آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

هاشمی رفسنجانی: سیاست های کلی انتخابات به دور از دیدگاه های جناحی تدوین شود



اخبار,اخبار سیاسی , هاشمی رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - هاشمی رفسنجانی: سیاست های کلی انتخابات به دور از دیدگاه های جناحی تدوین شود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعضای مجمع باید بر اساس مصالح و منافع درازمدت کشور و به دور از دیدگاه های جناحی و سیاسی، بر اساس مصلحت و عدالت خواهی نسبت به تدوین سیاست های کلی انتخابات اقدام کنند.

به گزارش روز نو از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز شنبه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به نقش و جایگاه مردم در انتخابات مردم سالار جمهوری اسلامی ایران، تدوین سیاست های کلی جامع انتخابات را مسوولیتی تاریخی و مهم برای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارزیابی کرد.

وی در ادامه ایام عزاداری و سوگواری 28 صفر و شهادت امام هشتم حضرت رضا(ع) را به همه مسلمین جهان به ویژه شیعیان و هموطنان عزیزمان تسلیت گفت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سید علی غیوری نجف آبادی، بار دیگر رحلت این عالم ربانی را به بیت محترم، دوستان و بازماندگان ایشان تسلیت گفت.

جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضا و وزرای اطلاعات و دادگستری، قائم مقام وزیر کشور، رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی و معاون حقوقی رییس جمهوری برگزار شد.

در این جلسه پس از بحث و بررسی در خصوص موارد پیشنهادی کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام موارد زیر به عنوان سیاست های کلی انتخابات به تصویب اکثریت رسید:

- تعیین حوزه های انتخاباتی بر مبنای جمعیت و مقتضیات اجتناب ناپذیر به گونه ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و همچنین شناخت مردم از نامزدها فراهم شود.

- مشخص کردن شعب اخذ رای برای رای دهندگان قبل از برگزاری انتخابات.

اخبار سیاسی - روز نو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------