تقدیر روحانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای/ افزایش حقوق کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم



اخبار,اخبار سیاسی, تیم مذاکره کننده هسته‌ای

 

اخبار سیاسی - نوبخت در حاشیه هیئت دولت خبر داد
تقدیر روحانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای/ افزایش حقوق کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم/ افزایش 20درصدی بودجه عمرانی در سال آینده

رئیس جمهور کشورمان عصر امروز و در جلسه هیات دولت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تقدیر کرد.

گزارش فارس، محمدباقر نوبخت سخنگوی هیئت دولت عصر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جلسه هیئت وزیران با ارائه گزارش از سوی وزیر خارجه در خصوص مذاکرات اخیر در وین آغاز شد و با توجه به فعالیت‌هایی که توسط تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اتفاق افتاد رئیس جمهور و هیئت وزیران صمیمانه از فعالیت‌های ارزنده تیم هسته‌ای تشکر کردند.

وی تصریح کرد: سومین سال تحریم‌های ظالمانه و به اصطلاح کشورهای تحریم‌کننده، تحریم‌های فلج‌کننده پشت سر گذاشته شد و مرکز آمار ایران، آمار تورم ماه آبان را نیز اعلام کرد که همچنان روند کاهنده نرخ تورم ادامه دارد.

نوبخت با بیان اینکه نرخ تورم سالانه یا 12 ماهه به 17.8 درصد تنزل یافت، گفت:‌ تورم نقطه به نقطه 13.2 درصد و تورم ماهانه 0.8 درصد بود.

سخنگوی هیئت دولت در بخش دوم، سخنان خود را به موضوع بودجه اختصاص داد و تصریح کرد: جلسه امروز هیئت وزیران به بررسی لایحه بودجه سال 94 اختصاص داشت؛ ما در مرداد ماه امسال نسبت به ارسال لایحه تبصره‌های دائمی به موقع اقدام کردیم تا یک گام به جهت اصلاح بودجه‌ریزی را به اتمام برسانیم.

وی با تأکید براینکه بودجه‌ریزی را مبتنی بر عملکرد با رویکردهای اصلاح‌گرایانه ادامه دادیم، افزود: اعتبارات عمرانی متمرکز بر تکمیل طرح‌های ناتمام و بازپرداخت بدهی پیمانکاران است و در این لایحه، اعتبارات عمرانی نسبت به سال جاری 20 درصد افزایش می‌یابد در حالی که هزینه‌های جاری کاملاً صرفه‌جویی و سیاست مهار تورم و افزایش رشد اقتصادی مثبت در سال 94 دنبال خواهد شد.

نوبخت در همین راستا به افزایش حقوق کلیه کارکنان دولت در سال آینده اشاره کرد و گفت: حقوق تمامی کارکنان دولت در سال 94 مطابق با افزایش نرخ تورم افزایش می‌یابد.

سخنگوی هیئت دولت با اشاره به تصویب یک سوم از تبصره‌ها در هیئت وزیران در خصوص لایحه بودجه یادآور شد: تا اوایل یا اواسط هفته آینده لایحه بودجه در دولت به تصویب می‌رسد و در وقت قانونی لایحه را به مجلس تقدیم می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر مذاکرات وین بر اقتصاد کشور، گفت: نتیجه مذاکرات قطعا منفی نیست، چون در این‌صورت باید سناریوی بدبینانه ای که پیش بینی کرده بودیم اجرایی می شد، اما وضع خوشبینانه هم به معنای توافق کامل اتفاق نیافتاده است پس مذاکرات را در جهت استمرار وضع موجود و گام به جلو می دانیم.

نوبخت با تاکید بر این‌که ما همچنان بر منافع ملی و چارچوب هایمان پافشاری می‌کنیم، خاطرنشان کرد:‌ استمرار وضع موجود با امید دست یافتن به یک توافق با تامین کامل منافع ما مدنظر است.

وی همچنین در جواب سوالی در مورد بودجه حوزه ورزش گفت: کمک به بخش ورزش را در ردیف های مستمر و دائمی وزارت ورزش می بینیم و نهایت تلاشمان را برای این بودجه خواهیم کرد.

سخنگوی دولت همچنین در مورد سوالی در رابطه با آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت:700 میلیون دلار در هر ماه آزاد خواهد شد.

وی گفت: فرق استفاده ما از این مبالغ ارزی با فروش نفت این است که فروش نفت محدودیت هایی برای واردات هر نوع کالا دارد که عمده آنها معطوف به کالاهای اساسی و دارو می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: این رقم را می‌توانیم به صورت نقد یعنی به صورت اسکناس بیاوریم و علت تاخیر در قسمت قبلی که تا آخرین سنت آن را دریافت کردیم این بود که می خواستیم به صورت وجه نقد داخل بیاوریم که به شکر خدا موفق شدیم و الان اسکناس آن در بانک مرکزی موجود است.

وی تصریح کرد: بر اساس وعده ای که گذاشته شده بود، این مبالغ به داخل آورده شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کل بودجه سال 94 عملیاتی است و یا این‌که مربوط به برخی دستگاه ها می‌شود گفت: ما در همه دستگاه ها به صورت عملیاتی عمل کرده ایم. چون در بودجه عملیاتی باید قیمت تمام شده را محاسبه کنیم و بعضی از دستگاه ها را به خاطر نوع فعالیتشان نمی شود باقیمت تمام شده محاسبه کرد بنابراین در این طور موارد نیازی نبود این اتفاق بیافتد.

اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------