آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

اظهارات وکیل مهدی هاشمی درباره مجلس ششم



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده مهدی هاشمی

 

اخبار سیاسی - اظهارات وکیل مهدی هاشمی درباره مجلس ششم

شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از روز اول گفتند این پرونده مثل همه پرونده‌ها رسیدگی شود و دیدید که ایشان هیچ دخالتی نکردند.

وکیل مهدی هاشمی گفت: مجلس ششمی‌ها با کینه و عنادی که نسبت به شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتند وارد پرونده استات‌اویل شدند اما در نهایت اعلام کردند هیچ تخلفی از سوی مهدی صورت نگرفته است.

محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص پرونده مهدی هاشمی گفت: دستگاه قضایی از ابتدا هم اصرار داشت که مهدی به ایران نیاید. سخنگوی قوه قضائیه گفته بود که ما نظرمان این است که مهدی نیاید. خلفی رئیس‌دفتر قوه قضائیه به من گفتند که صلاح نیست مهدی به ایران بیاید اما خود مهدی و حضرت آیت‌الله نظر دیگری داشتند.

وی مدعی شد: شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از روز اول گفتند این پرونده مثل همه پرونده‌ها رسیدگی شود و دیدید که ایشان هیچ دخالتی نکردند، مهدی مثل هر متهم عادی بازداشت شد به انفرادی رفت و سخت‌ترین و خشن‌ترین بازجوهای وزارت اطلاعات از مهدی بازجویی کردند.

علیزاده تصریح کرد: ما از همان ابتدا درخواست کردیم که دادگاه علنی برگزار شود اما قبول نکردند.

وی در خصوص شکایت خود از حمید رسایی گفت: ما یک بار از رسایی شکایت کردیم اما دادگاه ویژه روحانیت قبول نکرد و به ما گفتند که فقط از وکلای خاص خودشان شکایت را قبول می‌کنند. مجبور شدم محسن هاشمی را بیاورم و یکی از وکلایی که در دادگاه ویژه روحانیت دخالت می‌کرد شکایت ما را مطرح کرد. در هر صورت شکایت پیگیری و ثبت شد اما وقتی از دادستانی ویژه روحانیت تهران موضوع را پیگیری کردم به من گفتند که ما به رسایی تذکر دادیم. مگر وقتی از ما شکایت می‌شود به ما تذکر می‌دهند؟ نه رسیدگی می‌کنند.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه ظاهرا در صورتی رسیدگی صورت می‌گیرد که دفتر نظارت بر رفتار نمایندگان اتهام را وارد بداند گفت: در هر صورت به ما توضیح بیشتری ندادند.

وکیل مهدی هاشمی در خصوص روند رسیدگی به این پرونده در دادگاه گفت: اجرای عدالت یک فرآیند است و تا به انتهای این فرآیند نرسیم نمی‌توانیم در مورد روند رسیدگی قضاوت کنیم. آنچه تا امروز اتفاق افتاده این بوده که دادستان ادعای خود را مطرح کرده و ما هم در مقابل ادعاهای مطرح شده دفاع کرده‌ایم. بیش از این حق نداریم حرفی بزنیم چون دادگاه غیرعلنی است.

علیزاده با تاکید بر اینکه آنچه در رسانه‌ها در مورد مهدی می‌گویند دروغ است گفت: هیچ دلیلی برای اتهامات مطرح شده در پرونده وجود ندارد.

وکیل مهدی هاشمی در خصوص اتهامات وارده به مهدی هاشمی در پرونده استات اویل گفت: در این پرونده مجلس سه بار رسیدگی کرد و از وزارت نفت و وزیر تحقیق و تفحص صورت گرفت. ما درخواست می‌کنیم که مجلس گزارش تحقیق و تفحص را منتشر کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس ششم با کینه و عنادی که نسبت به شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتند وارد این پرونده شدند گفت: اما در نهایت اعلام کردند که هیچ تخلفی از سوی مهدی صورت نگرفته. خوب است رسانه‌ها بدانندکه کل ادعایی که در پرونده استات اویل مطرح شده این بوده که عباس یزدان‌پناه که بعدا کشته شده به عنوان مشاور، قراردادی را با استات اویل منعقد کرده و 5 میلیون دلار از آنها گرفته است.

علیزاده گفت: پس از آن یک وکیل بهایی صهیونیست ادعا کرده که بخشی از این 5 میلیون دلار به مهدی هاشمی رسیده است و هیچ دلیل دیگری هم وجود ندارد که مهدی در این پرونده نقش داشته، در هر صورت مجلس ششم این ادعا را بررسی کرد و گفت که چنین چیزی نبوده است.

وکیل مهدی هاشمی در پایان در خصوص اینکه آیا امکان دارد دادگاه علنی برگزار شود گفت: زمانی که قاضی رسیدگی به پرونده قاضی سراج بود ما درخواست علنی‌ بودن دادگاه را مطرح کردیم اما پذیرفته نشد. الان هم قاضی مقیسه با برگزاری دادگاه به صورت علنی موافق نیست.

اخبار سیاسی - فارس

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------