آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

عناصر اجماع اصلاح‌طلبان در سال 92 هنوز پابرجاست



اخبار,اخبار سیاسی , اصلاح‌طلبان

 

اخبار سیاسی - عناصر اجماع اصلاح‌طلبان در سال 92 هنوز پابرجاست

جریان اصلاحات در ادامه جریان اصیل انقلاب و معتقد به اصول اعتقادی حضرت امام(ره) حرکت کرده و خواهند کرد و اگر فردی فردی خارج از چارچوب فکری حضرت امام(ره) مطلبی را مطرح می‌کند نباید آن را به حساب جریان اصلاحات گذاشت.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است: همچون انتخابات سال 92 اجماعی با حضور خاتمی، هاشمی و روحانی شکل خواهد گرفت. برای همین در جریان اصلاحات نگرانی از بایت ارائه لیست مشترک وجود ندارد و این جریان اصولگرا است که باید نگران لیست واحد خود در انتخابات مجلس باشد.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به حواشی مطرح شده در مورد اصلاح‌طلبان تاکید کرد: واقعیت این است که جریان اصلاحات در ادامه جریان اصیل انقلاب و معتقد به اصول اعتقادی حضرت امام(ره) حرکت کرده و خواهند کرد و اگر فردی فردی خارج از چارچوب فکری حضرت امام(ره) مطلبی را مطرح می‌کند نباید آن را به حساب جریان اصلاحات گذاشت.

وی افزود: امروز جریان اصلاحات در شخصیت‌های مبارز و یا تشکل‌های حامی انقلاب خلاصه می‌شود که در قالب شورای مشورتی آقای خاتمی یا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعالیت می‌کنند.

تاجرنیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را از آخرین دستاوردهای فعالیت اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی کشور ارزیابی کرد و گفت: اگر دخالت خاتمی و حمایت احزاب اصلاح‌طلب در جریان انتخابات ریاست جمهوری نبود چه بسا در آن رقابت شرایط به گونه‌ای دیگر پیش می‌رفت.

وی با بیان اینکه موقع‌شناسی باید همواره مدنظر اصلاح‌طلبان قرار گیرد، گفت: معتقدم همه عناصری که باعث اجماع اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری شد، هنوز هم پابرجاست. در ایام انتخابات مجلس آینده باید از درون جریان اصلاحات مثل گذشته صدای واحدی به گوش برسد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: در تمامی جریانات سیاسی ممکن است افرادی نظر متفاوت‌تری با بدنه آن جریان داشته باشند که ضمن احترام به این تفکرات باید گفت که در اینجا هم مهم بدنه اصلاحات است که آن هم رفتار منسجم و هماهنگی از خود نشان می‌دهد.

تاجرنیا با اشاره به اینکه مجلس از ارکان قدرتمند و تاثیرگذار نظام است، گفت: جریان اصلاحات از توجه به این رکن مهم غافل نیست.

وی در پاسخ به این سوال که جریان اصلاحات در مقابل جریان‌های رقیب خود چه رفتار سیاسی از خود بروز بدهد، گفت: هر جریان سیاسی باید در چارچوب مواضع خود حرکت کند، تعامل کردن در گفتمان سیاسی تنها یک روش محسوب می‌شود. به نظر من با توجه به حساسیت فضای جامعه و در ظر گرفتن ساخت قدرت در کشور و میزان تاثیرگذاری مردم در جامعه اصلاح‌طلبان باید این مساله را با تعامل با نهادهای مختلف تعریف کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: با این وجود نگرشی به شکل زیرپوستی همواره تلاش کرده تا کل جریان اصلاحات را خارج از نظام معرفی کند و هرگونه نزدیک شدن به این جریان را پرهزینه نشان دهد. این در حالی است که اصلاح‌طلبان هم تنها تا حدی می‌توانند مسیر اعتمادسازی را ادامه دهند. پس از آن نیاز است تا درک متقابلی از این مسئله وجود داشته باشد.

تاجرنیا تاکید کرد: اگرچه بحث‌هایی مثل همگرایی و انسجام ارتباط مستقیم با بدنه اصلاح‌طلبان دارد اما برخی مسائل هم از دست جریانات سیاسی خارج است یک جریان سیاسی برای حرکت قدرتمند نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌های خود است. در ساختار حاکمیت نهادهایی که تحت تاثیر رای مستقیم مردم باید دلسوزانه عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه سیاسی بسیاری از ابزارها خارج از اختیار جریان‌های سیاسی و به ویژه اصلاح‌طلبان است، گفت: بدنه جریان اصلاحات با محوریت خاتمی پیش می‌رود بنابراین هر فردی که بتواند خود را با این روند همراه کند به جریان اصلاحات اضافه می‌شود و همانطور که شاهد بودیم در این سال‌ها انها که ظرفیت همراهی با این جریان را نداشتند نتوانستند در افکار عمومی توفیق خوبی کسب کنند.

تاجرنیا تاکید کرد: من اطمینان دارم همچون انتخابات سال 92 اجماعی با حضور خاتمی، هاشمی و روحانی شکل خواهد گرفت برای همین در جریان اصلاحات نگرانی از بایت ارائه لیست مشترک وجود ندارد و این جریان اصولگرا است که باید نگران لیست واحد خود در انتخابات مجلس باشد.
اخبار سیاسی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------