آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

اظهارات مرتضوی در مورد محکومیتش



اخبار,اخبار سیاسی , سعید مرتضوی

 

اخبار سیاسی - اظهارات مرتضوی در مورد محکومیتش

وی افزود: عجیب تر از این تخلف قانونی، صدور رای در شعبه جدید ظرف مدت چند روز بوده که در این فرصت کوتاه، حتی مجال ورق زدن اوراق پرونده نیز نبوده است.

دادستان سابق تهران با بیان اینکه ارجاع پرونده من از شعبه نهم به 38 دیوان عالی کشور برخلاف انصاف است، گفت: صدور رای در شعبه جدید ظرف چند روز بسیار عجیب است.

«سعید مرتضوی» عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مرجع قضایی در قوه قضاییه، مسوول نظارت بر حسن اجرای قوانین و فرجام خواهی نهایی نسبت به آرای صادره از سوی محاکم کل کشور است و لزوم رعایت قواعد آمره قانون آیین دادرسی کیفری و مدنی در مجموعه دیوان عالی کشور از بدیهیات است.

وی ادامه داد: همانگونه که اطلاع دارید پرونده من به عنوان دادستان سابق تهران پس از اعتراض به رای شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران حدود دو سال است که برای تجدید نظر خواهی به شعبه نهم دیوان عالی کشور ارجاع شد و هیات قضات این شعبه با طی مراحل قانونی ختم دادرسی را اعلام کردند.

دادستان سابق تهران تصریح کرد: هیات قضات این شعبه با ارائه گزارش قضایی و اخذ توضیح از نماینده دادستانی کل کشور، رسیدگی خود را پایان داده و به نتیجه رسیده بودند.

مرتضوی با بیان اینکه پرونده را از شعبه نهم به شعبه 38 دیوان عالی کشور ارجاع دادند، گفت: گرفتن پرونده از شعبه نهم و ارجاع آن به شعبه 38 در شرایط مذکور برخلاف عدل و انصاف و تخلف آشکار از مواد 261 و 262 قانون آیین دادرسی کیفری و مواد 390 و 391 قانون آیین دادرسی مدنی است.

وی افزود: عجیب تر از این تخلف قانونی، صدور رای در شعبه جدید ظرف مدت چند روز بوده که در این فرصت کوتاه، حتی مجال ورق زدن اوراق پرونده نیز نبوده است.

مرتضوی گفت: صرف نظر از بحث ماهوی نسبت به این تخلف شکلی و آشکار که خلاف بین قانون و شرع مقدس اسلام است، به موجب ماده 18 قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب به رای اخیر شعبه 38 دیوان عالی اعتراض خواهم کرد و صرف نظر از اینکه نتیجه اعتراض چه باشد، خود را مقید می دانم به تکلیف قانونی عمل کنم.

اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------