بمانیم و هیچ‌کس نباید برگردد و باید در مسیر خیابان توسعه، حرکت خود را ادامه دهیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل و مشکلات زنان و اقدامات دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید نسبت به شأن و جایگاه زن در جامعه، افکارهای موجود به هم نزدیک شوند. چرا که از دیدگاه آموزه‌های شرعی بین زن و مرد در فضیلت و انجام رسالت‌های اجتماعی تفاوت‌هایی وجود ندارد.

روحانی افزود: در این زمینه هم باید با حرف‌زدن و تعامل و گفت‌وگو افکار و تفکرات موجود را به یکدیگر نزدیک کنیم و نخبگان از رسالت ویژه‌ای در این زمینه برخوردار هستند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسایل بسیاری وجود دارد که بدون هماهنگی و نزدیک‌شدن افکار به یکدیگر نمی‌توان در مسیر حل و فصل آن گام برداشت، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های بزرگ نخبگان این است که افکار جامعه را بهم نزدیک کند و در این زمینه معتقدم اگر درد ما مشترک شود، قطعاً می‌توانیم به راه‌حل مشترکی دست پیدا کنیم.

روحانی با تأکید بر اولویت‌بندی و اتفاق‌نظر در حل و فصل مسایل و مشکلات جامعه گفت: باید تمامی مشکلات را حل و فصل کنیم و در این زمینه تمام امید دولت به حضور و احساس وظیفه مردم در صحنه است و بی‌تردید دولت نیز در حد توان خود در صحنه خواهد بود.

در ابتدای این مراسم پروفسور یوسف ثبوکی، دکتر الهام کاوندی عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان و مهندس بهروز فرخی فعال دانشجویی و روزنامه‌نگار با تقدیر از اقدامات سازنده و مثبت دولت در یکسال گذشته دیدگاه‌ها و نظرات خود را در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با رییس‌ جمهوری در میان گذاشتند.

تلاش برای بانشاط کردن محیط‌های آموزشی و دانشگاهی، توجه به مطالبات دانشجویان، اصلاح نگرش نسبت به شخصیت و جایگاه زن، اشتغال و حضور اجتماعی بانوان، توجه به شایسته‌سالاری در سطح مدیریت کشور و تلاش برای رفع معضلات اجتماعی و فرهنگی، از جمله دیدگاه‌های مطرح شده از سوی نخبگان بود. 

اخبار سیاسی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------