آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

توضیحات وکیل مهدی هاشمی درباره پرونده موکلش



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده مهدی هاشمی

 

اخبار سیاسی - توضیحات وکیل مهدی هاشمی درباره پرونده موکلش

علیزاده‌طباطبایی یادآور شد: پس از بازگشت مهدی هاشمی به کشور، وی بازداشت شد و برخی سایت‌ها اتهاماتی را در مورد وی مطرح کردند و گفتند که مهدی از پول ستاد بهینه‌سازی برای انتخابات هزینه کرده که دروغ محض بود.

یکی از وکلای‌مدافع مهدی هاشمی توضیحاتی را درباره پرونده موکلش ارائه داد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفتگو با ایسنا درباره پرونده مهدی هاشمی گفت: امیدواریم که جلسه هفته آینده آخرین جلسه موکلم باشد، البته بنده نمی‌توانم اظهارنظری داشته باشم که جلسات دادگاه تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند.

وی در ادامه چنین عنوان کرد که از زمان دولت اصلاحات پرونده‌سازی علیه مهدی کلید خورد و مرتب گزارش‌هایی علیه وی مطرح شد که آقای هاشمی در آن زمان مدیر سازمان بهینه‌سازی سوخت بود که در چندین مورد هم کیفرخواست‌هایی درباره وی مطرح شد ولی وی تبرئه شد. در انتخابات سال 84 آقای احمدی‌نژاد در تلویزیون اعلام کردند که بچه‌های هاشمی چه‌کار می‌کنند و پرونده‌سازی نسبت به وی از همان زمان آغاز شد، البته در آن زمان آقای هاشمی خارج از ایران به سر می‌برد.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی با بیان اینکه تمام فعالیت‌هایی که مهدی در انتخابات انجام داد قانونی بود، گفت: پس از صحبت‌های احمدی‌نژاد، مهدی برای سرکشی به واحدهای دانشگاه و برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و می‌توان گفت که وی از شایسته‌ترین مدیران بود و تحصیلات برجسته‌ای دارد. پس از خروج وی از کشور احضاریه‌ای برای مهدی هاشمی فرستاده شد و من در آن زمان اعلام وکالت کردم و لایحه‌ای را دادم و گفتم مهدی طبق قانون از کشور خارج شده است.

وی افزود: نزدیک به یک سال از موضوع گذشت تا اینکه سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که احضاریه‌ای برای آقای هاشمی فرستاده شده و در همان زمان بود که مهدی به ایران آمد.

علیزاده‌طباطبایی یادآور شد: پس از بازگشت مهدی هاشمی به کشور، وی بازداشت شد و برخی سایت‌ها اتهاماتی را در مورد وی مطرح کردند و گفتند که مهدی از پول ستاد بهینه‌سازی برای انتخابات هزینه کرده که دروغ محض بود.

وکیل مدافع مهدی هاشمی با بیان اینکه اتهامات مطرح شده برای موکلم را نمی‌توانم بازگو کنم، گفت: ما دلایل‌مان را مطرح کرده‌ایم و امیدواریم که هر چه سریعتر نتیجه لازم را بدست آوریم، البته من معتقدم که هیچ تخلفی توسط آقای هاشمی صورت نگرفته است.

وی درباره شکایت از حمید رسایی گفت: ما شکایت را به دادگاه ویژه روحانیت برده‌ایم و پیگیر موضوع هستیم. از آقای موحد دادستان ویژه روحانیت موضوع را جویا شدیم و وی اعلام کرد که تذکرات لازم را داده است، البته ظاهرا شکایت‌هایی که از نمایندگان مجلس می‌شود به دفتر نظارت بر امور نمایندگان ارسال و در صورت تشخیص داده شدن مجرمیت پرونده به دادسرا می‌رود ولی هنوز پرونده آقای رسایی به دادسرا نرفته است.

علیزاده طباطبایی تاکید کرد: مهدی هاشمی حق ندارد هیچ مطلبی را از دادگاه بگوید. از طرف دیگر صداوسیما مغرضانه برخورد می‌کند و اعلام می‌کند متهم خاص «م. ه» که مشخص است کیست و عکس من را نشان می‌دهد ولی مصاحبه‌ها را پخش نمی‌کنند بنابراین آقای هاشمی می‌خواهد که بدون هیاهوی رسانه‌ای دادگاه کار خود را انجام دهد.

وی درباره پرونده میرزایی حکمتی نیز گفت: وی جوان ایرانی است و به دلیل علاقه‌ای که برای حضور در ایران داشت به ایران آمد، ولی پس از حضور در ایران دستگاه‌های امنیتی به وی مظنون شدند.

وی افزود: میرزایی حکمتی متهم به جاسوسی و به اعدام محکوم شد ولی دیوان عالی کشور این رای را نقض و اعلام کرد که میرزایی حکمتی از زمانی که به ایران آمده تحت نظر دستگاه امنیتی بوده و جاسوس نیست.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه میرزایی حکمتی به اتهام همکاری با دول متخاصم به 10 سال حبس محکوم شد، ادامه داد: ما تقاضای اعاده دادرسی در این زمینه را ارائه دادیم ولی فعلا جوابی را از سوی دیوان عالی دریافت نکردیم.

وی درباره خبرگزاری ایسنا، گفت: این خبرگزاری تاکنون بسیار خوب عمل کرده است، منصفانه خبرها را منتشر می‌کند، از ابتدای صبح تاکنون بنده با خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اصولگرا صحبت کردم و تاکید داشتم که هاشمی هنوز محور انقلاب است همان‌طوری که ما سال 58 شعار می‌دادیم که درود بر سه یاور خمینی هاشمی و دو سید حسینی؛ بنابراین هاشمی امروز همان هاشمی است و چرا یک ستون انقلاب و محور انقلاب را مورد هجمه قرار می‌دهید.

وی در پایان تاکید کرد که خبرگزاری ایسنا تاکنون گزارش‌های منصفانه‌ای را ارائه داده است.

اخبار سیاسی - ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------