آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

رئیس مجلس: به مذاکرات،نگاه مثبت دارم/غربیها کاری نکنند که ایران به سمت برخی تصمیم ها برود



اخبار,اخبار سیاسی, علی لاریجانی

 

اخبار سیاسی - رئیس مجلس: به مذاکرات،نگاه مثبت دارم/غربیها کاری نکنند که ایران به سمت برخی تصمیم ها برود

رئیس مجلس گفت: غربی ها دو راه بیشتر ندارند، یا علاقمندند ایران در چارچوب نظارت‌های بین‌المللی فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه دهد، یا اینکه ایران را از مذاکره پشیمان کنند.‌

به گزارش فارس، دکترعلی لاریجانی د در جمع روحانیون استان یزد، اظهار داشت: برخی مسائل و مشکلات داخلی از تحریم‌ها نشأت گرفته است اما در طول یکسال اخیر مذاکرات جدی صورت گرفت و ابعاد مسئله اکنون برای دو طرف روشن و رفتار و نیات طرف‌های مذاکره برای ما مکشوف است.

وی افزود: به نظر می‌رسد زمان آن است که غربی‌ها درست تصمیم بگیرند و در این مسیر تصمیم‌گیری دو راه بیشتر ندارند، یا علاقمند هستند ایران در چارچوب نظارت‌های بین‌المللی فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه دهد، یا اینکه ایران را از مذاکره پشیمان کرده و فضایی ایجاد کنند که ایران به سمت رفتارهای نسنجیده سوق پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غربی‌ها به دنبال ستیز با ایران نباشند زیرا راه مذاکره هموار است و حتی با فتوای رهبری در مورد سلاح هسته‌ای دیگر برای آنها روشن است که ایران نمی‌تواند به دنبال سلاح هسته‌ای باشد، بنابر این مذاکرات را با دست‌انداز مواجه نکنند زیرا این به نفع آنها نیست.

لاریجانی خاطر نشان کرد: طرف‌های مذاکره ایران اگر به دنبال ایجاد فضای امن برای خود در منطقه باشند باید سنجیده رفتار کنند و اقدامی انجام ندهند که ایران را به سمت رفتارهای نسنجیده هل دهد و ایران را ناچار به اتخاذ برخی تصمیم‌ها کند.

*معتقدیم ابعاد موضوع باید از هر نظر برای طرفین روشن باشد
وی تاکید کرد: از نظر ما راه اول منطقی‌تر است و شرایط منطقه ما نیز اقتضای شرایط اول را دارد و این که در مذاکرات اخیر وقت تمدید شد جزو مواردی بود که باید صورت می‌گرفت و معتقدیم ابعاد موضوع باید از هر نظر برای طرفین روشن باشد.

وی عنوان کرد: آنها نباید به دنبال فریبکاری باشند زیرا ایران این ورزیدگی را دارد که بداند کجاها باید چارچوب‌های دقیقی برایش وضع کنند اما در مجموع امیدواریم ادامه مذاکرات مسیر روشن‌تری را طی کند. من نگاه مثبتی به مذاکرات دارم و فکر می‌کنم اگر نگاه چانه‌زنی و بقالی نداشته باشند می‌توانیم به تفاهم‌هایی برسیم.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان با اشاره به تغییر و تحول شرایط منطقه‌ای در دهه اخیر، اظهار داشت: منطقه از لحاظ بافت سیاسی با چالش‌هایی مواجه است که برخی از آنها دست‌ساز است مثل درگیری شیعه و سنی و یا تندرویی‌هایی که در منطقه وجود دارد که البته گرایش به این درگیری‌ها از قبل وجود داشت و اما به طور عمده در ده سال اخیر عملیاتی شد.

*جریان‌های تروریستی را می‌شود به وجود آورد اما نمی‌توان خاتمه داد
وی یادآور شد: سرویس‌های اطلاعاتی برخی از کشورهای بزرگ در هول دادن این مسائل به جریان عملیاتی و تقویت تکفیری‌ها دست داشتند و تلاش کردند از این درگیری‌ها به نفع خود استفاده کنند اما واقعیت این است که جریان‌های تروریستی را می‌شود به وجود آورد اما نمی‌توان خاتمه داد.

وی از علما به ویژه آیت‌الله مکارم شیرازی به خاطر برگزاری کنفرانس اخیر در قم تجلیل کرد و افزود: ‌اقراض بین کشورهای منطقه متفاوت است عده‌ای در سرشان افتاده که برای خود امپراطوری به راه بیندازند غافل از این که دوره امپراطورسازی در منطقه سپری شده است اما در مجموع در منطقه شرایط بسیار هوشمندانه‌تر از قبل است و هوشیاری سیاسی عامل آن است.

وی ادامه داد: برخی نیز هوس‌های ساده‌لوحانه و نارس در منطقه دارند و گمان می‌کنند می‌توانند برخی جریان‌ها را در منطقه به نفع خود و موافق خود کنند اما آنها نیز گرفتار خام‌اندیشی در صحنه سیاسی منطقه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کشور در تحولات اخیر منطقه همچنین تحریم‌ها تاکید کرد: برای این که در این شرایط در کشور به مشکل حاد برخورد نکنیم باید همگرایی داشته باشیم و معتقدیم در این شرایط برخی سایش‌های سیاسی عاقلانه نیست و انسان باید ابتدا اولویت‌ها را در نظر بگیرد و ما اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که در درون کشور توافق داشته باشیم.
اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------