آخرین اخبار سیاسی

فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و حجاب,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

چه اتفاقی رخ داده که مقوله حجاب که برای دهه‌ها به نوعی از موارد مورد مناقشه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بود حالا در دوران حاکمیت یکدست به شکلی…

فائزه هاشمی : برخی با ایجاد روند فرسایشی نمی خواهند دولت روحانی کار خاصی کند



اخبار,اخبار سیاسی ,فائزه هاشمی

 

اخبار سیاسی - فائزه هاشمی : برخی با ایجاد روند فرسایشی نمی خواهند دولت روحانی کار خاصی کند

فائزه هاشمی در مراسم روز دانشجو دانشگاه آزاد واحد نور اظهار کرد: در دوران هشت ساله دولت احمدی‌نژاد کدام شعار و حرف عملی شد؟ کجایند آن دزدانی که قرار بود به مردم معرفی و دستگیر شوند؟

او در مراسمی که به دعوت انجمن‌های اسلامی دانشجویان و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان مازندران با میزبانی واحد دانشگاه آزاد اسلامی نور برگزار شد، گفت: گزارش تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد اسلامی که در رسانه‌ها منتشر شد قانونی، منطقی، حقیقی و حقوقی نبود، بلکه بیشتر یک کار سیاسی بود. این در حالی است که دکتر میرزاده دستور همکاری کامل در این موضوع را داده و اطلاعات کامل در اختیارشان گذاشته شده بود زیرا معتقد بود اگر تحقیق و تفحص درست انجام شود پاسخ هر چه که باشد باعث اصلاح و رفع مشکلات و پیشرفت دانشگاه آزاد می‌شود .

فائزه هاشمی افزود: در این موضوع چند خلاف صورت گرفت اول اینکه گزارش تحقیق و تفحص مجلس طبق قانون و آیین‌نامه داخلی مجلس باید ابتدا در صحن مجلس قرائت شود و بعد رسانه ها آن را منتشر کنند ولی این گزارش اول به رسانه‌های خاص داده شد و بعد به مجلس رفت.

او اظهار کرد: موضوع دیگر آن بود که در این گزارش زمان مدیریت فرهاد دانشجو را حذف کردند. با توجه به خبرهایی که از دوره مدیریت دانشجو داریم، می‌دانیم که پول‌هایی  گم شده و بلاهایی سر اموال دانشگاه آزاد آمده‌است که هنوز در دست بررسی است اما تحقیق و تفحص‌کنندگان این دوره را کنار گذاشتند و با  این اقدام، سیاسی بودن کار خود را در تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را  نشان دادند. اگر این تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد است پس چرا دوران فرهاد دانشجو از این گزارش حذف شده است؟

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: این در حالی است که بخش عمده‌ای از اطلاعات، گزارش‌ها و آمارهایی که درباره دوران دکتر جاسبی آماده و پاسخ‌هایی را که به سوالات داده شده بود، از گزارش تحقیق و تفحص حذف کردند یا اینکه اصلا استفاده نکرده‌اند .

او تصریح کرد: به نظر می‌رسد که این اقدام هماهنگ و از قبل برنامه‌ریزی‌شده بود که با هدف تخریب گروهی مدیران دانشگاه آزاد صورت گرفته‌است.

فائزه هاشمی  افزود:‌ با طرح این موضوع می‌خواهم اهمیت مجلس و تفکراتی که در آن وجود دارد و اینکه یک مجلس سازنده چه تاثیری بر جامعه خواهد گذاشت را بررسی کنیم. وضع کنونی وظیفه همه ما مردم، دانشجویان و دانشگاهیان را سنگین‌تر می‌کند که نماینده سیاسی‌کار را انتخاب نکنیم تا این‌گونه عمل کند. منظور این نیست که نماینده نباید سیاسی باشد بلکه نباید سیاسی‌کاری نکند. نمایندگان باید متخصص، کارشناس، دارای صداقت، به دور از سیاسی کاری و برخوردار از  دغدغه واقعی منافع ملی و رشد کشور باشند.

او تاکید کرد: اگر همه مردم باهم تلاش کنیم و نمایندگان واقعی خود را به مجلس آینده بفرستیم کار رئیس‌جمهوری را هم در اداره کشور با این همه بحران کمی آسان تر می‌کنیم.

او ادامه داد: ما نمی‌خواهیم مجلسی بیاید که جرات را از وزرا بگیرد، اجازه کار کردن به آنها ندهند، با طرح سوال‌های بیهوده وزرا را مشغول کارهای حاشیه‌ای کند، با اقدامات روند فرسایشی در مملکت ایجاد کند تا  دولت روحانی نتواند کار خاصی برای کشور انجام دهد و در آخر هم با تخریب دولت به هدف خود که ناکارامد جلوه دادن دولت است برسد.

فائزه هاشمی با توجه به پخش پیام تصویری رئیس‌جمهوری پیشین در مراسم گفت: از صحبت‌های آقای خاتمی که  حادثه ۱۶آ‌‌‌ذر را تعریف کردند می‌توان اینگونه برداشت  کرد که در برخی دوره‌ها تاریخ تکرار شده ولی نه به همان شکل بلکه با ابزارهای دیگر و شکل دیگر؛ چون در دنیای امروز با وجود دهکده جهانی و جهانی شدن انسان‌ها دیگر اجازه آنگونه برخوردها و ابزار چکشی را در خیلی از کشورها نمی‌دهند.

وی اضافه کرد:امروز خود مردم آزاداندیش هستند و اجازه کارهایی را که در آذر سال ۳۲ اتفاق افتاد، نمی‌دهند ولی می‌بینیم در برخی برهه‌های زمانی همان اتفاقات بار دیگر با ابزاری دیگر و به یک شکلی دیگر تکرار می‌شود که اینها می‌توانند خطرناک باشند. اما محیط دانشگاه با حضور دانشجویان شرایطی پیدا می‌کند که این مسایل را نمی‌پذیرد و سعی می‌کند آنها را به حداقل برساند.

فائزه هاشمی اظهار کرد: شاید یکی از بهترین و مهمترین خدمات دانشگاه آزاد اسلامی این باشد که با افزایش تعداد دانشجویان بار سیاسی، فرهنگی و علمی را  در خانواده‌هایی که در جای جای کشور، حتی روستاها، زندگی می‌کنند، افزایش داد و توانست جو عمومی کشور را رشد دهد. همین دانشجویان وظیفه روشنگری دارند در روشنگری و باید خانواده‌ها را در  شهر و روستا آگاه سازند و بتوانند تاثیر دانشجو بودن خودشان را به جامعه نشان دهند؛ اگر این اتفاق واقعا بیفتد می تواند جامعه را به آن رویه ایده‌آل و آرمان‌خواهانه برساند و از فریب حرف‌ها و حرکات پوپولیستی نجات دهد.

وی افزود: در دوران هشت ساله دولت احمدی نژاد کدام شعار و حرف آنها عملی شد؟ کجایند آن دزدانی که قرار بود به مردم معرفی و دستگیر شوند .

فائزه هاشمی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: به هر حال راه برای ما زیاد است هر چند که موانع هم انبوه وجود دارد و فشارها هم فوق العاده زیاد است که باعث می‌شود کارها سخت‌تر شود.  طبیعتا باید برای تحقق آرمان‌ها هزینه داد و باز این دانشجو است که از هزینه دادن ابائی ندارد و به خاطر آگاه بودن و آرمان مقدس  خودش که همان حفظ آزادی و توسعه و رشد کشور است، حاضر است هزینه بدهد تا وضع کشور بهبود یابد.
اخبار سیاسی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------