آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

زیباکلام: هدف تندروها برگرداندن جو ارعاب به دانشگاهاست



اخبار,اخبار سیاسی ,صادق زیباکلام

 

اخبار سیاسی - زیباکلام: هدف تندروها برگرداندن جو ارعاب به دانشگاهاست

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، چالش مجلس و دولت بر سر انتخاب وزیر علوم را ناشی از تفاوت نگاه دو طیف به نحوه اداره دانشگاه دانست.

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به تحلیل چالش مجلس و دولت بر سر گزینه وزارت علوم پرداخته و به خبرنگار «آفتاب» گفت: بزرگترین مشکلی که در مسیر آقای نیلی احمدی آبادی قرار دارد، همان مشکلی است که بر مسیر آقای فرجی‌دانا قرار داشت. نگرانی از تغییر فضای دانشگاه‌ها ۱۵۰ نماینده اصولگرای مجلس را متقاعد کرد تا او را از کرسی وزارت علوم محروم کنند.

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد اصولگرایان با سیاست‌های کلی دولت آقای روحانی در زمینه انتخاب وزیرعلوم موافق نیستند و به همین دلیل با گزینه‌های پیشنهادی دولت مخالفت می‌کنند.

زیباکلام به دلایل اصلی این مخالفت اشاره و تصریح کرد: اصولگرایان بعد از انتخابات ۸۸ با ایجاد جو امنیتی و فعالیت کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها را اداره می‌کردند. بسیاری از تشکل‌های مستقل دانشجویی منحل شده و فعالیت‌های دانشجویی تعطیل شد و فقط تشکل‌های مانند بسیج دانشجویی امکان فعالیت داشتند. با آمدن آقای فرجی‌دانا جو ترس و سکوت در دانشگاه شکسته است و این موجب ناراحتی گروه‌های تندرو شده است.

زیباکلام موضوع بورسیه‌های غیرقانونی را به همین نگاه مرتبط دانسته و تاکید کرد: «دلیل بورسیه‌های غیرقانونی در سال‌های ۸۸ تا ۹۲ در راستای کادرسازی این جناح در دانشگاه‌ها بود، جناح حاکم سعی داشت با تمامی توان دانشگاها را از منتقدان خالی و با موافقان خود عرصه را پر کند تا صدای انتقادها بلند نشود.»

زیباکلام استراتژی اصولگرایان در دانشگاه‌ها را شکست خورده دانست و گفت: «بسیاری از دانشجویان به دلیل عقاید سیاسی مخالف اصولگرایان از تحصیل محروم شدند و اساتید زیادی نیز بازنشستگی اجباری را تجربه کردند. مسلما وقتی دانشجویان این نگاه جناح اصولگرا به نحو اداره دانشگاه را می‌بینند با آن‌ها همراه نمی‌شوند. از سویی دیگر اصولگرایان نمی‌توانند از همراهی ۴ میلیون دانشجو با جناح سیاسی خود بگذرند زیرا همراهی جامعه دانشگاهی با یک جناح سیاسی بسیار مهم است. اما تا زمانی که این طیف سیاسی تنها با زبان بگیر و ببند و تهدید و محرومیت از تحصیل سخن می‌گوید، چیز دیگری جز شکست نصیب آن نمی‌شود.»

به گزارش آفتاب، اخراج دانشجویان ستاره‌دار که به دانشگاه بازگشته‌اند بازگرداندن برخی اساتید اخراج شده، تغییر شیوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها، منصوب کردن عناصر دارای سابقه مشخص در سال ۸۸ و افشای بورسیه‌های به گفته مجلس قانونی، از دلایل استیضاح فرجی‌دانا بوده است.

نیلی احمدآبادی گزینه جدید دولت برای وزارت علوم در حالی به مجلس می‌رود که برخی گروه‌های تندور مخالف حضور او در وزارت علوم هستند.
اخبار سیاسی - آفتاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------