آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

بیانیه شماره ۲ کمیته هماهنگی دانشجویان بورسیه



اخبار,اخبار سیاسی ,وزارت علوم

 

اخبار سیاسی - بیانیه شماره ۲ کمیته هماهنگی دانشجویان بورسیه

آقای رئیس جمهور! وزارت علوم به چه حقی حکم به ادامه «بورس های فاقد شرایط» داده است؟!

اگر وزارت علوم می تواند به تشخیص خود به افراد بورسیه اعطا کند، بلوای یک سال اخیر برای چه بود؟ و اگر نمی تواند، به چه حقی حکم به ادامه بورس کسانی داده است که طبق ادعای این وزاتخانه، فاقد شرایط هستند؟

به گزارش فارس، «کمیته هماهنگی دانشجویان بورسیه» که اخیرا از شکایت این دانشجویان علیه مسئولان وزارت علوم و برخی رسانه ها خبر داده بود، دومین بیانیه خود را صادر کرده و برخی تناقضات در اطلاعیه اخیر وزارت علوم را سند سیاسی کاری در موضوع بورسیه ها دانست. در این اطلاعیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام المسلمین روحانی
ریاست محترم جمهور
بیانیه ای که روز جمعه دوم آبانماه 1393 از سوی روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره پرونده ادعایی بورسیه های غیرقانونی منتشر شد، در دل خود حقایقی دارد که به وضوح نشان می دهد بورس هایی که در دولت گذشته اعطا شده، کاملا طبق مقررات انجام شده و جار و جنجالی که برخی مسئولین دولتی و رسانه های زنجیره ای طی یک سال اخیر به راه انداخته بودند، چیزی جز سیاسی کاری نبوده است.

در حالی وزارت علوم ادعا می کند برخی افراد به صورت غیرقانونی بورسیه شده اند و اقدام به لغو بورسیه آنها کرده است که در بخشی از همین اطلاعیه، از ادامه بورسیه برخی افراد علی رغم نداشتن شرایط سخن گفته شده است!

در این اطلاعیه آمده است: «گرچه تعدادی از بورسیه های اعزامی به خارج فاقد شرط معدل یا سن می باشند امّا با توجه به این که دوره بورس بیش از نیمی از آنها به اتمام رسیده و در مورد مابقی هم، قطع ارز و بورس ایشان می تواند تبعات اجتماعی و سیاسی نامطلوبی به دنبال داشته باشد، مصوب شد که ضمن کنترل کیفیت تحصیل و سازوکارهای قبل از اشتغال آنها در دانشگاه ها، بورس آنها ادامه یابد.»

اگر این افراد به صورت «غیرقانونی» بورسیه شده اند و «فاقد شرایط» بوده اند، وزارت علوم، تحقیات و فناوری به کدام حق و به استناد به کدام قانون، حکم به «ادامه بورس» آنها داده است؟ اگر وزارت علوم می تواند و حق دارد به تشخیص خود به افراد بورسیه اعطا کند، بلوای یک سال اخیر برای چه بود؟ و اگر نمی تواند، به چه حقی حکم به ادامه بورس کسانی داده است که طبق ادعای این وزاتخانه، فاقد شرایط هستند؟

حضرتعالی به سبب حضور در مسئولیت های مختلف اجرایی نیک می دانید که مقام عالی وزارت و نهادهایی که اختیار وزارت به آنها تفویض می شود، اختیارات مشخصی در حوزه های مختلف دارند و می توانند از آنها استفاده نمایند کما اینکه مسئولین فعلی در مورد اخیر از چنین اختیاراتی استفاده کرده اند. اما به راستی چه می شود که استفاده از این اختیارات برای مسئولین فعلی عین قانون و برای مسئولین سابق عین تخلف است؟! آیا این تناقض گویی و تناقض کاری چیزی جز نشان از بی انصافی سیاسی و تبدیل وزارت علوم و دانشگاه ها به بازیچه جریان های سیاسی و ابزار دستیابی به اهداف سیاسی است؟

خیل عظیمی از دانشجویانی که هم اکنون به عنوان بورسیه در دانشگاه ها مشغول تحصیلند، فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر با معدل های بالا هستند و روزمه های قوی علمی دارند، اما هم ما و هم شما نیک می دانیم که با انگیزه های سیاسی، برچسب غیرقانونی بودن بر پیشانی آنها زده شده است.

سخنانی نظیر تحصیل با هزینه شخصی، یا فرصت محدود جایابی در بازه ای که هیچ دانشگاهی فراخوان جذب ندارد، سخنان بیهوده ای است که باز ریشه در رویکرد سیاسی برخی افراد به علم و دانشگاه دارد و ما دانشجویان به هیچ عنوان زیر بار چنین تصمیماتی نرفته و شکایت خود را به دستگاه قضائی می بریم.

اگر مسئولی در دولت قبلی، تخلفی انجام داده است، باید پاسخگو باشد، اما در این میان جرم دانشجویی که بر اساس فراخوان وزارت علوم در بورس ثبت نام کرده، از چندین مرحله مصاحبه عبور کرده، بعضا از مشاغل دولتی با پرداخت هزینه های سنگین استعفا داده و چند سال عمر خود را در این مسیر سپری کرده چیست؟ دولت تعهدی به این دانشجویان داده و این دانشجویان طبق رویه های اعلام شده و رسمی دولت وارد دانشگاه شده اند، لذا این دولت حق زیر پا گذاشتن تعهدات دولت سابق را ندارد. اینکه هر دولتی روی کار می آید، تعهدات دولت سابق را اجرا نکند، با هیچ عقل و منطقی سازگار نبوده و بدعتی است خطرناک.

والسلام علی من اتبع الهدی
کمیته هماهنگی دانشجویان بورسیه»

اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------