آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

گزینه های جدی دولت تدبیروامید برای وزارت علوم چه کسانی هستند؟



اخبار,اخبار سیاسی , وزیر علوم

 

اخبار سیاسی - گزینه های جدی دولت تدبیروامید برای وزارت علوم چه کسانی هستند؟

بعد از مخالفت مجلس با سومین گزینه دولت تدبیروامید برای وزارت علوم چهره های جدیدی از سوی دولت برای این وزارتخانه مطرح هستند.

به گزارش روز نو در حال حاضر دولت تدبیروامید برای وزارت علوم ،4 گزینه روی میز دارد که پس از نهایی شدن تصمیم رییس جمهور یکی از این افراد برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی می شوند.


براساس گزارش روزنو، سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یکی از گزینه هایی است که مورد وثوق مجلس نهم نیز قرار دارد اما به نظر می رسد تجربه لازم برای این سمت را دارا نیست.


گزینه دیگر دولت دکتر علی افخمی ، رئیس موسسه لغت نامه دهخدا و رئیس سابق دانشکده ادبیات  دانشگاه تهران است که می تواند از فیلتر مجلس نهم عبور کند و بر مسند وزارت علوم بنشیند.


دیگر گزینه دولت برای وزارت علوم ،دکتر سید احمد معتمدی،رییس دانشگاه امیرکبیر  و وزیر ارتباطات دولت اصلاحات می باشد که مورد وثوق جامعه دانشگاهی نیز می باشد.
به گزارش روزنو،گزینه آخر دولت برای وزارت علوم ،دکتر علی عباسپور ،رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که چندین دوره نیز ریاست کمسیون آموزش مجلس را برعهده داشته است و به نظر می رسد به راحتی بتواند رای اعتماد مجلس اصولگرای نهم را کسب کند چرا که وی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز می باشد.


گفتنی است ،محمود نیلی احمد آبادی ،آخرین گزینه دولت برای وزارت علوم در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس با 160 رای مخالف، 79 رای موافق و 7 رای ممتنع از مجموع 246 رای، نتوانست اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کند.

اخبار سیاسی - روز نو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------