آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

نامه روحانی برای ادامه سرپرستی نجفی



اخبار,اخبار سیاسی ,وزارت علوم

 

اخبار سیاسی - نامه روحانی برای ادامه سرپرستی نجفی

با نامه رییس جمهور و به رغم اتمام مهلت سرپرستی محمد علی نجفی در وزارت علوم، وی امروز در محل کار خود در دفتر وزیر علوم و به عنوان سرپرست این وزارتخانه حضور پیدا کرد.

به گزارش میزان، مدت زمان اداره وزارت علوم با سرپرست در روز پنجشنبه 29 آبان یعنی 3 ماه پس از استیضاح رضا فرجی‌دانا، آخرین وزیر این وزارتخانه پایان یافت. امروز که اولین روز کاری پس از پایان مدت 3 ماهه سرپرستی نجفی در این وزارتخانه است، همچنان وی به عنوان سرپرست در محل کار خود حضور پیدا کرده است.

محمد علی نجفی امروز اول آذرماه در دفتر کار خود در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حاضر شده است و با نامه ای که از سوی رییس جمهور به وی داده شده، او همچنان سرپرست این وزارتخانه خواهد بود تا تکلیف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مشخص شود.

این خبر را مسئول دفتر نجفی در وزارتخانه علوم طی تماس تلفنی خبرنگار میزان تایید کرد و گفت: دفتر ریاست جمهوری برای ادامه فعالیت آقای نجفی در وزارت علوم تا زمان تعیین وزیر جدید نامه ارسال کرده است.

مجلس تاکنون با 2 گزینه پیشنهادی دولت برای جانشینی فرجی دانا مخالفت کرده است، اما روز چهارشنبه احتمالا آخرین روز کاری محمدعلی نجفی خواهد بود، چراکه فضای کلی مجلس برای رای اعتماد به محمد فرهادی، سومین پیشنهاد دولت مثبت ارزیابی می‌شود.

پیش تر برخی حقوقدانان و نمایندگان مجلس تنها راه ادامه سرپرستی نجفی را بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت حکم حکومتی از سوی رییس جمهور عنوان کرده بودند. آن‌ها اعتقاد داشتند که طبق قانون رییس جمهور نمی تواند سرپرست این وزارتخانه باشد و تنها راه ادامه سرپرستی کسب نظر و دریافت حکم حکومتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی است. راه دیگری که برخی پیشنهاد کرده بودند، حضور نجفی در وزارت علوم بدون حق امضاء و پیگیری مسائل از سوی معاونان این وزارتخانه بود. حال باید دید که رییس جمهور برای ادامه سرپرستی نجفی تا تعیین وزیر علوم، از رهبر معظم انقلاب کسب اجازه کرده و حکم حکومتی دریافت کرده یا از راه دوم بهره گرفته است.

اخبار سیاسی - میزان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------