آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

جزئیات سؤال نمایندگان از ظریف



اخبار,اخبار سیاسی ,سؤال نمایندگان از ظریف

 

اخبار سیاسی - جزئیات سؤال نمایندگان از ظریف

نماینده مشهد در مجلس از امضای ۱۰۰ نماینده پای ۷ سؤال از وزیر خارجه درباره مذاکرات ژنو تا وین ۶ خبر داد و گفت: بررسی این سؤال به هفته آینده موکول شد.

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به موضوع سؤالش از وزیر امور خارجه، اظهار داشت: موضوع سؤال بنده از آقای ظریف مذاکرات هسته‌ای است که هفت سؤال با یکدیگر تجمیع شدند.

وی افزود: ما از قبل مذاکرات ژنو تا وین 6 را سؤال داشتیم که بیش از 100 امضا پای این سؤالات وجود دارد، تلاش کردیم بررسی سؤال از وزیر خارجه به تعویق بیفتد تا نتیجه مذاکرات هسته‌ای با 1+5 خودش را نشان دهد، در رایزنی با رئیس مجلس، آقای لاریجانی نیز پذیرفت سؤال در دستور کار صحن علنی پارلمان قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: متن واحدی را از این هفت سوال تهیه کردیم که به وزیر خارجه نیز ابلاغ شده است، از آنجایی که وزیر خارجه شهریورماه عازم نیویورک بود، رسیدگی به سؤال به تعویق افتاد و پس از بازگشت وی، هفته گذشته خود وزیر خارجه در برنامه‌ای که به هیأت رئیسه مجلس داده بود، اعلام کرده بود سؤال 20 آبان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

کریمی‌قدوسی بر همین اساس یادآور شد: از آنجایی که وزیر امور خارجه، هفته گذشته برای ادامه مذاکرات هسته‌ای عازم مسقط پایتخت عمان بود، لذا مقرر شد سؤال 25 یا 26 آبان در دستورکار مجلس باشد، اما روز گذشته هم آقای قشقاوی با بنده تماس گرفت و از قول آقای ظریف اعلام کرد که وی برای ادامه مذاکرات این هفته نیز سفر دیگری دارد و درخواست به تأخیر افتادن یک هفته دیگر رسیدگی به سؤال را مطرح کرد، از آنجایی ما هم که هیچ‌گاه نخواستیم مانعی در اقدامات تیم مذاکره‌کننده ایجاد کنیم و به دنبال کمک به تیم مذاکره‌کننده بودیم، لذا رسیدگی به سؤال به هفته آینده موکول شد.

نماینده مشهد و کلات در مجلس تأکید کرد: با درخواست شفاهی آقای قشقاوی از قول آقای وزیر خارجه، سؤال هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، برای بررسی سؤال نمایندگان از وزرا نیم ساعت به طول می‌انجامد که 15 دقیقه وزیر و 15 دقیقه نماینده سؤال‌کننده فرصت دارند سخنرانی کنند، اما از آنجایی که این سؤال حاصل تجمیع هفت سؤال بوده است، طبق آیین‌نامه داخلی این زمان 2 برابر می‌شود بنابراین نیم ساعت آقای وزیر خارجه و نیم ساعت نماینده سؤال‌کننده فرصت دارند که توضیحات خود را در صحن علنی مطرح کنند.

اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------